Staging

טיול באיסלנד: המלצות של איסלנד אחרת

איסלנד היא אחת המדינות בווישליסט שלי שעוד לא יצא לי לבקר בה, הנופים והטבע המשוגע של איסלנד מושכים אותי אליה. עד שיזדמן לי לבקר באיסלנד, הזמנתי את ניר מחברת 'איסלנד אחרת'  לספר לנו על איסלנד שרק המקומיים מכירים.  

מפל מרשים באיסלנד

ספר לנו קצת על 'איסלנד אחרת', ולמה דווקא איסלנד?

המומחיות שלנו ומה שמייחד אותנו לאורך השנים זה, היכרות מעמיקה עם איסלנד ועם המטיילים שלנו. כבר 15 שנה שאנו תופרים טיולים לאיסלנד למטיילים מכל הסוגים ואנו יודעים לתת את ההמלצות הנכונות והטיפים המתאימים על מנת לשדרג את חווית הטיול עם פעילויות ואטרקציות מיוחדות שחלקן זמינות רק באיסלנד. לדוגמה, איסלנד זו אחד המדינות היחידות בעולם שבה ניתן לטייל עם אופנועי שלג גם בקיץ, קרחוני הענק של איסלנד מאפשרים למטיילים פעילויות חורף במזג אוויר קייצי, טיול הליכה על קרחונים, טיפוס על קרחונים ואף שייט בין שברי קרחונים בלגונות קריסטל יחד עם כלבי ים. איסלנד זו ארץ הקרח והאש, לצד הקרחונים אנו משלבים למטיילים שלנו חוויות טבילה בבריכות גיאותרמיות מיוחדות. זה ללא ספק אחד הפינוקים הגדולים של הארץ המיוחדת הזו.

ספר לנו על שלושת המקומות שלא כדאי לפספס בביקור באיסלנד?

איסלנד זו ארץ דינאמית, פני הקרקע משתנים ללא הרף, התפרצויות של הרי געש, גשמים ושלג מעצבים את הנוף כל פעם מחדש. איסלנד מלאה במקומות סודיים, אנו אוהבים לתת למטיילים שלנו טיפים לכמה מקומות קסומים שלא נמצאים על מסלולי הטיול הסטנדרטיים ולמען האמת גם הרבה מקומיים לא שמעו עליהם.

לא רחוק משדה התעופה של איסלנד, די קרוב לבריכה הגיאותרמית המפורסמת הלגונה הכחולה, נמצאים "מכתשי האש" אלדוורפ. שורה ארוכה של לועות וולקנים פעילים שקיטור מתמר מראשם, ניתן במקומות מסוימים להרגיש את חום הקרקע עולה. הנוף הירחי סביב יחד עם הלועות המעשנים יוצרים תחושה שנמצאים בכוכב לכת אחר.

איסלנד היא ארץ המפלים, המפלים הכי יפים באירופה ואולי בעולם נמצאים בשטחה. אחד המפלים המפורסמים באיסלנד הוא מפל סקוגפוס הכביר, סמוך אליו נמצא מפל נסתר יפיפה, מפל קוורנופוס (Kvernufoss), שביל הליכה קצר בעמק ירוק ופסטורלי מוביל לעבר מפל מרשים במיוחד, יש תצפית נפלאה לעבר המפל מכמה זוויות שהמיוחדת ביניהן היא מצידו האחורי של המפל, אז הוא נראה במלוא הדרו ועוצמתו.

בקצה חבל סטרנדיר של הפיורדים המערביים של איסלנד נמצאת ממש על שפת האוקיינוס בריכה גיאותרמית מבודדת הנקראת קרוסנס (Krossneslaug). קשה להאמין שבמקום כה מבודד ונוף כה מקסים ימצא מעיין גיאותרמי טבעי ממש על שפת הים. ניתן לשבת במים החמים ולראות את גלי הים מתנפצים על דופן הבריכה. חוויה יוצאת דופן בהחלט!

אם הגעתי לאיסלנד ובא לי חוויה שונה ומיוחדת, יש לך הצעה בשבילי?

ניתן לומר בביטחון כי כל טיול לאיסלנד הוא חוויה חד פעמית ובלתי נשכחת. אך עם זאת אם אתם רוצים לחוות את המקומות המיוחדים ביותר באי ויצר ההרפתקנות שלכם משתולל, כדי לדאוג לרכב 4×4 לטיול ולכלול את מרכז איסלנד האגדי. מדובר בכמה מהשמורות היפות והמיוחדות בעולם. תופעות גיאותרמיות, הרי געש ושדות לבה מטורפים הם רק חלק מהרשימה של מה שתפגשו במרכז ההררי. לטיול במרכז נדרש רכב 4×4 שיודע להתמודד עם דרכים לא סלולות ומעברי מים (לעתים גבוהים) או להיעזר בספקים מקומיים לטיולי יום מודרכים.

טיול גיפים באיסלנד

עוד לא יצא לי לבקר באיסלנד, כמה ימים אתה ממליץ לחופשה במדינה?

הקו המנחה אותנו בהכנת מסלולי הטיולים זה לתת למטייל חוויה איסלנדית כמה שיותר מלאה בזמן העומד לרשותו. אנו רוצים שבסוף הטיול המטייל שלנו יכיר את הייחודיות של איסלנד. אנו ממליצים על פרק זמן של בין שבוע לשבועיים על מנת לקבל טעימה ממגוון הנופים של המדינה. המפלים, הקרחונים, הרי הגעש, התרבות הוויקינגית, חופי הלבה השחורים והפיורדים היפים.

שמעתי רבות על הנופים המטורפים של איסלנד, אבל מה עם קצת תרבות מקומית. אם אני רוצה להכיר את המקומיים, יש אפשרות לשלב את זה בטיול? 

הפופולריות של טיולי חורף רק הולכת ועולה עם השנים. מטיילים רבים שביקרו באיסלנד בקיץ מגיעים שוב לטיול חורף בדרך קצר יותר של שבוע על מנת לקבל חוויה איסלנדית שונה לגמרי. איסלנד בחורף זו ארץ אחרת. נופים אחרים, מזג אוויר רק יותר, החשיכה שולטת במשך רוב שעות היום והבונוס הגדול, הזוהר הצפוני! תופעת הזוהר הצפוני נצפית באיסלנד בין ספטמבר למרץ. אנו מכינים למטיילים תוכנית טיול מותאמות המשלבות ביקור בנופים חורפיים של מפלי מים קפואים, טבילה בבריכות גיאותרמיות חמות עם שילוב של צפייה באורות הצפון. בזמן זה ניתן גם להתוודע מקרוב לתושבים המקומיים ולראות כיצד הם מתמודדים עם החורף. האיסלנדים מורגלים לשעות החשיכה הרבות ומבקרים בבריכות הגיאותרמיות הרבות לטבילה חברתית משותפת עם חברים ומשפחה. זהו המקום הטוב ביותר להכיר את האיסלנד מקרוב ולנסות לנהל איתם שיחה. כמעט כולם מדברים אנגלית שוטפת.

בתים מקומיים באיסלנד

מה עם המלצה על אוכל מקומי?

האוכל האיסלנדי מורכב באופן מסורתי מדגים ובשר כבש. חלק מהמאכלים האיסלנדים המסורתיים הם בשר כריש מורקב, ביצי אייל מוחמצים ובשר לוויתנים מוחמץ. האיסלנדים במשך אלף שנה חיו באחד המקומות המתאגרים והמבודדים ביותר בעולם ניצלו כל משאב שעמד בידם על מנת לשרוד. כיום המצב שונה. המטבח האיסלנדי עשיר הרבה יותר ופתוח לטעמים חדשים. האיסלנדים עדיין אוכלים במשך חודש אחד בשנה את האוכל המסורתי כחלק מתקופת החגים שלהם. בעשרים שנה האחרונות התפתח מאוד מטבח הגורמה עם שלל מסעדות שף מעולות שעושות ווריאציות לאוכל המסורתי ומייצרות שילובים מדהימים של טעמים תוך שימוש במרכיבים מקומיים. אנו ממליצים לנסות את בשר הכבש האיסלנדי שנחשב לטוב והעדין ביותר בעולם והלובסטר האיסלנדי שהוא הטוב בעולם.

אז איך התייר הישראלי באיסלנד יכול להיעזר בכם?

כל חבילות הטיול של 'איסלנד אחרת' כוללים תמיד את כל המפורט מטה:

  • תמיכה מלאה לפני ובזמן הטיול
  • הכנת המסלול בהתאמה מלאה ללקוח
  • הכנת תוכנית טיול מפורטת עד הפרט הכי קטן
  • הזמנת מלונות בהתאם למסלול והרמה הנבחרת
  • הזמנת רכב כולל ביטוחים
  • קו חירום 24/7

לסיום.. ספר לנו משהו על איסלנד, שרק המקומיים מכירים.

האיסלנדים משוגעים על חג המולד, אולי זה בגלל קרבתם לקוטב הצפוני או אולי שעות החשיכה הרבות בחודש דצמבר, אבל הכריסמס באיסלנד הוא "ביגדיל". הבתים מקושטים באורות נוצצים, וישנה אווירת חג מיוחדת בכל מקום. לא הרבה יודעים, אבל תצוגת הזיקוקים הגדולה בעולם נערכת כל שנה ברייקיאוויק בערב הסילבסטר. בכל רחבי העיר, תושבים מכל השכונות יורים זיקוקים בתצוגה מרהיבה שנמשכת עד השעות הקטנות של הלילה. להבדיל ממקומות אחרים, זה לא נעשה באופן מאורגן אלא כל תושב רכש מראש זיקוקים מחנות מיוחדת (ההכנסות הן תרומה לשירותי ההצלה המקומיים) וכך מסיימים באורות וזיקוקים את השנה שחלפה ומצפים לשנה החדשה הטובה יותר שתגיע במהרה.

קרחון נמס באיסלנד

מתכננים טיול באיסלנד?

יצירת קשר עם חברת איסלנד אחרת:

אימייל: info@anothericeland.com
עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/AnotherIceland/
פלאפון: 972-54-8023945

לחצו כאן להצטרף לקבוצת הפייסבוק של איסלנד אחרת. 

גילוי נאות: הכתבה נעשתה בשיתוף פעולה עם חברת 'איסלנד אחרת'.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נעים להכיר..
שיר ים פסקה

שמי שיר-ים ואני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט. בבלוג אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם.
בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.
בנוסף אני כותבת גם הרבה טיפים על תכנון טיול והוזלת עלויות.

_____________________________________
שירותים של בלוגרית טיולים
ציוד טיול לחו"ל
טיפים להוזלת עלויות טיול
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן