Staging

הרי פירין: טיול טבע משגע מבנסקו

הרי פירין הוא רכס הרים בבולגריה.

אחת הסיבות לבחירת בנסקו לחגיגות יום ההולדת של בעלי, הייתה הקרבה להרי פירין והאופציה לצאת מהעיירה רגלית למסלול בתוך הערים. לאחר מנוחה של מספר ימים במלון המפנק, על כך תוכל לקרוא בפוסט – קיץ בבנסקו, שמנו את התיקים הגדולים בשמירת חפצים במלון ויצאנו לכיוון הרי פירין.

הרי פירין

התוכנית הייתה להגיע לבקתת וירחן ולעשות שם את הלילה הראשון, אך תוכנית ומציאות לחוד.

יש מסלול רגלי מהמרכז העיירה עד לבקתת וירחן, אנו התקשינו עם למצוא את הסימון. הגענו לקופות של הגנדולה ואמרו לנו שצריך ללכת עם הרכבל. התחלנו ללכת במסלול לא מוצל בכלל ביום של 30 מעלות. לאחר שעה וחצי בהן הלכנו וראינו כי המסלול לא מתנה ואין אנשים נוספים להיעזר בהם החלטנו לחזור על עקבותינו (קראנו שהמסלול מתאים גם לימים חמים ואנחנו התהלכנו שעה וחצי בלי פיסת צל).

בדרך חזרה ראינו פיצול שביל לא ברור המסומן בכחול-צהוב, שזה הסימון שחיפשנו מההתחלה. כשהלכנו בשביל הנכון, המסלול באמת היה מוצל ונעים. העלייה היא ביער סבוך, תוואי יפייפה. לנו העלייה לקחה בערך 4 שעות עם עצירות קטנות. בדרך פגשנו זוג אחים מישראל, זוג קנדים ועוד קבוצה של אמריקאים. מלבדם לא היו אנשים במסלול (כאלו שעלו ברגל מבנסקו לוירחן).

המסלול מסודר מאוד, ובדרך יש חצים עם זמני הליכה. כשהגענו לסימון דרך שמציין כי יש עוד שעתיים וחצי עלייה לבקתת וירחן התחיל לרדת גשם זלעפות. אנו לא היינו מוכנים אליו אז החלטנו לקצר את המסלול וללכת לישון בבקתת  בנדריצה (Banderitsa) שקיצר את המסלול בשעה. הגענו ספוגים מים לבקתה (עם הזוג ישראלים שהכרנו בדרך)  והחלטנו לחלוק איתם חדר. ישבנו לשתות במסעדה במקום מרק ורק אז גילינו כי המים החמים במקלחת הן רק בין השעות 6-10 אז פספסנו אותם.

הארוחת ערב בבקתה הייתה טעימה מאוד וזולה 27.5 לבה עבור בירות, מרק, מנות עיקריות, רייקה, קפה וקינוח. הלינה בבקתה עלתה 20 לזוג לחדר עם 8 מיטות. ניתן להגיע לבקתה עם רכב (יש גישה מהכביש).

בבוקר החלטנו להמשיך לבקתת וירחן, לעצור שם לארוחת בוקר, ומשם להחליט על המשך המסלול. ארוחת בוקר הייתה טעימה אבל שימו לב כי לא היה ניתן לקנות בבקתה מפה. לכן החלטנו ללכת על מסלול יחסית פשוט של חמשת האגמים ותכננו להגיע לבקתה בקצה השני של השביל שנקראת בקתת דמיאניצה אבל שוב, תוכניות ומציאות לחוד (המון אנשים יצאו למסלולים מבתת וירחן אז ראינו שלא ניהיה לבד). המסלול מתחיל מהבקתה בסימון צהוב-כחול עד הגשר ואז להמשיך עם המסלול הירוק-אדום.

חצי שעה הליכה ומגיעים לאגם הראשון (האגמים דורשים סטייה קטנה מהמסלול ומלווים בשילוט מתאים. אגם נחמד וקטן יחסית. לאחר עצירה קפה המשכנו לכיוון האגם השני. לאחר שעה הליכה בין האגמים הגענו לאגם השני, אגם גדול ויפייפה ופתאום החל לרדת גשם זלעפות וברד חזק, שגרם לי לכאבים. לא מצאנו אף עץ או אבן לתפוס מחסה אז נרטבנו עד לעצמותינו. ובכך החלטנו לסיים את המסלול ולחזור לבקתת וירחן כי ראינו שמזג אוויר לא משתנה ולא היה לנו ציוד מתאים לאתגר. לקח לנו שעה וחצי לחזור לבקתה. התמזל מזלנו שחזרנו כיוון שהגשם לא הפסיק לרדת כל אותו יום.

החלטנו לקחת שאטל חזרה לבנסקו (עלות השאטל היא 12 לבה לזוג), נסיעה של חצי שעה. השאטל יוצא ומגיע לוירחן כ-5 פעמיים ביום.

המסלול היה חוויתי ויפייפה אבל אין ספק שלא הגענו מוכנים אליו. הציוד שהיה לנו לא היה מתאים לגשמים ואפילו כיסוי גשם לא היה עלינו (העובדה שבבנסקו היה 30 מעלות הטעתה אותנו). אין ברירה ונצטרך לחזור פעם נוספת לשמורה מוכנים יותר. לא ממליצה על המסלול למתחילים, העלייה הייתה לא פשוטה וקל ללכת לאיבוד במסלול, הסימונים לא תמיד ברורים.

אהבתם את הפוסט ורוצים להיות מעודכנים כאשר עולים פוסטים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק של הבלוג.
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו: טיולים במזרח אירופה.

שתמיד נטייל,
שיר ים.

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.