Staging

קניון דשבשי ממוקם באזור צלקה בגאורגיה. גובהו כ- 1100-1500 מטר מעל פני הים.
בקניון זורם לאורך כל השנה ערוץ נחל חראמי (khrami).

בשנת 2022 נחנך גשר תלוי מעל לקניון, אורכו 240 מטרים וגובהו 280 מטרים ובמרכזו בר שקוף.

איך מגיעים אל קניון דשבשי?

קניון דשבשי נמצא במרחק של 110 ק"מ מטביליסי.
לקישור לנקודת החנייה למסלול – לחצו כאן.

שימו לב כי נהיגה עצמאית בגאורגיה היא מאתגרת. רכבים יוצאים לעקיפה בכל תנאי ראות ובהתעלמות מוחלטת מקו הפרדה.

אני ובעלי החלטנו לנסוע במונית.
כדי להוריד עלויות הצטרפנו לקבוצת ישראלים נוספת שהתחברנו אליהם דרך קבוצת וואטסאפ של מטיילים בגאורגיה.
את הנהג הזמנו דרך האתר: https://gotrip.ge/en/.
האתר רושם מראש מה עלות הנסיעה ובנוסף יש דירוג לנהגים.
כדי להוזיל עלויות בחרנו נהג לא דובר אנגלית אבל עם ביקורות טובות.
עלות: 133 לארי ל-6 נוסעים.
זמן נסיעה: שעתיים.

ישנה חנייה בתחילת המסלול לקניון דשבשי (ליד מרקט). אם אתם מגיעים עם ג'יפ אז ניתן לחסוך את העלייה והירידה ולרדת עד הנחל.

המסלול טיול בקניון דשבשי:

הטיול התחיל עבורי כבר בנסיעה. לאורך כל הנסיעה היו נופים עוצרי נשימה, כפרים אותנטיים שהזמן עצר בהם מלכת, רועי צאן ועדרי פרות.

התמהמהנו קצת בדרך כיוון שהנהג לא הכיר את הדרך ועשה כמה פניות לא נכונות. לבסוף הגענו לחניון בתחילת המסלול. ממנו ניתן לראות נוף יפהפייה של הקניון.

ליד החנייה יש עץ תפוחים נהדר ולאורך הכפר יש הרבה עצי אגוז (אני לא יודעת אם מותר לקטוף מהם, לנו הנהג קטף ומקשיי שפה לא יכלתי לשאול האם זה בסדר).
כשהתחלנו בירידה בדרך גיפים בדיוק התחיל גשם ולכן עשינו את הירידה לאט ולקח לנו בערך 20 דקות עד הנחל.
לאחר מכן, המשכנו ללכת על שביל לצידו של הנחל כ-20 דקות עד שהגענו למפלים.
המפלים אומנם מאוד קטנים אבל היו יפים במיוחד, הזכירו לי את מפלי ביגאר ברומניה.

כאשר מגיעים למפלים לא ניתן להתקדם יותר.
המדרונות התלולים לאורך הקניון יוצרים נוף יפהפייה וייחודי. לצדי הנחל צמחייה פראית בצבעי ורוד, אדום, ירוק וצהוב.

הדרך חזרה היא באותו אופן. 20 דקות חזרה לתחילת העלייה ומשם עלייה שתלויה במצב הרגליים שלכם. העלייה לא פשוטה אך אפשרית.

אחרי שחזרנו לרכב ביקשנו מהנהג עוד 10 דקות כדי לבקר גם בכנסיה הארמנית שנמצאת ליד המסלול.
היא ממוקמת בנקודה הכי גבוהה בכפר. לכן ניתן לראות ממנה את כל הכפר ונוף יפהפייה של הקניון.
יש שילוט לכיוון ההליכה. אנחנו בהלוך עשינו עיקוף והלכנו דרך הכפר כדי לראות את החיים הכפריים. כפר אותנטי עם המון עצי אגוז ותרנגולות.

כנסייה ארמנית

לסיכום

מסלול מתאים לכל המשפחה.
רמת קושי: בינונית (עלייה בסוף יחסית ארוכה).
זמן מסלול: שעה וחצי בערך.
המכולת בכניסה למסלול לעיתים סגורה ולכן ממליצה להצטייד באוכל ושתייה מראש (ניתן לעצור לקניות בעיר הקרובה צלקה-Tsalka).

ממליצה לבקר בקניון דשבשי כדי לזכות לראות את אחד המפלים היפים שראיתי.

להמלצות נוספות על טיולים ברחבי גיאורגיה מוזמנים להיכנס לעמוד הזה.