Staging

כל האירועים והפעילויות למשפחות בחגי תשרי 2022

כל האירועים והפעילויות למשפחות בחגי תשרי 2022

במיוחד עבורכם ריכזתי את כל הפעילות למשפחות שמתקיימות בחגי תשרי: ראש השנה וסוכות. 

ממליצה להזמין מקום לאירועים ולפעילויות מראש!

סיור סגווי תצפית ארמון הנציב

באיזה אזור בארץ אתה מתכנן לטייל?

אירועי חגי תשרי 2022 בדרום

סדנת בצק ביטבתה בדרך לאילת

במהלך חוה"מ סוכות נארח ביטבתה בדרך לאילת את רוני עם סדנת הבצק המדליקה שלה

למי מתאימה הסדנה? לילדים בגילים 2-8
מתי והיכן?הסדנה תתקיים ביטבתה במהלך חוה"מ סוכות בימים שלישי, רביעי, חמישי (11-13/10)
שעות פעילות: 10:00-14:00

מה בסדנה?

כל ילד.ה יקבלו משטח עבודה וצבעים שונים של בצק. על השולחנות יש מגוון אביזרים ייחודים ומדליקים בעזרתם יוכלו ליצור ציור מבצק.

במקום ניתן יהיה לרכוש מהבצק הייחודי, תוצרת בית.

עלות הסדנה 25 ₪ למשתתף.
ברכישת ערכת בצק תינתן הנחה של 20 ₪

אין צורך בהרשמה מראש.

פרטי הגעה וברורים: כותבים בוויז – פונדק יטבתה
טלפון: 053-4768290 אימייל sales@yotvata.org

 

פסטיבל הבירה באופקים

בחול המועד סוכות (13-12 באוקטובר) יתקיים באופקים פסטיבל בירה.
האירוע יתקיים בגן הידידות באופקים, בין 18:30 ל-23:00.

בנוסף לפודטראקים, לזולות ולפינות הישיבה – יהיו גם פסלים חיים ומופעי רחוב, וגם דוכן יין למי שיחפוץ.

בערב של ה-12 באוקטובר יערך מופע של שירי להקת קווין.
בערב של ה-13 באוקטובר תערך הופעה של מוש בן ארי.

עלות כרטיס הכניסה – 30 ₪. 

פסטיבל קפה ומוסיקה בחול המועד סוכות

עיריית רהט באמצעות המתנ"ס והחברה הכלכלית יקיימו לראשונה פסטיבל קפה ומוזיקה בעיר הבדואית הגדולה בישראל. בפסטיבל, שיתקיים בחוה"מ סוכות, 13-15/10 בימים חמישי – שבת תוכלו ליהנות מחוויה בדואית אותנטית, להיחשף לתרבות מרתקת, לצלול לעולם הקפה הבדואי וסיפורי המסורת סביבו ולפגוש אנשים וטעמים ייחודיים באוהלים בדואים ענקיים.

ברחבת הפסטיבל, שיתקיים בסמוך להיכל התרבות החדש שנבנה בעיר לאחרונה, יוצבו אוהלי אירוח גדולים ובמרכזם אוהל האחווה, "שיג" בו ישבו מנהיגים יהודים, מוסלמים ונוצרים שיקיימו שיח פתוח, כנה, ומעמיק לכל המגזרים והעדות על כוס קפה בדואי. לרשות הקהל יעמדו גם אוהל יצירה עם סדנאות פיסול בקפה ווידאו ארט בהדרכת אמנים ממרכז האמנויות החדש, "רחא", ואוהל מספרי סיפורים – בו בכל שעה עגולה יספרו א.נשי רהט אודות המסורת הבדואית והקפה שהפך לסמל תרבותי.

מתי? 13-15 באוקטובר, בין השעות 17:00-21:30 

לפרטים נוספים – חפשו בפייסבוק "תפדלו".

קרדיט: צילום – רגב כלף

אירועי סוכות בירוחם

החברה הכלכלית לפיתוח ירוחם ועמותת תיירות ירוחם מזמינות אתכם לחוות את החגים הקרובים בירוחם עם סיורי מאפיות ואמנות מקומית, פסטיבל פיוט, טיולי זריחה במכתש, סיורי שקיעה באגם, סיורי ספארי לילה ועקרבים, תצפיות כוכבים ועוד מגוון סדנאות ופעילויות לכל המשפחה.

עם רדת החשכה הלילות בנגב מתחילים להיות קרירים ונעימים ואפשר ליהנות ממזג אוויר צונן ולצפות במדבר מקבל את הסתיו. ירוחם פותחת את העונה עם מגוון חוויות ופעילויות בטבע ובתוך העיירה לרגל חול המועד סוכות. המדבר בעונה זו של השנה, קצת לפני הגשם הראשון מתחיל להתקשט בפריחות סביב.

תיירות ירוחם מזמינה אתכם ליהנות מהטבע המרהיב, מהפריחה המתחדשת ומהקסם הייחודי של ירוחם בחול המועד סוכות. ברחבי העיירה יתקיימו פעילויות שונות: סדנאות אמנות בטבע ובגלריות, סיורי אמנות רחוב עם עבודות אמנות מקוריות ברחובותיה של ירוחם, סיורי מאפיות והלחם כסמל מסורתי מקומי עוד מימיה הראשונים של העיירה, סיורי ספארי לילה וסיורים מוזיקליים במדבר, פעילויות טיבוע ציפורים וסיורי ליקוט, סיורי סאגווי וקארטינג בפארק, תצפיות כוכבים במכתש, סיורים אורבניים ועוד.

 בנוסף, במהלך חול המועד סוכות יתקיים פסטיבל הפיוט “פעמי מדבר” שמביא איתו צלילים ומסורות בהשתתפות אמנים מהשורה הראשונה – להקת טיפקס, ריימונד אבקסיס, אבי אברומי, ברי סחרוף, יונתן רזאל ועוד ניגונים ופיוטים של יוצרים נוספים

  • הכניסה לפסטיבל היא ללא תשלום
  • ההופעות של ברי סחרוף ואבי אברומי בעלות של 30 ש"ח לתושבי ירוחם ולשאר בעלות של 50 ש"ח לכרטיס.

לפרטים נוספים: מרכז המידע של תיירות ירוחם – 050-592-3455 או חפשו בעמוד הפייסבוק "תיירות ירוחם".

פסטיבל משקים פתוחים חול המועד סוכות – פתחת ניצנה

שותפות תיירות הר הנגב, קרן מיראז' ישראל ומשרד החקלאות מזמינים אתכם לחוויה חקלאית מדברית קסומה ומיוחדת. בואו להכיר מקרוב את החקלאות המדברית המפוארת במדבר הנסתר של פתחת ניצנה ולקטוף חוויות לכל המשפחה בחול המועד סוכות בעלות סמלית ומסובסדת בסך – 15 ₪ למשתתף.

זו השנה השישית בה מתקיים פסטיבל "משקים פתוחים בפתחת ניצנה", ואנו מציעים לכם ליהנות משלל סיורים וחוויות בחממות ובמשקים חקלאיים בישובי פתחת ניצנה שברמת הנגב. בין הפעילויות: סיורים חקלאיים מודרכים בחוות, יציאה עם צאן למרעה, מסיק זיתים, סדנת מלאכות קדומות, גלישת חולות, סיורי עקרבים, תצפיות כוכבים, משחק בריחה מדברי, סיורי וטעימות יין ותוצרת מקומית משובחת וטיולים מודרכים בנופי המדבר הנסתר של פתחת ניצנה.

מה בתוכנית?

סיור בחוות שירת המדבר – סיור חוויתי בו נצלול לעולם צמחי מרפא ותבלין, נלמד כיצד ניתן להשתמש בצמחים מוכרים יותר ופחות בחיי היומיום, איך להכין מיצויים ועוד. הסיור מודרך על ידי גולן כהן, הרבליסט קליני ומייסד חוות "שירת המדבר".

סיור במשק תושיה – הסיור יחשוף בפניכם סיפור משפחתי ייחודי ומרגש שיוביל את המבקרים מהמועדונים המפורסמים של חיי הלילה התל אביביים, להקמת משק חקלאי אורגני חינוכי ושומר שמיטה במדבר שעל גבול מצרים. בסיפור ציוני במיוחד, תטיילו בין כרמי גפנים וזיתים ובבוסתני פרי עשירים. בסיום הסיור תוכלו לטעום ולרכוש יינות מדבר ייחודיים ותירוש מקומי מעולה המיוצר ביקב המקומי.

