Staging

נפלאותיו של נחל הירקון: טיול לאורכו של הירקון

נפלאותיו של נחל הירקון: טיול לאורכו של הירקון

נחל הירקון זורם לאורך 28 קילומטרים, ממעיינות הירקון ליד ראש העין ועד חוף הים ליד נמל תל אביב. על גדותיו של הירקון צומחים עצי אקליפטוס ענקיים שמטילים צל רחב, עצי ערבה, ברושים, סוף, קנה, גומא ופטל – צמחייה עבותה ובחלק מהמקומות אפילו מרהיבה.

לנחל הירקון מקורות רבים : נחל רבה, נחל שילה ונחל קנה. בנוסף, חברת מקורות מזרימה לנחל מי תהום לאורך כל השנה על מנת לשקם את הנזק שנעשה לנחל עקב שאיבה. עבודות השיקום יצרו אזור בנחל הירקון בו ניתן לרחוץ במים.  בכתבה תוכלו למצוא כמה מהפינות הנהדרות ביותר על הירקון לשכשוך במים.

נחל הירקון טרזן על המים

נקודות עניין לאורכו של הירקון המזרחי

לצידו של הירקון המזרחי עובר שביל ישראל וכביש המתאים לרכב שטח (בקיץ אפשר להסתפק בפרייבט גבוהה). 

מפה של נחל הירקון

גן לאומי מקורות הירקון

גן לאומי ירקון מכיל שני מתחמים נפרדים: מקורות הירקון ותל אפק. לכל אחד מהמתחמים יש כניסה נפרדת (בין שני המתחמים יש שביל הולכי רגל ושביל אופניים). שטחי הגן הלאומי ירקון משתרעים בין פתח תקווה, ראש העין והוד השרון.

מתחם תל אפק נמצאים שרידי אנטיפטריס, העיר שבנה הורדוס על שם אביו. את המבצר, הנקרא בטעות מבצר אנטיפטרוס (הסבר בהמשך), בנה הסולטאן סלים השני במאה השש-עשרה. במתחם מקורות הירקון נמצאים מעיינות הירקון, הנקראים גם מעיינות ראש העין, מעיינות אלו הם מקור נביעתו של נחל ירקון.

חניון לילה: בגן לאומי מקורות הירקון יש חניון לילה מסודר של רשות הטבע הגנים. 
הזמנה מראש באתר רשות הטבע והגנים.

אגם בתל אפק

בית לאה - נקודת רחצה בירקון

בית לאה, סמוך לצומת ירקונים, הוא בית משאבות עתיק אשר בעבר הרחוק נהגו לשאוב מים ממי המעיינות שזרמו פה בשפע, הישר אל תוך הפרדסים הסמוכים. כיום המבנה נותר שומם ומתחתיו זורם נחל הירקון הנקי.

איך מגיעים?
בוויז : "בית לאה".
שימו לב, יש שתי נקודות בשם בית לאה – אתם צריכים להגיע מכיוון מועצה אזורית דרום השרון.

מכביש 40 פנו אל עבר מועצה אזורית דרום השרון. ממש לפני שער הכניסה פנו ימינה לדרך עפר וסעו לאורך הגדר החיצונית כ-10 דקות בדרך עפר עם לא מעט מהמרות, רכב פרטי יעבור אותן אך לאט ובזהירות, עד שתגיעו למבנה בטון גדול. אזור הרחצה נמצא ליד מבנה הבטון.

טחנת אבו רבאח

טחנת אבו רבאח הוקמה במאה ה-19 סמוך לצומת ירקון, דקות ספורות מפתח תקווה. הטחנה קרויה ע"ש השיח המקומי אבו רבאח, שהיה אחראי על הפעלת טחנת הקמח בעזרת טורבינות מודרניות שהובאו מגרמניה והחליפו את גלגלי העץ המסורתיים.

נקודה זאת נהדרת לקמפינג בזכות גישה יחסית נוחה, אזור פתוח ומוצל ובצמוד אל טחנת אבו רבאח יש את נחל הירקון שמימיו, בחלק הזה, נקיים.

איך מגיעים?
בוויז: "טחנת אבו רבאח"

חשוב לדעת:

  • אין שירותי ניקיון. קחו איתם את הזבל חזרה לפח העירוני הקרוב. 
  • איך שירותי הצלה ואין אחריות על טיב המים – הרחצה בנחל היא על אחריותכם בלבד. 
  • המקום לא מוסדר – אין שירותים, מי שתייה או שולחנות פיקניק.
  • יש לשמור על שקט ולכבד את המטיילים האחרים. 
קמפינג על הירקון בטחנת הקמח אבו רבאח

המפל "הנסתר" בירקון

מאחורי קניון שרונים, מעל נקודת המפגש של נחל ירקון עם נחל קנה, שוכנת לה פיסת טבע שמושלמת לבילוי. אל תתנו לשם להטעות אתכם, המפל הנסתר בירקון הוא אינו נסתר. להפך, הוא מאוד אהוב על אנשים ובחודשי הקיץ עמוס מאוד, בעיקר בסופי שבוע. 

חשוב לדעת! המים המגיעים מנחל קנה מזוהמים, אך מי הבריכה ומי המפל, שמקורם בירקון, נקיים ובטוחים. כלומר, מותר להיכנס לשחות רק בחלקו העליון של המפל.

איך מגיעים?
בוויז: "המפל הנסתר שרונית". 

במחלף ירקון תפנו לכיוון כביש 40 וברמזור הראשון תעשו פרסה,אחריה תפנו ימינה אל דרך עפר (אתם תדעו שאתם על הדרך עפר הנכונה אם אתם רואים משתלה בצד שמאל שלכם) תמשיכו כמה מאות מטרים ישר והגעתם למקום.

המפל הנסתר שרונים

אטרקציות נוספות באזור:

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לפי אזורים

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן