Staging

פראג: מסלול טיול חורפי לארבעה ימים מושלמים בפראג – בירת צ'כיה.

פראג היא עיר הבירה של צ'כיה והעיר הגדולה ביותר בה.
פראג מהווה את המרכז הכלכלי, התרבותי והתעשייתי של צ'כיה.
היא ממוקמת על הנהר ולטאבה, אוכלוסייה מונה כ-1.2 מיליון תושבים ושטחה הוא כ-496 קמ"ר.

אני תכננתי לנסוע לטיול בפראג לבד, אך כמה ימים לפי הטיסה אמי החליטה להצטרף אליי לביקור בעיר.
עבורי זו הייתה הפעם הראשונה בעיר אבל עבורה זה הביקור השני.
ביקורה הקודם בעיר היה לפני מספר רב של שנים ולכן התאפשר לי ללכת איתה שוב לאטרקציות התיירותית, כאילו זאת הפעם הראשונה.

פראג התגלתה כיעד יפהפייה, רומנטי, עם פארקים מרהיבים, מבנים מרשימים, היסטוריה מרתקת, מלאת קניונים, חיי לילה ומסעדות. יעד מעולה לסופ"ש קצר ורומנטי או לטיול של אוכל, קניות וקריוטוש.

צ'כיה

איך להגיע לפראג

טיסה מישראל לפראג לוקחת באזור ה-4 שעות.
יש מספר חברות תעופה המפעילות קווים ישירים בין ישראל לפראג כמו: czech airlines, אל-על ו-smart wings.

אני מצאתי טיסה זולה מאוד לורוצלב שבפולין בפחות מ-200 ש"ח ולכן החלטתי לשלב טיול בפראג עם ורוצלב.
לטייל יומיים בורוצלב, ומשם לנסוע בתחבורה ציבורית לפראג.
הגענו לפראג מפולין עם אוטובוס של חברת flixbus, הנסיעה ארכה כ-4.5 שעות.

המטבע בפראג

המטבע בפראג הינו קרונות.
ההמרה בין קרונה לשקל היא (נכון לדצמבר 2018):

1 CZK = 0.1624 ILS

אנחנו הסתבכנו לא מעט בטיול להבין את ההמרה בין קרונה לשקל.
בחשבון "פשוט": לקחנו את הסכום בקרונות, חילקנו ב-10 וכפלנו ב-1.6 לקבלת העלות בשקלים 😅.
הדרך הנוחה ביותר לקנות קרונות לטיול היא דרך Fly Money. פשוט מזמינים את הכסף מראש באינטרנט ואוספים אותו לפני הטיסה בדלפק בנק הפועלים בנתב"ג. ניתן לקנות גם בתשלומים. להזמנה לחצו כאן.

לינה

אנחנו בחרנו ללון במלון: The ICON Hotel & Lounge.

מלון מודרני וקטן של 30 חדרים הממוקם במרכז העיר במרחק הליכה מכל האתרים במרכז העיר. צוות המלון היה מקסים ואדיב. ענו לכל שאלה ובקשה. צוות המלון מספק הנחיות מדוייקות לכל בילוי בעיר ובעל ידע רב על אתרי התיירות.

לחצו כאן – לקריאה נוספת על המלון.

מלון בפראג

תחבורה ציבורית

למרות שמרכז העיר בפראג הוא יחסית קטן יצא לי הטיול להשתמש המון בתחבורה הציבורית, בעיקר כמפלט מהקור. מערך התחבורה הציבורית בעיר פשוט.
מערך התחבורה הציבורית בעיר מורכבת ממטרו, טראם, אוטובוסים, רכבות ופוניקולר.

ניתן לקנות כרטיסים המשלבים את כל אמצעי התחבורה במכונות בכניסה לתחנות המטרו/קיוסקים/קבלה במלון:
עד 30 דקות – 24 קרונות.
שעה וחצי – 32 קרונות.
יום שלם – 110 קרונות.
שלושה ימים – 310 קרונות.
כלומר מותר להחליף אמצעי תחבורה באופן חופשי, כמה פעמים שרוצים, כל עוד הכרטיס בתוקף.

מפה של המטרו בפראג

שימו לב לתקף את הכרטיסים עם כיוון החץ!
הקנס על תיקוף לא נכון הוא 40 יורו ואין הנחות לתיירים.

UBER

מה זה UBER: אפליקציה בסגנון getTaxi אך שהנהגים בה אינם בהכרח נהגי מונית.
את המיקום צריך לציין כבר בהזמנת השירות ולכן מגשר על פערי שפה. לחצו כאן להורדה.

בביקור האחרון שלי השתמשתי אך ורק באפליקציית הובר לנסיעות בתוך בוקרשט.

מסלול הטיול

את הטיול בפראג עשיתי עם אמא שלי, ולכן המסלול פחות עמוס מטיולים אחרים שלי.
טיול היה בנובמבר, הטמפרטורות בפראג היו באזור ה-0 מעלות ברוב ימי הטיול. הטמפרטורה הקרה השפיעה מאוד על הטיול ולכן טיילנו לאט לאט עם הרבה עצירות התחממות בחנויות 🤣.

יום ראשון - צ'ק אין במלון, כיכר ואצלב, כיכר העיר העתיקה, ארוחת ערב במסעדה איטלקית.

האוטובוס איתו הגענו לפראג עצר בתחנה Flornce, משם לקחנו מטרו לתחנה Mustek. המרחק למלון מהתחנה מטרו היה 6 דקות הליכה.

צ'ק אין במלון - The ICON Hotel & Lounge

אין ספק שזה הצ'ק אין הכי נעים שהיה לי. המלון בו לנו נקרא The ICON Hotel & Lounge. הבחורה בקבלה הייתה מקסימה, הביאה לנו מפה והסבירה לנו מה יש בכל אזור, איפה שווה לבקר וממה צריך להיזהר.

כיכר ואצלב

לכיכר צורה מלבנית באורך 750 מטרים. בחלק העליון של הכיכר נמצא המוזיאון הלאומי הצ'כי ואנדרטת ואצלב ובחלק התחתון הגבול בין העיר החדשה והעיר העתיקה.
הכיכר היא מקום מרכזי בפראג ומתרחשים בה מספר אירועים חשובים לאורך השנים כמו: הפגנות, חגיגות ומפגשים חברתיים נוספים.
לאורך הכיכר ישנם חנויות בגדים, מסעדות, חלפניים ועוד.

בכיכר ואצלב עצרנו בחנות של וודפון לקנות סים לפאלפון.
אני קניתי חבילה של 2.5 ג'יגה שמתאימה רק לפראג בעלות של 250 קרונות.
אמי קנתה חבילה של 1.5 ג'יגה שמתאימה לכל אירופה בעלות של 300 קרונות.

כיכר העיר העתיקה

כיכר העיר העתיקה היא אחת הכיכרות המרכזיות והיפות של פראג.
ניתן לראות בכיכר מבנים רבים מתקופות וסגנונות שונים.
האתרים המרכזיים בכיכר העיר העתיקה הם: כיכר סטרומצקה, שעון האסטרונומי, בית העירייה הישן ואנדרטת יאן הוס.
מסביב לכיכר המון בתי קפה, קונדיטוריות ומסעדות.

כיכר העיר העתיקה בפראג

ארוחת ערב במסעדת ואפיאנו

קשה לצמחוניים להסתדר במסעדות של אוכל מקומי, כיוון שרוב המנות המקומיות הן חזיר ונקניק. לכן החלטתי לארוחת ערב לחפש מסעדה איטלקית מומלצת. החלטתי לנסות את המסעדה ואפיאנו.
ואפיאנו (vapiano) היא רשת גרמנית של מסעדות איטלקיות. יש לה סניפים ב-31 מדינות ברחבי העולם.
המסעדה עובדת בשירות עצמי. בכניסה מקבלים כרטיס מגנטי וכל פעם שמזמינים משהו מעבירים את הכרטיס וביציאה משלמים. הטבח מכין מולך את האוכל, ויש לך אופציה לבחור את המרכיבים.

המסעדה ממוקמת במרכז העיר במתחם קניות (לחצו כאן למפה).

ואפינו רשת מסעדות איטלקיות בשירות עצמי

יום שני - סיור חינמי, מצודת פראג, גשר קארל וקניות בקניון חודוב.

את היום השני החלטנו להתחיל בסיור שדרכו נוכל להכיר את העיר קצת יותר טוב.

סיור חינמי (סיור מבוסס טיפים)

האטרקציה הראשונה שתכננתי להיום הייתה הסיור החינמי של פראג. כאשר אני מגיעה ליעד חדש אני אוהבת לבדוק האם יש סיור חינמי כיוון שזו דרך זולה וכייפית להכיר את העיר ולשמוע המלצות על אטרקציות שוות, ללמוד על ההיסטוריה של המקום ומקומות שכדאי לבקר בהם. השתתפתי בסיורים כאלה בהמון יעדים: בודפשטסופיהריגהברצלונהירושליםברלין, מדריד ועוד.
סיור חינמי זה למעשה סיור מבוסס טיפים. המדריך לא גובה תשלום על ההדרכה אבל במידה ונהנתם צפוי להשאיר טיפ. גובה הטיפ הוא לפי כמה נהנתם וכמה אתם יכולים להרשות לעצמכם.
בפראג יש מספר חברות המוציאות סיורים חינמיים. אני בחרתי בחברה הנקראת SANDEMANs זוהי חברה שעובדת במספר יעדים באירופה ותמיד בסיורים שלהם הייתי מרוצה.

הסיור יוצא מכיכר העיר העתיקה בשעות: 10:00,11:00,12:00 ו-14:00.
המדריך שלנו היה דויד, בחור אמריקאי שהגיע ללמוד באירופה, התאהב והחליט לחיות בצ'כיה.

לחצו כאן למידע על סיורים מבוססי טיפים נוספים בפראג.

בית הכנסת בפראג, גולם סיור חינמי בפראג
ליד הבית כנסת בפראג, המדריך סיפר לנו את האגדה על הגולם.

טירת פראג - מהטירות המרשימות באירופה

טירת פראג היא טירה בפראג בה מלכי בוהמיה וקיסרי הקיסרות הרומית הקדושה ומאוחר יותר נשיאי הרפובליקה של צ'כיה החזיקו לשכות ומשרדים.
ניתן להגיע למצודה רגלית (עלייה לא פשוטה) או דרך המטרו.
אני ממליצה ללכת ברגל כי הנוף לאורך הדרך יפהפייה.

אתרים במתחם המצודה:

קתדרלת ויטוס הקדוש: קתדרלה גותית ומושב הארכיבישוף של פראג. היא נמצאת במרכז מצודת פראג ומכילה קברים רבים של מלכי בוהמיה. זוהי הקתדרלה הגותית העתיקה ביותר במרכז אירופה והכנסייה הגדולה ביותר בפראג.
כיום הקתדרלה פתוחה לציבור הרחב והכניסה היא חינמית.
ניתן לעלות למגדל הפעמונים בתשלום של 150 קרונות. רק שימו לב כי העלייה כולל 298 מדרגות ספירלה לא פשוטות בכלל וחדר מדרגות קטן וצפוף. אני נשברתי אחרי 200 מדרגות וחזרתי למטה כי הקלסטרופוביה השתלטה עלי 😌.
טקס החלפת המשמרות: ההחלפה מתבצעת בכל שעה עגולה במהלך היום, כאשר בשעה 12:00 בצהריים מתקיים בטירה טקס החלפה מורחב הכולל גם נגינת תזמורת.
מוזיאון הצעצועים: מוזיאון קטן ונחמד מציג אוסף של בובות ענק, בובות בארבי, לגו, צעצועים ישנים, חיילי צעצוע, דגמי משחק של חדרים מתקופות שונות, דובי פרווה, מכוניות, ועוד צעצועים נוספים.

במתחם המצודה יש עוד המון אתרים. ישנה חנות ליד הקתדרלה בה ניתן לקנות כרטיסים לאתרים בתשלום ולקבל מפה עם כל האטרקציות והסברים באנגלית.

לחצו כאן לרכישת כרטיסים המאפשרים דילוג על התור – הכרטיסים ניתנים לביטול ללא עלות עד 24 שעות לפני ההגעה.

מצודת פראג
הנוף ממעלה המצודה

גשר קארל

גשר קארל הוא הגשר המפורסם ביותר בפראג החוצה את נהר הולטאבה. שמו הוא על שם שליט האימפריה הרומית הקדושה, קארל הרביעי, בנה את הגשר.
לאורך הגשר נמצאים 30 העתקים של פסלי שליטים וקדושים נוצריים.
הגשר הוא נקודת תצפית יפהפייה על העיר.

במרחק של כמה דקות הליכה מהגשר ניתן למצוא את הקיר של גון לנון וחוף של נהר הולטאבה בו ניתן להאכיל ברבורים יפהפיים ולתפוס תמונות מרהיבות של פראג.

גשר קארל ברבורים פראג
תצפית לגשר קארל
גשר קארל
כמובן שלא ויתרנו על סלפי עם ברבור

קניון חודוב

בערב החלטנו ללכת להתחמם בקניון 😉.
החלטנו לנסוע לקניון חודוב הנמצא בפרברי פראג והוא אחד הקניונים הגדולים בפראג. ניתן להגיע עד הקניון עם המטרו (קו אדום – לרדת בתחנת Chodov).

הקניון משתרע על פני שלוש קומות הקניון המציע מבחר חנויות של למעלה מ-200 חנויות. חנויות של מתנות, ספורט, הנעלה, אופטיקה, צעצועים, אלקטרוניקה, רשתות הלבשה וסופרמרקט.
בנוסף יש אזור של אוכל מהיר.

לחצו כאן – לכניסה לאתר הקניון.

כמובן שאת היום סגרנו עם קריוטוש

הגעתם לביקור קצר בעיר ואתם רוצים להספיק לבקר באתרים השונים?
דרך נעימה ויעילה יכולה להיות אוטובוס התיירים.
ניתן לעלות ולרדת ממנו לסירוגין כמה שרוצים ובדרך ליהנות מנוף פנורמי של העיר. הכרטיס מאפשר שימוש בלתי מוגבל במשך 24 או 48 שעות. הסיור מלווה בהדרכה קולית במספר שפות כולל עברית!

לחצו כאן להזמנת כרטיסים.

יום שלישי - סיור לדרזדן, ארוחת ערב מקומית.

את הסיור התחלנו בסיור לדרזדן שסגרנו עם חברת פראג2גו.

סיור לדרזדן

דרזדן היא עיר הבירה של מדינת סקסוניה שבגרמניה והעיר ה-15 בגודלה בגרמניה. היא שוכנת לגדות נהר האלבה.
הסיור הוא של שעה וחצי המלווה על ידי מדריך מקצועי וידידותי, ולאחר מכן גם זמן חופשי של 3 וחצי שעות בעיר. הנסיעה מפראג לדרזדן אורכת כ-2 שעות, ומלווה בנופים יפהפיים של צפון צ'כיה.

לחצו כאן – לפוסט המלא על הסיור יום לדרזדן.

אם אתם נוסעים לדרזדן – לא לשכוח שהמטבע המקומי הוא יורו.

הסיור התחיל במונית שהגיע ואספה אותנו מהמלון שלנו למלון קינג דיויד, היה כל כך הזוי להגיע למלון בפראג שכל השלטים בעברית וכולם סביבנו מדברים עברית. מקינג דויוד עלינו על אוטובוס לדרזדן. לאורך הנסיעה המדריך סיפר לנו רבות על פראג וגרמניה. כשהגענו לדרזדן עשינו סיור של שעה וחצי באתרים המרכזיים בעיר ולאחר מכן זמן חופשי של 3.5 שעות שאת רובו העברנו בפריימארק. לאחר מכן האוטובוס אסף אותנו חזרה לפראג ופיזר בבתי המלון השונים בעיר.

חזרנו מהסיור לפראג באזור השעה 20:00, בדיוק בזמן לארוחת ערב. חיפשנו מסעדה באזור המלון כי היינו עייפות מאוד מהסיור והיום הארוך.

ארוחת ערב ובירה ב-U Balbínů

את ארוחת הערב החלטנו לאכול במבשלה בקרבת המלון (לחצו כאן למפה). שתיתי את הבירה שמייצרים במקום והיא הייתה מעולה. לצידה הזמנו מנה של גבינה מטוגנת ותפוחי אדמה מבושלים עם רוטב חמאה.
המקום מעוצב מגניב מאוד, השירות מעולה אך המחירים קצת יקרים.

מסעדה צ'כית פראג

יום רביעי - גבעת פטרין, הקיר של גון לנון, הרובע היהודי וקניון הפלדיום.

הגענו ליום האחרון של הטיול והיה עוד לא מעט אטרקציות שרציתי להספיק אז כדי לייעל זמנים החלטנו לעבור בין האטרקציות עם תחבורה ציבורית ולא הליכה ממקום למקום.
האטרקציה הראשונה אליה הגענו בטראם מהמלון (קו 22) הייתה גבעת פטרין.

גבעת פטרין

גבעת פטרין נישאת מעל העיר פראג, ומספקת את אחת מנקודות התצפית הטובות ביותר על העיר.
לגבעה ניתן לטפס ברגל או להיעזר בפוניקלור (בחלק מחודשי החורף הוא סגור לצורכי תחזוקה) או בטראם.

