Staging

הונגריה של המקומיים: ראיון עם דניאל בנאי

הונגריה של המקומיים: ראיון עם דניאל בנאי

בשלוש שנים האחרונות, ביקרתי בהונגריה לפחות פעם בשנה, אבל השנה הקורונה מנעה מאיתנו לבקר בהונגריה.
כל כך התגעגעתי להונגריה, אז יצרתי קשר עם מדריך מקומי, שיספר לנו על פינות החמד של בודפשט, ומקומות שרק מקומיים מכירים. 

דניאל ומשפחתו יהודים ילידי הונגריה, דוברי הונגרית ועברית. 
הם מוציאים מספר סיורים בהונגריה ובודפשט בפרט. הזמנתי אותו לראיון, בו הוא יספר על הונגריה ועל השירותי תיירות שהם מציעים. 
אז אם אתם מחפשים סיור בבודפשט או המלצות לביקור הבא שלכם בבודפשט – תדעו למי כדאי לפנות. 

סיור מודרך בבודפשט עם בנאי

היי דניאל, ספר לנו קצת עליך ועל משפחתך.

היי שיר,
קודם כל תודה רבה לך על האפשרות להתראיין אצלכם – אנו נקראים משפחת בנאי ואשמח לשתף את קהילת המטיילים שלך עם מידע חשוב עלינו ועל הסיפור שעומד מאחורינו. 

אנו משפחה הונגרית במקור, גם ההורים, האח והאחיות כולנו נולדנו בבודפשט ועלינו לארץ בתחילת שנות ה-90 עקב השורשים היהודיים והרצון לחיות בישראל. לאחר כ-10 שנים של עליות וירידות וקשיים במציאת הדרך הנכונה והפרנסה הראויה. עלתה ההחלטה הקשה לחזור להונגריה למרות שכילדים מאוד נהנינו ואהבנו לחיות בארץ, ואמנם אף אחד במשפחה כבר לא בסטטוס ילד אבל החלום של כל אחד מאתנו הוא יום אחד לחזור ולגור שוב בארץ. 

עד לרגע שבו זה יקרה וננחת בארץ לסיבוב שני, יש לנו את המטרות משלנו פה בהונגריה. ביחד עם אמי מעיין, אחי בני, אחותי מרים ואנוכי דניאל אנו מדריכים המספקים שירותי תיירות במרכזו עומד המוצר העיקרי שלנו – סיורים בעברית בבודפשט.

ספר לי על שלושת המקומות האהובים עליך בבודפשט, שלא כדאי לי לפספס בביקור הבא? 

וואו, שאלה מאתגרת..יש כל כך הרבה מה לראות בבודפשט כולה שקשה לבחור מתוכן רק שלושה מקומות. אבל אם אתרכז לכמה רגעים כמובן שיש כמה אתרים מומלצים שיוצאי דופן ואסור לפספס אותם בשום פנים ואופן בביקורכם הבא בבודפשט, כל אחד מיוחד במינו אבל כולם מבחינות שונות: 

  1. בית הכנסת הגדול – בית כנסת מדהים ביופיו עם ארכיטקטורה חיצונית מיוחדת וחלל פנימי עצום ומקושט. המתחם כולל בתוכו גם את המוזיאון היהודי ופארק ראול ולנברג עם אנדרטת עץ הערבה הבוכיה, מונומנט מרגש לזכר קורבנות השואה.
    למקום יש כל כך הרבה מה לספר עם עבר היסטורי מרשים של קהילה יהודית עצומה מלפני מלחמת העולם השנייה.  
  2. מצודת הדייגים – אתר איקוני ביותר בבודפשט הממוקם בטירת בודה ומספק נוף פנורמי מרהיב כלפי הדנובה, בניין הפרלמנט ההונגרי והעיר כולה.
    שימו לב.. מקום מעולה לחובבי אינסטגרם! 
  3. מרחצאות סצ'ני – אני מודע לכך שלא כולם מתחברים לרחצה משותפת בבריכה ציבורית, אבל תאמינו לי המרחצאות בהחלט אחד המקומות והאטרקציות המומלצות ביותר בבודפשט. הונגריה ידועה ומפורסמת על מעיינות חמים הפורצים מבטן האדמה ומרחצאות סצ'ני הינו בית המרחץ היפה והכיפי ביותר המציע לבחירתכם 15 בריכות פנימיות ו-3 חיצוניות. המקום מומלץ במיוחד בתקופה החורפית כאשר הטמפרטורות צונחות משמעותית ואין יותר מדליק מליהנות בבריכה חמה מעל 30 מעלות ותוך כדי להתבונן בכוכבים זוהרים מעליכם על פני השמיים. 

והמלצה אחת לביקור הבא בהונגריה (אבל רק כזאת שרק מקומיים מכירים 😜 ).

ההמלצה הזאת היא המלצה חשובה לנצל יום אחד לטיול כיפי שאנו מציעים מחוץ לבודפשט לצד הצפוני של המדינה – סיור ברך הדנובה עם סנט אנדרה כפר האמנים. היו לנו מאות מטיילים ישראלים שהשתתפו בטיול הזה ואני רוצה יותר ויותר לפרסם אותו מכיוון שהוא עדיין לא מספיק מודע לכולם וחבל! הטיול כולל שמורות טבע, עיירות פסטורליות, מבצרים היסטוריים, נבקר בכפר האומנים סנט אנדרה, נראה את מצודת וישגראד, נעלה אדרנלין כאשר נגלוש במזחלת הרים וכמובן נהנה מחוויה קולינרית מעוררת תיאבון! מסע מרתק ומומלץ שכולו חוויה בלתי נשכחת של הונגריה האותנטית. טיול חובה שאסור לפספס ומתאים לכל הגילאים, לזוגות ולמשפחות עם ילדים כאחד.  

במידה ואתם מגיעים לזמן קצר יחסית ואין לכם אפשרות להשתתף בטיול יום שלם לברך הדנובה יש לנו פתרון מושלם עבורכם עם סיור חצי יומי לכפר האומנים סנט אנדרה בלבד עם ארוחת צהריים במסעדה מקומית מעולה. הסיור כולל ביקור בתערוכות מעניינות של אמנים מקומיים עם מוזיאון המרציפן, תערוכת המיניאטורות ובית הכנסת הקטן בעולם שנבנה לזכר הקהילה היהודית. כפר האמנים או בשמה ההונגרי סנט אנדרה היא עיירה צבעונית קסומה שנמצאת במרחק נסיעה קצר של חצי שעה מלב העיר. 

(חשוב להדגיש שעל מנת לראות כל מה שצריך לראות בבודפשט ולהספיק לעשות גם טיול יום, אנו מציעים לשריין חופשה של לפחות 4 ימים שלמים בבודפשט.)

אם כבר יצאתי עשיתי את הסיור לברך הדנובה.. לאן עוד תוכלו לקחת אותנו מחוץ לבודפשט? 

יש לנו כמה טיולים מעולים נוספים מחוץ לבודפשט. הטיול חובה הבא הוא טיול יום נוסף, טיול יום טיפונת ארוך אבל מהנה במיוחד לבירת אוסטריה – וינה! מקור היופי של בודפשט נובע מתקופת האימפריה האוסטרו-הונגרית ולכן אם חשבתם שבודפשט יפה אז חכו עד שתראו את וינה..
במהלך הטיול נסייר בלב העיר ונהנה מארכיטקטורה מרהיבה, נשב בבתי קפה מצויינים, נגיע לאחוזת שונברון המדהימה והירוקה, נטעם שטרודל וינאי מעולה ונסיים עם קניות בקניון מקומי עצום הכולל קניות בפריימרק 🙂 

 

ברך הדנובה עם משפחת בנאי

מה עם המלצה על אוכל הונגרי, ואיפה כדאי לנסות אותו? 

המאכל ההונגרי המפורסם ביותר הינו המרק גולש.
מי שמגיע להונגריה ולא מנסה את המרק הזה נחשב כאילו לא היה פה בכלל.
חלק מהחוויה כשיוצאים לחו"ל זה התנסות בתרבות הקולינריה המקומית.
מרק הגולש הוא מרק משביע המשמש בגדול כמנה עיקרית שבסיסו בשר בקר איכותי עם ירקות טריים והמון פפריקה – התבלין מספר אחד של המטבח ההונגרי. ניסינו אינספור מסעדות פה בהונגריה על מנת שנוכל להמליץ לכם על הטעימים ביותר מכולם, הטוב ביותר נמצא במסעדת קקס ביסטרו – KEKSZ BISZTRO בלב העיר.
אגב – ברשותכם אנצל את ההזדמנות להדגיש שיש לנו גם סיור קולינרי מרתק בבודפשט הכולל אכילת מרק גולש פנטסטי ועוד מנות הונגריות נוספות.

ומה עם מנה לטבעונים?

לשמחת הטבעונים וגם לאלו שאוכלים צמחוני, יש לנו בשורות מעולות עבורכם, בבודפשט יש מודעות ויש לה בהחלט מה להציע עבורכם. מכיוון שאני פחות צמחוני ואוכל בשר אני לא בטוח שהמגוון שיש פה עבורכם הוא רחב יותר וטעים יותר לעומת הארץ, אבל אתם יכולים להיות רגועים ובטוחים שאתם מגיעים לעיר שמוכנה לקבלתכם.
המסעדה הטובה ביותר והמומלצת מבין כולם הינה מסעדת נופפנייש – Napfényes Étterem.

אז איך התייר הישראלי בבודפשט יכול להיעזר בכם?

להלן רשימה של השירותים שאנו מציעים:

  • סיורים בבודפשט (סיורים רגליים וגם סיורים במיניבוס) 
  • טיולים מודרכים מחוץ לבודפשט 
  • סיורים פרטיים עם התאמה אישית לזוגות, לקבוצת חברים או למשלחות חברה כאחד
  • שירותי העברות בבודפשט משדה התעופה למלון ובחזרה או הסעות פרטיות בתוך הונגריה מבודפשט ליעד נוסף במדינה
  • שירותי תיירות מקיפים לחברות הכוללות בניית תוכנית מלאה מהגעה ועד עזיבה עם לו"ז מפורט בו תמצאו סיורים, טיולים, הסעות, הופעות, מסעדות, אטרקציות ועוד .
סיור מודרך בבודפשט

 

שאלה אחרונה שמסקרנת אותי.. אמרת משפחת בנאי?
האם אתם קשורים למשפחת בנאי המפורסמת? 

שם המשפחה שלנו בהונגרית הוא BANYAI ואנחנו בזמנו עיברתנו אותו ל"בנאי". רוצה לחדד שאנחנו לא קשורים למשפחת בנאי המפורסמת ואנחנו ממש לא מעולם המוזיקה, אבל השם הטוב שיש למשפחת בנאי בארץ מחייבת גם אותנו ואנו תמיד שואפים לתת שירות מעל ומעבר – שירות איכותי, לבבי שתוצאתו חוויה מטורפת שתשאר אתכם לכל החיים.
המטרה העיקרית היא כשתחזרו לארץ וחברים ישאלו אתכם איך היה בהונגריה המענה לכך תהיה תשובה שייצור רגשות מיוחדים המעיד על הערך המוסף שקיבלתם עבור כספכם היקר והחיבור האנושי שנוצר בינינו לביניכם.
עד ליום זה יש לקוחות עבר שלנו, שעדיין בקשר אתנו והם כבר לא בסטטוס לקוח, הם חברים לכל דבר.

תודה רבה לדניאל בנאי שהתארח אצלי בבלוג וסיפק מלא מידע לטיול הבא בבודפשט.
כיצד ניתן ליצור קשר עם משפחת בנאי?
אימייל: banaibudapest@gmail.com
וואטסאפ: 36-70-360-3559+
אתר || עמוד פייסבוק || אינסטגרם
כולי תקווה שהשמיים יפתחו בקרוב וניפגש בהונגריה ולחוות בעצמי סיור בבודפשט עם משפחת בנאי.

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק של הבלוג או הירשמו לניוזליטר של הבלוג.

שתמיד נטייל,
שיר ים

4 תגובות

  1. תחזרו אלי בבקשה אני פניתי בנוגע לחופשה משפחתית בבודפשט בין התאריכים 27-31/10/2021.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן