Staging

סיורים מומלצים בחיפה: סיורי אוכל, אומנות ותרבות.

סיורים מומלצים בחיפה: סיורי אוכל, אומנות ותרבות.

התקופה האחרונה, בה אנו סגורים בארץ בעל כורחנו, גורמת לי לגלות אותה מחדש. אחת הדרכים הנהדרות להכיר את הארץ היא באמצעות סיורים מודרכים, בהם יש מי שיפגיש בינך לבין אנשי המקום ויספר את הסיפורים המיוחדים של המקום.

אפילו בחיפה, שאני מתגוררת בה כבר מעל לעשור, אני מדי פעם מצטרפת לסיורים מודרכים. למרות שאני מטיילת יחסית הרבה, בעיר, בארץ ובעולם – אני תמיד לומדת דברים חדשים בזכות הסיורים המודרכים. הסיורים חשפו אותי למקומות שלא הכרתי, הכרתי אנשים מיוחדים ולמדתי המון.
אז אם גם לכם בא להכיר, הנה ההמלצות שלי לסיורים מרתקים בחיפה.

סיורים מומלצים בחיפה

סיור אופנה ותרבות לאורך הכרמלית , סיור חינמי בגנים הבהאים, סיור שאמי וסיורי אוכל. יצאתי לסיורים מעניינים ומוצלחים בחיפה, כאשר כל אחד מתמקד באזור שונה של העיר, ומציג את העיר בזווית אחרת. סיורים מעולים, גם למקומיים!

קפצו לסיור שמעניין אתכם:

הקסם החיפאי - סיור בשוק הפשפשים

סיור המשלב בין ההיסטוריה של העיר התחתית של חיפה, בניינים יפיפיים והסיפורים המרתקים מאחוריהם, גרפיטי צבעוני ושוק הפשפשים כמו מלעולם לא היכרתם – דרך המפגש עם האנשים, החפצים, היוזמות והרעיונות.
את הסיור מתחילים בכיכר פריז, תמשיכו דרך רחובות ציוריים, כנסיה יפהפייה ותגיעו לשוק הפשפשים – שם תגלו את הקסם החיפאי. בשוק פוגשים את בעלי החנויות שצובעים את השוק והופכים אותו לייחודי והאותנטי. אנשים שמפיחים חיים בחפצים עתיקים, יוצרים יש מאין, ממחזרים ומקשטים. תשמעו את הסיפורים המרגשים ומעוררי ההשראה של אותם בעלי חנויות.

תומר המדריך בעל קסם אישי וידע רב. הוא הכיר לי את ההיסטוריה של חיפה, את האנשים הצבעוניים של השוק ואפילו נתן לי טיפים למקומות נוספים שכדי לי להכיר בחיפה.

כמה זמן? כ-3 שעות.
כמה עולה? 149 ש"ח למבוגר, 99 ש"ח לילד (גילאי 6-14).

>> לחצו כאן להזמנת סיור קסם חיפאי

תומר פוקס מדריך סיור הקסם החיפאי

סיור אוכל בואדי ניסנאס

לאחרונה הצטרפתי לסיור קולינרי בואדי ניסנאס, את הסיור העביר שרון (שהוא חלק מהצמד שרון ויעל המוכרים כ-Haifa Shuk and Cook). הסיור עובר לאורך סמטאות ואדי ניסנאס, תוך כדי ששרון מספר לנו על החוויה האישית שלו כילד מחיפה, על הטיולים שלו בעולם ועל האנשים שמאחורי העסקים בואדי. 

סיור אוכל בואדי ניסנאס

את הסיור התחלנו ליד מוזיאון חיפה לאומנות. לאחר היכרות קצרה עם שרון, וקצת רקע מקדים על ואדי ניסנאס ירדנו לעבר הרחוב הראשי של הואדי. 
את היום התחלנו במאפייה קטנה, בלי שילוט שבקלות אפשר לפספס. שם קיבלנו טעימות של פיתות עם גבינה ופיתות עם שמן זית וזעתר. הן היו כל כך טעימות, שהספקתי מאז לחזור אליהן כבר מספר פעמיים.
משם המשכנו במורד הרחוב הראשי, לחנות של פאטמה, אישה יפהפייה עם סיפור חיים מרתק ומלא אוכל מעולה. שם שרון פינק אותנו בכוס של הארק עם מיץ שקדים ופאטמה הגישה לנו מאפים מעולים וקאטייף – קינוח ערבי מסורתי לערבי הראמדן.
לאורך כל הסיור, שרון הזכיר לנו להרים את העיניים ולהסתכל על יצירות האומנות הפזורות לאורך הואדי. נתן לנו את הפרשנות שלו ליצירות, והזמין אותנו לשתף בפרשנות שלנו. 

היו עוד מגוון עצירות לאורך הסיור כמו: חומוס הכי טוב בואדי – חומוס אלשאם, חנות הקפה הקטנה ועוד. אני לא אמשיך לגלות לכם את כולם, כדי שתצטרפו לסיור ותגלו לבד.

לחצו כאן לתאריכים הקרובים של הסיור והזמנות.

שרון סיור בואדי ניסנאס
פלאפל מומלץ בואדי ניסנאס חיפה

מרוב שאני אוהבת את ואדי ניסנאס ושמחה תמיד להכיר פינות נוספות, הצטרפתי גם לסיור של נעמה סובול בואדי ניסנאס. על החוויות שלי מהסיור עם נעמה תוכלו לקרוא בכתבה הזאת

סיור לאורך הכרמלית

כשזויה הזמינה אותי להצטרף אליה לסיור חיפה לאורך הכרמלית, מיד הסכמתי. שמעתי על הסיורים שלה רק דברים טובים, אז הייתי צריכה לנסות בעצמי, וגיליתי שכל מה ששמעתי – היה נכון. 
זויה, עזבה עבודה בתעשייה בתור מהנדסת תעשיה וניהול, בשביל לעשות בדיוק את מה שהיא אוהבת – לעסוק באנשים, בעיצוב ובחיבור ביניהם. מיד הרגשתי חיבור אליה, בגלל הסיפור הדומה (אם אתם עדין לא מכירים את הסיפור האישי שלי, מוזמנים לקרוא בעמוד אודות).   

תחנת כרמלית עיר תחתית

את הסיור התחלנו בעיר תחתית ברחוב שער פלמר. 
לאחר היכרות קצרה, מיהרנו לתחנה הראשונה – סטודיו דווקא. ליד הדלת של הסטודיו עברתי כבר המון פעמים, ותמיד תהיתי למה נבחר המיקום הזה ולמה השם סטודיו דווקא – וסופסוף קיבלתי את כל התשובות.  הסתכלנו על היצירות המקסימות של גילי ונדב, שני בוגרי בצלאל (ירושלים) שבחרו להקים את הסטודיו שלהם דווקא בחיפה. 

לאחר הביקור בסטודיו המשכנו לחקור את העיר תחתית: ביקרנו במכללת תלתן, בסטודיו של מעצבת תכשיטים, בחנות של מעצבת בגדים ואפילו בחנות תקליטים שנפתחה לאחרונה בעיר תחתית. 
למדנו על אופנה איטית, על הקשיים שמתמודדים איתם מעצבים, על מבנים מיוחדים בעיר תחתית ועוד.

משם המשכנו לכרמלית – הרכבת התחתית הראשונה (ונכון לכתיבת שורות אלה, היחידה) בישראל.
עלינו עם הכרמלית שתי תחנות – אל תחנת הנביאים.
ממש ליד התחנה מסתתר לו בבניין די סתמי סטודיו מיוחד של תמר, מעצבת מוצרים מטקסטיל. בעלת המותג Boodo, קו מוצרים לבית שעשויים מלבד ומעור – שטיחים, סלים ומוצרי אחסון מתקפלים. המוצרים שלה עשויים קו אחד בחיתוך והרכבה, ללא תפירה.
מלבד המותג הפרטי שלה, היא עובדת בתור פרילנסרית וסיפרה על פרוייקטים מרתקים שעבדה בהם כמו אפודי מגן, שטיחונים לילדים ועוד.

זוהי התחנה האחרונה לסיור. 
אחריה ירדנו חזרה בעזרת הכרמלית אל העיר תחתית ונפרדנו לשלום.

זויה מעבירה מגוון של סיורי אופנה ותרבות בחיפה ותל אביב.
לחצו כאן להזמנות של הסיור עיצוב ולייף סטייל בחיפה.

סיור עם זויה

סיור אוכל ותרבות שאמי בחיפה

כשנעמה סובול כתבה שהיא מתחילה להדריך עוד סיור אוכל בחיפה, והפעם באזור העיר תחתית והמושבה הגרמנית, ידעתי שאני חייבת להצטרף! מאוד נהניתי בסיור קודם שעשיתי איתה בואדי ניסנאס.
באתי לסיור עם האף למעלה, אלו האזורים שאני מטיילת בהם באופן קבוע, חשבתי שלא תוכל לחדש לי.
אבל, לגמרי הופתעתי. הכרתי מקומות חדשים, וגם את אלו שלא היו חדשים עבורי, למדתי עליהם המון דברים שלא ידעתי.

איסא מחומוס אבו שאקר

מטרת הסיור היא להכיר את המטבח השאמי ואת ההיסטוריה השאמית.
הסיור מתחיל קודם כל במלא ידע מרתק – לומדים על המבנים העתיקים בעיר תחתית ועל הקבוצות השונות שחיות בעיר: נוצרים, מוסלמים ויהודים.  

אחרי קצת ידע והיכרות עם אנשים מעניינים – מתחיל החלק המעניין לא פחות – האוכל.
תחנה ראשונה – חומוס, בכל זאת, חיפה. 
ואז מתחילים בהליכה מכיכר פריז אל עבר המושבה הגרמנית, בדרך עוצרים במגוון מקומות וטועמים מהמיטב שיש לעיר תחתית להציע: מאפיים, קינוחים אוריינטליים, פלאפל, שווארמה ועוד. 

את הסיור מסיימים בארוחה מפנקת ועשירה במסעדת שטרודל.

את החוויה המלאה שלי מהסיור תוכלו לקרוא בכתבה הזאת.

מסעדת אוכל ביתי בחיפה
ארוחת ערב במסעדת שטרודל

סיור חינמי בגנים הבהאים

אתם מוכנים לסיור ב-700 מדרגות? אם כן, הסיור בגנים הבהאים הוא אחד מהמקומות היפים בארץ, שממש שווה להשקיע בשביל לראות. אגב, הסיור הוא ירידה של המדרגות – לא עליה שלהם.

מדי יום (מלבד יום רביעי) נערכים בגן הבהאי סיורים מודרכים בשפות: אנגלית, עברית, רוסית וערבית.
לכניסה ללוח השעות באתר של הגנים הבהאים לחצו כאן.
הסיור הוא בחינם ולקבוצות של מתחת ל-18 איש אין צורך להירשם מראש. 
המסלול מתחיל ביפה נוף 45 ומסתיימים בכניסה הראשית בשדרות הציונות 80,אורכו כ-45 דקות.

לחצו כאן כדי לקרוא על החוויה המפורטת שלי מהסיור בגנים הבהאיים בחיפה.

מקדש הבאב בחיפה
ארכיון הגנים הבאהים בחיפה

שימו לב, נכון ל-18/08/21 הסיורים מתקיימים רק בהזמנה מראש דרך האתר של הגנים הבהאיים.

הגנים הבהאים בחיפה

Coffee Makers&Bakers

בתור חובבת מאפים וקפה, ברגע ששמעתי את השם של הסיור, ידעתי שאהיה חייבת להצטרף אליו. למרות שאני חיפאית, ואת חלק מהמקומות בהם עוברים בסיור הכרתי, ידעתי שאני רוצה להצטרף כדי לשמוע את הסיפור שמאחורי המקומות.

סיור פוטוגני וטעים, עתיר פחמימות וקפאין בעיר התחתית של חיפה. העיר התחתית הפכה לבית חם של בתי קליית קפה, חנויות קפה, קונדיטוריות ומאפיות מיוחדות – בסיור תוכלו להכיר את האנשים מאחורי העסקים ולטעום את המאפים הכי שווים לצד הקפה הכי מיוחד.

יש מספר מדריכות שמעבירות את הסיור, אני זכיתי להצטרף לסיור עם שירי – והיה מעניין, טעים ואנרגיה מעולה.

כל כך נהניתי בסיור, שדאגתי לכם להנחה שווה של 5% לסיורים של המייקרים של חיפה. 
קוד קופון shiryam (מזינים את הקוד קופון במעמד התשלום).

> לחצו כאן להזמנת כרטיסים.

 

קפה סמי חיפה

התנסתם בסיורים בחיפה?
אשמח לשמוע על החוויות שלכם בתגובות. 

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
עשו לייק לעמוד הפייסבוק של הבלוג או הירשמו לניוזליטר של הבלוג.

שתמיד נטייל,
שיר ים

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיורים מומלצים בחיפה

לפי אזורים

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן