Staging

24 שעות בעיר נגויה – מסלול טיול

נגויה היא העיר הרביעית בגודלה ביפן עם כ-2.2 מיליון תושבים, וחלק מהמטרופולין השלישי בגודלו ביפן עם כ-6 מיליון תושבים.
היא הבירה של פרקטור Aichi ,שיחד עם כמה פרקטורים אחרים, מהווה את אזור Chubu, האזור המרכזי של יפן, שבו נגויה היא העיר הגדולה ביותר.

מסלול טיול נגויה

הגעה לנגויה מקיוטו

הלכתי אל תחנת הרכבת Karasuma בקיוטו ממנה נסעתי אל התחנה הראשית של קיוטו. מהתחנה המרכזית יכולתי לקחת את קו הרכבת של JR שלקח אותי לנגויה.  כאן בעצם התחלתי לנצל את כרטיס ה-Pass JR שהנפקתי בתחילת הטיול.

כאן עליתי על רכבת ה-Shinkansen המהירה לטוקיו שאחת מתחנות הביניים המעטות שלה היא נגויה, נסיעה שנמשכת כ-30 דקות. מהתחנה הראשית של נגויה לקחתי את הרכבת התחתית, מרחק של ,תחנה אחת בלבד אשר ממנה יכולתי ללכת ברגל משהו כמו 5 דקות עד למלון שלי שממוקם ברחוב Nishiki ממש במרכז העיר.

מסלול טיול בנגויה

את הטיול כאן התחלתי בהליכה לאורך הרחוב שבו לנתי, רחוב ראשי עם הרבה חנויות ומבני משרדים, עד להצטלבות שלו עם רחוב Hisaya, רחוב שחוץ מנתיבי הליכה ומכוניות, מכיל לכל אורכו שדרה ירוקה עם פארקים רחבים.

העיר Kasogai

כאן ירדתי לרכבת התחתית ונסעתי כשעה אל Kasogai. עיר הנמצאת צפונית לנגויה אך ממש צמודה אליה כאשר מה שמפריד ביניהן הוא נהר Shonai, הסמיכות שלהן אחת לשניה נותנת את התחושה שמדובר באותה עיר.
מה שהייתי סקרן הוא לראות כאן את מרכז המחקר והמוזיאון Prostho ,שהוא מבנה עם מעטפת עץ מיוחדת שאותי בתור אדריכל עניין מאוד לראות.

כאן הייתי משהו כמו חצי שעה ואז נסעתי בחזרה למרכז נגויה. הנסיעה לכל כיוון לוקחת משהו כמו 50-45 דקות.
לא הייתי ממליץ על כך למי שהדבר אינו מעניין אותו, ועדיף במקום להמשיך לטייל במרכז העיר.

מרכז מחקר מוזיאון Prostho

כאשר חזרתי השעה כבר היתה סביבות 18:00 אז הזדמן לי לראות את הפארקים של רחוב Hisaya בערב.
ניכר שהעיר נגויה היא עיר הרבה פחות מתויירת – כמעט כל האנשים שראיתי ברחובות היו מקומיים וגם כאלה היו מעט מאוד ברחובות בשעות הערב. הדבר יכול להיות מדכדך משום שהמקום אינו חי ופעיל כמו הרחובות באוסקה או בקיוטו למרות שהרחובות בהחלט נראים מפותחים ומטופחים. מצד שני גם יכול להיות נעים להסתובב ברחובות יותר שקטים שאינם הומים מאדם.
אז בשעות הערב הסתובבתי בין הרחובות של המחוז המרכזי Naka.
התרשמתי מהרחובות המוארים ומהמבנים הגבוהים והמודרניים הרבים כאן.

הפארקים של רחוב Hisaya

היום הלכתי צפונה לאורך הפארקים של רחוב Hisaya, והתאפשר לי להתרשם מהם באור יום, ניכר גם שהעיר פעילה יותר בשעות האלה מאשר בשעות הערב.
בהצטלבות עם רחוב Nishiki ישנם כמה מונומנטים שדאי לעצור ולהתרשם מהם, בהם – 21 Oasis, מבנה פתוח כמו מעין בור שרובו נמצא מתחת לפני הקרקע ומכיל חנויות ותחנת אוטובוס מרכזית, אך ממפלס הקרקע ניתן להביט למטה אל תוך ה"בור" או המבנה ולרדת אליו בדרמי מדרגות שונים, מעליות ודרגנועים, ומעל לפני השטח נמצא גג המבנה הנתמך ע"י קונסטרוקציה מרשימה הצומחת מתחתית הבור מעלה אל מעל הקרקע וגורמת לגג להיות מעין אלמנט מרחף.
הגג עצמו מעוצב בצורה אליפטית, הוא עשוי זוכית ומכיל בריכת מים גדולה באמצעו שניתן לראות מלמטה דרך הזכוכית או לעלות אל הגג במעלית ולהתרשם ממנה שם, מהגג ניתן גם להתרשם מנופיה של העיר בסביבה הקרובה למבנה ומכיכר "שביל החלב" הסמוכה לו.

סמוך למבנה 21 Oasis , נמצא מגדל הטלויזיה של נגויה, הדומה מאוד למגדל אייפל, וניתן להתרשם מתצפית גם ממנו.
לצערי, חלקים ניכרים מגדרת הגנים ש ל Hisaya ,צפונית יותר לכאן, היו בתהליכי שיפוצים, כך שיכולתי להתרשם רק מן הצד.
הגנים מכילים כמות גדולה של עצי דובדבן שנמצאים כעת בשלב השיא של הפריחה.
צפונה יותר, בהמשך רחוב Otsu ,רחוב ראשי נוסף, נמצאים מבני הממשל של פרפקטור Aichi ושל העיר נגויה ומעט יותר צפונה, נמצא אחד מהמוקדים המרכזיים של העיר – טירת נגויה.

מבנה oasis נגויה

טירת נגויה

הטירה נבנתה במאה ה-16 עבור ה-Daimyo ,הלורד הפיאודלי שיזם את הבניה. נטירה עברה כמה ידיים ונהרסה במלחמות ובמאה ה-17 הוחלט לבנות אותה מחדש במרכז האזור שמאוחר יותר התפתח סביבה והפך לעיר של נגויה.
המתחם כולל חוץ מהטירה גם את ארמון Hommaru ,תעלה התוחמת את המתחם מצפון ומזרח וכמה גנים מרשימים שאנשים מקימים בהם דוכני אוכל ומקיימים הופעות.
בכניסה למתחם נמצא בית תה קטן, בו אפשר להנות מכוס תה עשוי אבקת מאצ'ה, המוגש יחד עם מוצ'י, ממתק מקומי עשוי בצק אורז ועטוף בעלה, כאן במקרה התחלתי לשוחח עם אם וביתה שגם ישבו כאן לנוח ואמרו שהן מבקרות כאן כל שנה, והן הציעו שאצטרף אליהן לסיבוב במתחם הטירה.
אז אחרי שסיימנו את התה והממתקים, המשכנו לטייל בטירה, ניתן להכנס גם אליה וגם אל הארמון אך ויתרתי משום שלא נותר לי הרבה זמן לשהות כאן, ולאחר שסיימנו להתרשם מהגנים ומעצי הדובדבן המרשימים, יצאנו ממתחם הטירה והלכנו לאכול ארוחת צהרים.

טירת נגויה

האם והבת לקחו אותי לאיזאקיה שהן מאוד אוהבות ושהן אוכלות בה כבר שנים.
המקום נקרא Yamadaya והן סיפרו לי שזהו עסק משפחתי שעובר בין בני המשפחה שמתפעלת אותו כבר לפחות
מאה שנה. אכלתי קערת מרק עם אטריות אודון והיה טעים מאוד.
לאחר הארוחה נפרדנו לשלום, הן המשיכו לביתן ואני עשיתי את הדרך חזרה למלון בשביל לקחת את הציוד שליולהמשיך צפונה אל התחנה הבאה שלי – קנאזאווה.

את הפוסטים בסדרה על יפן כתב אייל אלרון.
אייל הוא אדריכל שמתעניין בתרבויות מיוחדות, מוזיאונים, סרטים מצויירים ובפריחת הדובדבן.

אייל אלרון

לפוסטים נוספים מהטיול של אייל ביפן – לחצו כאן.

יש לכם טיול ממש מגניב שעשיתם ואתם רוצים לפרסם אותו ברשת?
צרו איתי קשר ונבדוק אופציה לפרסום אצלי בבלוג.

שתמיד נטייל,
שיר ים

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים באתר?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם.

כתיבת תגובה

אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...