לצערי אנחנו הגענו ביום ללא ראות טובה ולכן פספסנו את הנוף שזה אחד האטרקציות המרכזיות של הגבעה.

אטרקציות בגבעה:
שבילים ירוקים ומטופחים – לאורך הפארק פזורים המון שבילים ירוקים ויפהפיים לטיול. ניתן לרדת בשבילים חזרה לעיר.
מגדל רוזלנדה – מגדל דמוי העתק של מגדל אייפל בפריז, הנישא לגובה של 60 מטר.
מבוך מראות – חדר קטן עם מבוך מראות קטן מאוד וחדר נוסף עם מראות מעוותות בצורות שונות. (לדעתי לא מרשים ואפשר לוותר).
ספריית Strahov – בספרייה שני אולמות מעוטרים להפליא מהמאה ה -17 עד ה -18. אוסף ספרים עתיקים.
בשביל לצלם יש עלות נוספת מלבד עלות הכניסה.
לא ניתן להיכנס לתוך חדרי הספרייה אלא רק למסדרון.

הקיר של גון לנון

קיר גראפיטי מפורסם במרכז העיר פראג, חמש דקות הליכה מגשר קארל. הקיר מלא כתובות וציורים המוקדשים לג’ון לנון וללהקת הביטלס. ב-1981 יצרו עליו צעירי פראג מזכרת צבעונית וייחודית, שהוקדשה למוסיקאי הנערץ לאחר מותו.
מקום אטרקטיבי לתמונות.

אפשר להוסיף גרפיטי משלכם, אז אל תשכחו להביא טוש.

הקיר של גון לנון פראג גראפיטי
תודה לאימוש הצלמת 😚

הרובע היהודי

אחד האזורים המרתקים לטייל בהם בפראג הוא הרובע היהודי. עברנו בו ביום השני במסגרת הסיור החינמי והחלטנו לבקר שוב גם ביום האחרון.

ברובע יש חמישה בתי כנסת המשמשים כמוזיאונים:  בית הכנסת  של המהר"ל מפראג, בית הכנסת מייזל, בית הכנסת פנקס, בית הכנסת קלאוזן ובית הכנסת הספרדי.

בית הכנסת פנקס משמש היום כמוזיאון לזכר כ- 80,000 יהודים קורבנות השואה. בקומה הראשונה חקוקים בכתב יד שמות יהודי פראג שנרצחו. בקומה השניה מוצגת תערוכת ציורי ילדים מגטו טרזינשטט.

מלבד בתי הכנסת ברובע היהודי ניתן למצוא את בית העלמין העתיק בו נמצא קבר המהר"ל מפראג. בית הקברות צפוף ורוב המצבות בו עולות אחת על השנייה בגלל הצפיפות. במהלך השנים נקברו היהודים בעשר קומות עקב איסור על הרחבת תחומי בית הקברות.

לחצו כאן – להזמנת כרטיסים לכניסה לאתרים ברובע היהודי + הדרכה.

אגדת הגולם מפראג

קניון הפלדיום

קניון הפלדיום הוא הקניון הגדול ביותר בצ'כיה וממוקם במרכז פראג, נמצא ליד מגדל אבק השריפה וכיכר הרפובליקה. בקניון תמצאו 4 קומות של חנויות שונות, מבגדי מעצבים ועד סופרקמרקט ענק. מעל ל-200 חנויות שונות.
בקומה העליונה ניתן למצוא אזור של מסעדות ואוכל מהיר.

לחצו כאן – לכניסה לאתר הקניון.

פלדיום פראג

את הטיול החלטנו לסיים בבית קפה ממש מגניב במרחק 2 דקות הליכה מהמלון – if cafe.
ממליצה להתפנק בקפה ועוגה בבית קפה הזה.

בית קפה קונדיטוריה בפראג

אם אתם מגיעים לביקור בקיץ ממליצה לא לוותר על שייט בנהר הולטאבה.
אנחנו ויתרנו בביקור הזה בגלל מזג האוויר הקר.

לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

אם יש לכם המלצות נוספות לטיול בפראג אשמח אם תשתפו אותנו בתגובות.
היכנסו לעמוד הפייסבוק של הבלוג כדי להישאר מעודכנים כאשר מתפרסמים פוסטים חדשים.