סיור במשק כרמי שלום – אורן שלום, ממקימי הישוב באר מילכה וחלוץ גידול גפני היין במדבר יקח אתכם לסיור חוויתי מודרך ומעמיק שמספר את סיפור ההתיישבות בפתחת ניצנה. בסיור תשמעו כיצד הפכו בני המקום את "השממה" למקור חיים, וגם על ההתמודדות של תושבי הפתחה מול אתגרי האזור וסיפור על חדשנות אל מול מציאות ביטחונית מורכבת. כמובן שתטעמו מהיין המדברי של הפתחה.

סיור שקיעה בתל ניצנה – מורת הדרך איריס ברזאני תיקח אתכם לסיור במסלול סובב ניצנה שם תפגשו את סודות המדבר הנסתר: עמודי השלום, חווה חקלאית קדומה, עקבות בעלי חיים, תל ניצנה העתיק וגם מבט לשכנתנו מצרים, שיחסיה עם מדינת ישראל הולכים ומתהדקים בשלל דרכים מעניינות. נשתף אתכם על קצה המזלג בסיפורי התיישבות וחקלאות עכשווית ונכיר דמויות מיוחדות העוסקות בהפרחת השממה המדברית יומיום.

סיור במשק ניצנה – סיור חוויתי בניחוח חינוכי שמועבר על ידי השינשינים בניצנה שהוכשרו כמדריכי טיולים ומתעסקים בחינוך מאתגר באופן יומיומי. המשק החקלאי בניצנה הינו אחד מבין מיזמיה של הקהילה החינוכית ניצנה, המקיימת חיבורים בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. נשמע את סיפורו המרתק של המשק, נבקר בחממות ובגן הירק וכמובן נטעם מתוצרת המשק.

סיור במשק מוניץ – סיור טרופי ומיוחד במשק מוניץ שבקדש ברנע עם רן ומאיה שעזבו משרות ניהול נחשקות והחליטו לנהל משק חקלאי בנגב. הם יספרו אודות לול החופש שבנו, על גידול עגבניות השרי בתחילת הדרך והחיפוש אחר ענפי חקלאות נוספים שיכולים להתאים לאזור. על מטע המנגו והליצ'י שלהם והאננס הטרופי בלב מדבר.

סיור "מהמצפור לחורשה" – במצפור הצבאים הצבעוני שבקדש ברנע עם תה צמחים קר וחטיף טבעוני ביתי ומתוק תפגשו את נעמה כץ, מורך דרך תושבת מושב קדש ברנע שתיקח אתכם למסע בזמן בפתחת ניצנה. מתצפיות על גבול מצרים, סיפורי החקלאות וההתיישבות המיוחדת של פתחת ניצנה לזחל"ם המסתער ממלחמת יום העצמאות ועד לחורשת-בארותיים "המכושפת והמכשפת" עם הסיפור המרתק שעומד מאחוריה והעצים המוזרים שבה שמתאימים לטיפוס.

מרעה צאן בשקיעה – פעילות מיוחדת, עם אתגר והומור, בה תתנסו בהוצאת עדר כבשים למרעה. עם ההגעה למשק, תתכבדו בקפה ותה ולאחר הסבר קצר על המשק והצאן, תצטרפו אל לירן אלמוסנינו, בעל החווה, להוצאת הכבשים למרעה. תלמדו כיצד מובילים צאן, איך שומרים על הכבשים ואיך מטפלים בהן, תוך האזנה לסיפורי הרועים במדבר.

עקרבים וכוכבים – פעילות לילית חוויתית לכל המשפחה בסיור ערב מרתק הכולל צפייה בכוכבים והתחקות אחר עולמם הנפלא של העקרבים בעזרת פנסי אולטרה סגול. הסיור אורך כשעה וחצי.

המדבר בלבן – טיול המשלב פעילות שירה בציבור יחד עם הדר גיני, תושבת קדש ברנע ומדריכת טיולים ואמנויות באיזור. יחד עם הדר יוצאים למסע שירי בהשראת המדבר, תוך הנחייה וסיפורים שמאחורי השירים למרגלות חמוקי ניצנה.

מסיק זיתים משפחתי – פעילות חוויתית לכל המשפחה במשק מדליה השוכן במושב כמהין. בסיור תתנסו במסיק עצמי וכבישת זיתים בשיטה מסורתית ותשמעו מירון מדליה מהו הסוד המיוחד של עצי הזית.

סדנת מלאכות קדומות – בסדנה מתחלפת שתתקיים בסוכה במשק ניצנה בכל צהריים, תיכנסו לעולם קסום במסע אל העבר שרלוונטי להפליא גם לכאן ולעכשיו. ביחד ובסבלנות תתנסו ותלמדו ליצור, לשזור, ללבד, לארוג, ללפף, באמצעות חומרים מהטבע, ותרגישו את ערך החיבור של האדם והאדמה. מתחת לגיל 10 נדרש ליווי מבוגר.

סדנת קליעת לולבים – בסדנא תפגשו את אלה סיני מבאר מלכה ויחד תתנסו בקליעת לולבים לכדי תחתית אלגנטית ופשוטה, בטכניקה בסיסית הדומה מאוד לשתי וערב. התוצר שיתקבל בסיום הסדנא יוכל לשמש כתחתית לסיר, קישוט לקיר או כל שימוש העולה על דעתכם/ן, ובקלות תוכלו לשחזר את ההצלחה בבית עם צמחים שתמצאו במקום מגוריכם.

לצד הפסטיבל המסובסד (המציע מחירים סמליים לכל הפעילויות הללו), מציע האזור גם שלל פעילויות נוספות במרחב בתיאום מראש:

  • טיולי אופניים עצמאיים בשביל סובב ניצנה
  • סיור עששיות וכוכבים
  • משחק בריחה מדברי "שיקוי הנעורים הנבטי" לכל המשפחה
  • סיור "סודות שבטה" בשקיעה
  • סיורי רכב 4X4 תומקאר
  • סדנאות יוגה ותנועה
  • גלישת חולות
  • חדר הפלאות


מידע נוסף על הפסטיבל ומידע על אפשרויות הלינה במרחב תמצאו באתר תיירות הנגב.

אירועי חגי תשרי 2022 בתל אביב

נמל תל אביב מארח את תיאטרון אורנה פורת

הצגות איכותיות לכל המשפחה בכניסה חופשית

נמל תל אביב, מרחב הבילוי, הפנאי והמסחר המוביל בישראל, מזמין את המשפחות ליהנות מהצגות ילדים של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער,
התיאטרון הרפרטוארי הוותיק שבמשך למעלה מ-50 שנות קיומו צבר מוניטין רב בזכות ההצגות האיכותיות שהוא מעלה לילדים ולנוער.

בין חופשת ראש השנה לערב כיפור, ב-3.10, בשעה 17:00 תתקיים ההצגה "תל אביב שלי"

הצגה בשיתוף הקהל העוסקת באיך נבנתה העיר תל אביב לפני למעלה מ 100 שנה

הילדים יפגשו את מאיר דיזנגוף רכוב על גבי הסוס שלו, וביחד איתו יקימו עיר חדשה לילדים שמגיעים מארצות רחוקות. יחד יבנו בתים ורחובות, יקימו גינות, תיאטרון ואת הקיוסק הראשון ויזכו לארח בעיר החדשה את המשורר חיים נחמן ביאליק.

משתתפים: יוסי וייס

מתי: 3.10 בשעה 17:00
כמה: חינם
היכן: סמוך למזרקה, יריד המזרח, נמל תל אביב
מתאים לגילים 4-7
פרטים נוספים באתר נמל תל-אביב namal.co.il

ערב סליחות מוסיקלי בנמל תל-אביב

נמל תל אביב ובית תפילה ישראלי מזמינים את הקהל הרחב לערב סליחות מוסיקלי, המשלב בין המסורת היהודית והיצירה העכשווית, פיוטים מסורתיים מבית אבא / אמא כגון כמו: אדון הסליחות, עולם חסד יבנה, אל נורא עלילה, לבין שירי סליחות בני ימינו: סליחות, את תלכי בשדה וכן אגדות ומדרשי חז"ל המתכתבים עם רוח הערב.
 
איפה: בדק המרכזי (ע"י הקרוסלה), נמל תל אביב
מתי:  מוצ"ש 1.10.22, בשעה 18:30
כמה: הכניסה חופשית.
פרטים נוספים באתר נמל תל- אביב.

הקפות שמחת תורה מוסיקליות בנמל ת"א

נמל תל אביב ובית תפילה ישראלי מזמינים את הקהל הרחב לרקוד ולשמוח ביחד עם כל המשפחה בהקפות שמחת תורה מוסיקליות.
האירוע יחל בטקס סיום ותחילת קריאת התורה מבראשית, והקהל מוזמן להצטרף בשירה ובריקוד לצלילי להקת הכלייזמר של בית תפילה ישראלי.
 
איפה: בדק המרכזי (ע"י הקרוסלה), נמל תל אביב
מתי:  יום ראשון, 16.10.22, בין השעות 18:00 – 20:30
הכניסה חופשית.
פרטים נוספים באתר נמל תל- אביב.

אירועי חגי תשרי 2022 במרכז

סיור באווירת סליחות בעיר בני ברק

סיור באווירת סליחות ברחוב החרדי בעיר בני ברק שמתכנסת לקראת הימים הנוראים, מאלול דרך ראש השנה ועד יום כיפור.
הסיור כולל טעימות ומזכרת קטנה לכל משתתף.

הסיור כולל:

  • סיור סליחות לא שגרתי בפינות הקטנות של ירושלים העתיקה.
  • ביקור בחצרות היישוב הישן של ירושלים העתיקה וביקור בקבר דוד המלך בהר ציון.
  • אמירת פיוטי סליחות בכל תחנה מתחנות הסיור.
  • עליה לתצפיות מיוחדות.

לחצו כאן לתאריכים ועלויות.

ניחוח של חג: סיור מרתק בסוכות השומרונים

את הסוכות היהודיות כולם מכירים, אבל סוכות שומרוניות ראיתם אי פעם?
הצטרפו לסיור והרצאה בעקבות הסוכות המיוחדות של השומרונים בחולון. הסוכות השומרונית בנויות (או יותר נכון תלויות) בסלון ועשויות ממגוון פירות הדר.

הקהילה השומרונית מונה היום כ-800 נפש והינה שריד לממלכת ישראל הקדומה. הקהילה מקיימת את הכתוב בתורת משה ככתבה וכלשונה עד היום, כולל שמירת השבת, כשרות, זבח פסח וחגי ישראל. השומרונים מתגוררים היום בשני מרכזים עיקריים חולון והר גריזים. בסיור/ הרצאה לומדים על חיי הקהילה, מסיירים בשכונה השומרונית בחולון ונכנסים לראות את הסוכות המיוחדות בבתי השומרונים.
 

פעילויות לכל במדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס

המדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס מציעים לרגל חגי תשרי: סיור מיוחד עם צחי פרבר, אוצר התערוכה "האסטרונאוט הישראלי הראשון", סדנת עיצוב כרטיסי ברכה לחג, קומיקס על הבוקר, סדנת "עשו זאת בעצמכם', שבת משפחתית – קומיקס "הכל בראש" וסיורים מודרכים לקהל הרחב בתערוכות המוזיאון

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס נותן מענה לעשרות אלפי חובבי המדיום, שזוכים לפעילויות מגוונות ועשירות. המוזיאון חושף את המבקרים לאמנות הקריקטורה על רבדיה, במטרה לקדם את ההכרה בקיומה ונחיצותה של הקריקטורה. בארכיון המוזיאון עשרות אלפי יצירות מקוריות, קטעי עיתונות וספרים פיזיים או דיגיטליים, שמורים ומאורגנים בהתאם לסטנדרטים הגבוהים של מוזיאונים לאמנות.

סדנת עיצוב כרטיסי ברכה לחג :

הסדנה כוללת עיצוב וציור כרטיסי ברכה אישיים לשנה החדשה. ברכות חג שיוצאות מהקופסה, בהשראת עולמות הקומיקס והקריקטורה בהנחיית צוות המוזיאון.

יום שבת 24.09.22| בשעה 11:00 | גילאי 8 ומעלה

25 ש"ח לילד, הורה מלווה בעלות כניסה למוזיאון 15 ש"ח. עלות הסדנה כוללת סיור מודרך בתערוכות בשעה 10:30

סדנת קומיקס "הכל בראש":

איך הופכים מחשבות לסיפור קומיקס? בסדנה "הכל בראש" נעצב ראש של דמות ונצייר בתוכה רצועת קומיקס קצרה על מה שקורה בראש.

הפעילות תתקיים בכל יום שבת במהלך חודש ספטמבר | בשעה 11:00 | גילאי 7 ומעלה |

25 ש"ח לילד, הורה מלווה בעלות כניסה למוזיאון 15 ש"ח.  עלות הסדנה כוללת סיור מודרך בתערוכות בשעה 10:30 ו-12:30

סדנת "עשו זאת בעצמכם":
סבתות, סבים, הורים וילדים מוזמנים להתנסות ביצירת קומיקס לכל המשפחה עם ערכת קומיקס אישית לכל משתתף.

הפעילות תתקיים בכל יום שישי במהלך חודש ספטמבר| בשעה 11:30 | גילאי 3-100 |

15 עלות כניסה למוזיאון, 15 שח עלות ערכת קומיקס אישית.  עלות הסדנה כוללת סיור מודרך בתערוכות בהרשמה מראש בשעות 10:30.

סיור מיוחד עם צחי פרבר, אוצר התערוכה "האסטרונאוט הישראלי הראשון":
במהלך הסיור נבחן את אוסף טורי הקומיקס של אסף חנוכה, מבכירי המאיירים ויוצרי הקומיקס שפועלים היום בישראל. עבודות קומיקס אשר מציגות נקודת מבט הומוריסטית וביקורתית מחיי היומיום של איש משפחה נורמטיבי ומעלות סוגיות מורכבות בחברה הישראלית. בהנחיית אוצר התערוכה, צחי פרבר.

הסיור יתקיים ביום שבת 17.09.22 | בשעה 12:30| עלות כניסה למוזיאון: 15 ₪.

סיורים מודרכים לקהל הרחב בתערוכות המוזיאון:

במהלך חודש אוגוסט יתקיימו סיורים מודרכים לקהל המבקרים בתערוכות "אסף חנוכה- האסטרונאוט הישראלי הראשון", "אזהרת צפייה", "גברים, גברים – תחרות ע"ש שטרן פרידל.

הסיורים יתקיימו בימי שישי בשעה 10:30 ושבת בשעות 10:30 ו- 12:30 במהלך חודש ספטמבר | עלות כניסה למוזיאון: 15 ₪.

שעות הפתיחה של המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס במהלך חודש ספטמבר:

ימים ב', ד': בין השעות:  10:00-13:00
ימים ג', ה': בין השעות:  17:00-20:00
יום ו': בין השעות:  10:00-14:00
יום שבת: בין השעות: 10:00-15:00
ימי א': המוזיאון סגור
סיורים מודרכים בימי שבת בשעות 10:30 ו -12:30

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס: רחוב ויצמן 61 , חולון
טלפון: 03-6521849

אירועי חגי תשרי 2022 בצפון

גן לאומי בית שערים- סיור סליחות במערות

חודש אלול הוא חודש הסליחות והרחמים ואנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לסיור מיוחד בגן הלאומי בית שערים.

בסיור נתוודע לעיר בית שערים של ימי המשנה והתלמוד ונדון בשאלות:
° מהי מהות הסליחה ועל מי האחריות לסלוח?
° מה דרש רבי יהודה הנשיא על חטאי הגוף והנשמה?
° במה חטאו תלמידיו של רבי ומדוע לא סלחו זה לזה?
° כיצד נקשר המקום בסליחה ונקמת דם?

מתי: כל ימי חמישי בספטמבר בשעה 17:45
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.

הסיור יתקיים בשעות הערב הנעימות.
בהרשמה מראש באתר רשות הטבע והגנים.

סתיו בואדיות חיפה

במסגרת המיזם "חוגגים סתיו בואדיות חיפה" יובילו תושבים בהתנדבות טיולים בטבע החיפאי במהלך סופי השבוע של חודש אוקטובר. מיזם "חוגגים סתיו בואדיות חיפה" התחיל באוקטובר 2021. אחריו היו עוד שני מיזמים נוספים: "ואדיות במגפיים " בינואר-פברואר 2022, ו"אביב בואדיות" באפריל 2022.

בכל שישי ושבת במהלך חודש אוקטובר יוצאים סיורים לוואדיות ונחלים ברחבי חיפה החל מהשעה 09:30.

כל הפרטים ותאריכים בעמוד "סתיו בואדיות חיפה"

ואדי עובדיה

סיור סליחות ועוד: להכיר, לחוות ולהתרגש בצפת

"סיור סליחות ועוד" הוא סיור שמשלב את ההיסטוריה המפוארת של צפת, בירת הגליל עם הרוח המיוחדת של חודש אלול. 

הסיור כולל: 

  • ביקור במצודת צפת
  • תצפית אל עבר המרחב
  • דמויות וארועים בחייה של צפת
  • סיור מקיף דרך אתריה המרכזיים של העיר העתיקה

לחצו כאן לתאריכים והזמנות.

פסטיבל מסיק הזיתים של ארגון "השומר החדש" בסוכות

שלושה ימים של פעילויות לכל המשפחה, מסיק, סדנאות וחוויה שורשית ישראלית במחיר סמלי.
שלישי-חמישי, 11-13.10 (חוה"מ סוכות), בין השעות 9:00-18:00,  בכרמי הזיתים ביער אליקים, חניון יער קרן הכרמל. 

בפעם השביעית –  פסטיבל המסיק של ארגון "השומר החדש" בחול המועד סוכות – יוצא לדרך! חגיגה אמיתית לילדים ולכל המשפחה, הזדמנות לצאת לטבע ולהתחבר לאדמה ולשורשיות ישראלית.

המשתתפים בפסטיבל יזכו לעבור סיור מודרך במטע הזיתים וללמוד על גידולם, למסוק זיתים ואף להכין זיתים כבושים בצנצנות לכל המשפחה. בנוסף, יוכלו המשתתפים ליהנות משלל פעילויות לכל המשפחה: פיתות בטאבון, תחנות יצירה והפעלה לילדי, הצגה, סדנת חושים, ציור בטבע, שזירת זרים, עץ משאלות, חידונים ועוד.

הפסטיבל מתקיים השנה בכרמי הזיתים ביער אליקים: נחנה את הרכבים ומשם נצא להליכה קצרה של 600 מטרים בשביל הליכה מוסדר בחורש, במהלך הדרך נהנה ממגוון תחנות יצירה ותוכן מיוחד לכבוד חג הסוכות והמסיק, במתחם המרכזי יחכו לנו שלל הפעלות ושוק איכרים צבעוני ומיוחד, המסלול בפסטיבל הינו קילומטר וחצי, הליכה במסלול טבעתי, ישנה אפשרות להליכה עם עגלות במסלול הלוך- חזור על כביש אספלט מסודר .

חן שנטל, מנהלת התנדבות חקלאית צפון בשומר החדש "זו השנה השביעית לפסטיבל המסיק. הרעיון מאחורי הפסטיבל הוא לחבר את כולם לאדמה. בפסטיבל אנו מוסקים עצי זית עתיקים שנמצאים בשטחי קק"ל, יהיו סיורים מודרכים ביער, חידון ארצישראלי, ותחנות יצירה לילדים, מהזיתים שנמסוק נוכל להכין צנצנת לכבישה, ובכל ארוחה לטעום טעימה קטנה מאדמת ארץ ישראל. מחכים למסוק אתכם"

מיקום: בכרמי הזיתים ביער אליקים, חניון יער קרן הכרמל 
הוראות הגעה: יש לשים בוויז: "יער קרן הכרמל" , לאחר מכן הכוונת שילוט 
תאריכים: ימים שלישי-חמישי (11-13.10), חוה"מ סוכות 
שעות: שעות פעילות המסיק: 9:00 עד 1:00 
חנייה: מוסדרת ללא תשלום 
כניסה: בעלות של 15 ש"ח למשתתף | ילד גיל 5 הכניסה חינם

 מותנה בהרשמה מראש באתר:  https://did.li/4k6YH

אירועי חגי תשרי 2022 בירושלים

סליחות וחצרות בעיר העתיקה: סיור סליחות מזוית אחרת

רוצים לחוות סיור סליחות לא שיגרתי שנוגע בחצרות הישוב הישן והר ציון?

סיור סליחות לא שגרתי בפינות הקטנות של ירושלים העתיקה, ביקור בחצרות היישוב הישן של ירושלים העתיקה, ביקור בקבר דוד המלך בהר ציון.
אמירת פיוטי סליחות בכל תחנה מתחנות הסיור. בסיור עליה לתצפיות מיוחדות על העיר העתיקה. 
את הסיור מסיימים ברחבת הכותל.

לחצו כאן לתאריכים והזמנות.

הכנסיה האיתיופית בעיר העתיקה בירושלים

פסטיבל "מכשפות?" 

אליזבט ז'קה דה לה; כריסטניה מלכת שוודיה; הילדגרד פון בינגן; ססיל שמינד; מל בוניס; קלרה שומאן; והמלחינות בנות זמננו איילה אשרוב, ברכה בדיל ודינה סמורגונסקיה; בפסטיבל שכולו נשים יוצרות וייצוג נשי במוסיקה – מימי הביניים ועד ימינו, עם דגש על מוסיקת הבארוק.

מתי: 10-14 בספטמבר 2022
איפה:
באולמות ברחבי ירושלים ובאולם צוקר בתל אביב

הפסטיבל ייערך ברחבי ירושלים ויכלול שבעה אירועים, שיבוצעו בחללים ובאתרים שונים בעיר, אתרים שחלקם יוסבו לחללי קונצרטים לצורך הפסטיבל. במסגרת הפסטיבל נעלה קונצרטים קאמריים ותזמורתיים, שכל אחד מהם מפנה זרקור למלחינות מתקופות שונות ודמויות נשיות המיוצגות במוסיקה. הקונצרטים יתקיימו באודיטוריום ימקא ירושלים, באולם הכנסים בימקא, בחללים שונים ב"מפעל" ובכנסיית המושיע בעיר העתיקה.

הקונצרטים יתמקדו בדמויות ובסיפורים הבאים: כריסטינה מלכת שוודיה – אחת הפטרוניות הגדולות והחשובות של המוסיקה במאה ה-17 (בקונצרט בו תוביל את התזמורת המנצחת והכנרת הספרדייה לינה טור בונט); המלחינה הצרפתייה אליזבט ז'קה דה לה גר; המלחינה הראשונה ששמה ידוע לנו – הילדגרד פון בינגן מהמאה ה-12 (באירוע שיתקיים בשיתוף פעולה עם מקהלת גיא בן הינום הירושלמית); קונצרט של טריו נגה, ובו מלחינות מהמאות ה-19 וה-20; קונצרט המתמקד בדמותה של ונוס, בביצוע האנסמבל הצעיר נארי; ויוצרות ישראליות בנות דורנו, בהן המלחינות איילה אשרוב, ברכה בדיל ודינה סמורגונסקיה, שיזכו לבמה מיוחדת בקונצרט המוקדש ליצירותיהן.

כל קונצרט ילווה בשיחה על האישה (או הסיפור הנשי) שיוצג בהם ויקבל נפח נוסף באמצעות שילוב בין מוסיקה לפעילויות בתחומי אומנות משיקים. בין האורחות בפסטיבל יהיו גם המשוררת סבינה מסג, המלחינה איילה אשרוב והחוקרת דפנה אורן מגידור.

עוד יציג הפסטיבל יריד רנסנסי במרכזו יצירה נשית שיתקיים בחצר "המפעל".

פרטים באתר תזמורת הבארוק ירושלים.

שימו לב, לא בדקתי את הפעילויות בעצמי, המידע בכתבה הוא תוכן שהעבירו לי נותני השירות השונים וחברות היחץ.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיור בערד

לפי אזורים

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן