Staging

פעילויות, אטרקציות וסיורים לחנוכה לשנת 2020

פעילויות, אטרקציות וסיורים לחנוכה לשנת 2020

שאלתם אותי מה עושים בחנוכה בארץ, אז ריכזתי עבורכם המלצות לסיורים ופעילויות ברחבי הארץ לשבוע של חג החנוכה. הפעילויות יצאו לפועל בתקווה שלא יהיה סגר שלישי או החמרה בהנחיות. 

סיור חנוכיות ברובע היהודי בירושלים

בכל שנה בחג החנוכה, הרובע היהודי בירושלים מתמלא באורן של חנוכיות. חברת אברהם טורס מפעילה סיור בו מבקרים בשכונות השונות של הרובע היהודי, לומדים על המסורות השונות שמאפיינות כל אחת מהעדות שמרכיבות את הרובע.

בסיור תחשפו לסיפורים על נס החנוכה, המכבים, תלמדו איך המנורה שברובע היהודי קשורה למרד החשמונאים, תראו כיצד הכותל המערבי מתקשט לקראת החג.

מתי? מדי יום בתאריכים 12-17.12 בשעה 19:00.
כמה עולה? 80 ש"ח
הנחה של 10% לעוקבי הבלוג בשימוש קוד קופון CIO10

לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

השם אברהם הוסטל תל אביב

גוונים במכתש - טיול ופעילות במכתש ירוחם

בימי ראשון-חמישי בחג החנוכה יעבירו המדריכות של 'מדרשת ביחד ירוחם' טיול מודרך ופעילות שווה לכל המשפחה. במסלול 'הסנפיר הקטן' נטפס על מצלעות המכתש ונצפה עליו מלמעלה, לא לפני שנצעד על גבי שכבות סלע משופעות במאובנים ונשמע הסבר על אופן היווצרותו המרתק של המכתש ומשם נרד בחזרה לחניון החולות הצבעוניים ממנו התחלנו את הטיול. בסוף המסלול, לאחר שנתאושש מההליכה, נקיים פעילות יצירה חווייתית באווירת החנוכה, מהחולות הצבעוניים הפזורים סביב החניון.

למסלול אין הגבלת גיל, אך הוא דורש מיומנות הליכה בדרגת קושי קלה-בינונית וכולל טיפוס קצר אך תלול ושימוש ביתדות. מומלץ בעיקר למשפחות עם ילדים עד גיל תיכון. אורך המסלול  כשעה וחצי. המסלול אינו נגיש לעגלות ילדים. משך פעילות היצירה – כ45 דק'. סה"כ עד 2.5 שעות.

איפה? תחילת המסלול בחניון החולות הצבעוניים.
מתי? בימים ראשון, שלישי וחמישי, 13,15,17.12. בכל יום יצאו 2 סבבי טיולים: סבב א' – 9:30-12:00 סבב ב' -13:00-15:30.
כמה? 35 ש"ח מעל גיל 3. מותנה במינימום משתתפים.
לפרטים נוספים והרשמה – רעואל קסל 050-6569971, trip@beyachad.org

חנוכה של עששיות בראש הנקרה

לאחר שעות סגירת באתר התיירות ראש הנקרה בחג החנוכה יתקיימו גם סיורי עששיות ליליים באתר התיירות ראש הנקרה.

בין היתר כולל הסיור- נסיעה לילית ברכבל המואר אל הנקרות הימיות, סיור מודרך בתוך הנקרות החשוכות לאור עששיות, נלמד כיצד נוצרו הנקרות, נעלה על הגשר המפורסם שעליו עברה הרכבת המנדטורית שאף הובילה לארץ מעפילים, נשמע את הסיפור המרתק על הלילה שבו המחתרות פוצצו את גשר הרכבת ונצפה במיצג האור קולי. בסיום הסיור – הדלקת נרות חנוכה בין הנקרות עם שירי החג.

מתי? הסיורים יתקיימו בימי החנוכה בתאריכים 13-17.12, בשעה 17:15.
כמה עולה? 54 ₪ למבוגר, 48 ₪ לילד (3-18).
משך הפעילות שעה ורבע, יש להגיע לרכבל 10 דקות לפני המועד.
הפעילות תלויה במזג האוויר וברישום מראש באתר ראש הנקרה.

חיזיון אור קולי ראש הנקרה

סיורי 'עלייה לרגל ירוקה' לירושלים

סיורי אקטיביזם סביבתי כלכלי וחברתי בירושלים.
סיורים שמטרתם היא להפגיש ולפגוש אנשים מקומות רעיונות ונופים.
דילמות סביבתיות לצד יזמויות כלכליות וחברתיות והרקמה הירושלמית המרוכבת אך המרתקת. אלו ועוד נושאים רבים המשולבים בטיולים בנופי ירושלים וברוח עולי הרגל.

  • סיור בעין כרם הכולל פעילות שחזור טרסות וגם שוק איכרים.
  • מסלול מטיבי לכת בשכונות מזרח ירושלים מארמון הנציב ליער השלום.
  • סיור לחוסאן הכולל טיול אל מעיין האהבה השוכן בין הטרסות החקלאיות של תושבי כפר חוסאן.
    היכרות עם הנקבה, פרויקט סביבתי ואירוח כולל ארוחה כשרה.
  • נתיבי עלייה לרגל לירושלים – מככר ספרא לשער שכם נחל קדרון ומפגש עם תושבים.

מתי? כל יום שישי של חודש דצמבר 2020,
וגם בחנוכה תשפ"א -4-25.12.20
כמה עולה? מחירים משתנים בהתאם לסיור, החל מ-100 ש"ח למשתתף. 

לחצו כאן לפרטים נוספים והזמנה.

חנוכה אטרקציות

פסטיבל עין כרם

פסטיבל עין כרם,  הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה ותרבות,  המתקיים כל שנה בכפר הירושלמי הציורי עין כרם מזמין אתכם לחוות את הטעמים ,הצלילים והמראות בסיורים וירטואליים ייחודיים הפתוחים חינם לכלל הציבור.

השכונה הציורית בפאתי ירושלים, הנושקת ליערות וספוגה במסתורין, מארחת כל שנה את הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה ותרבות אליו מגיעים אלפי אנשים אנשים מהארץ והעולם. השנה, בשל מגבלות הקורונה, מזמינים אמני הכפר את הציבור לבוא וליהנות מהחוויה הייחודית באמצעות הדיגיטל – סיורים וירטואליים במנזרים ובתי כנסיות, גלריות אומנות דיגיטליות, מוסיקת עולם ומופעי מחול. הכל פתוח ללא עלות ובלחיצת כפתור.

בואו לגלות את הקסם של עין כרם וליהנות מהגיוון הרב חושי שהשכונה המסתורית טומנת.

מתי? הפסטיבל יתקיים באתר עין כרם ובדף הפייסבוק , בנר אחרון של חנוכה 17-18/12
כמה עולה? חינם.

לפרטים נוספים:  אתר ודף הפייסבוק של הפסטיבל "פסטיבל עין כרם".

Winter Lights – חגיגת חורף בגן הבוטני בירושלים

במהלך חודש דצמבר, החל  מה-12 לחודש (נר שלישי של חנוכה) ועד 31/12/2020 יהפוך הגן הבוטני מידי יום לשוק אירופאי מלא אורות, ניחוחות, טעמים וחוויות.

הגן הבוטני, שהינו הגדול במזרח התיכון, פרס מסלול מיוחד לרגל הפסטיבל באורך של כ- 700 מטר, בו יהנו המבקרים מתאורה עוצרת נשימה שתוצג על העצים, השיחים והאגם, ממפגש עם שחקנים ואמנים מחופשים, דוכני מזון ברוח התקופה והכל על פי הנחיות התו הסגול.

הגן משתרע על שטח של כ-120 דונם, וניתן להכניס בו מאות רבות של משפחות בו זמנית בריחוק חברתי מאושר על פי הנחיות משרד הבריאות. הגן הבוטני דאג לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור, על פי הנחיות משרד הבריאות. הכניסה כפופה לרישום מוקדם באתר הגן הבוטני.

מתי? 12 בדצמבר עד 31 בדצמבר 2020 
ימים א-ה ומוצ"ש בין השעות 17:00-21:00
איפה? בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים.
כמה? למבוגר- 40 ₪.  לילד ( מגיל 5- 12) 25 ₪. חייל- 25 ₪.
ילדים עד גיל 5- חינם. 
לפרטים נוספים: טל. 02-6794012

אורות בגן הבוטני.
צילום: סוניה פרנזל

שבוע המורשת

שבוע המורשת בישראל, שמתקיים מידי שנה בחג החנוכה, הוא הזדמנות נהדרת לפגוש את העבר בשפה עכשווית ועדכנית, באמצעות מדריכים מיומנים, חוויות תוכן עשירות ומרתקות, מיצגים חדשים שמעירים את העבר לחיים ואתרים שמספרים את סיפורה של הארץ ומתיישביה לאורך ההיסטוריה.

השנה, בהתאם לתקופה, בנוסף לפעילויות באתרים עצמם, לאורך כל היום פעילויות יתקיימו גם ברשת.

בשטח: מופעים מוסיקליים, סיורים מודרכים בעקבות מאורעות ודמויות מההיסטוריה, טקסי הדלקת נרות באתרי מורשת בהשתפות אומנים כגון: עמיר בניון, דנה ברגר, קורין אלאל ועוד.., סדנאות שימור, חפירות ארכיאולוגיות, הצגות ילדים, מרחבי בריחה אל העבר ועוד…

וברשת: סיורים וירטואליים, הרצאות זום בנושאי מורשת, מופעים וחידון חמיצר.

שבוע המורשת
צילום: איתי בלסון

"פסטיבל חורף זמן גליל מערבי"

הפסטיבל, יתקיים בתאריכים 17-19 בדצמבר, ובו תיירני העמותה מזמינים לסוף שבוע גדוש בשלל אירועים מיוחדים. סדנאות אומנות ויצירה, ארוחות מיוחדות, סיורים מודרכים, טעימות יין, תערוכות, סיורים קולינריים ועוד.

המבקרים מוזמנים להכיר מקרוב את ההכנות לחג המולד בסיורים אל לב הכפרים הנוצריים בסביבה, אשר מוארות בשלל צבעים וקישוטים לכבוד החג. כרמית ארבל תוביל את המבקרים אל פסוטה, לראות את הכפר המקושט לקראת החג. פול ניירנס מ-Galileat ייקח לסדנת בישול וארוחה גלילית לחג המולד בכפר הנוצרי דיר חנא. חרש הברזל וליד חורי, יקיים מפגש מיוחד אצלו בבית בפסוטה, שבו יספר את סיפורו, ידגים את אומנות הברזל ויציג עוגות כריסטמס לצד יין חם ועוד הפתעות, ועומרי אבידר ייקח את המטיילים לסיור כריסטמס מואר במעיליה כולל כנסיה, בית עתיק עם טעימות אופייניות לחג, שרידים ארכיאולוגים ובית עתיק המשמש למזקקת עראק. במהלך הפסטיבל תושק גם תערוכת האור בגלריית ארט 192 בעכו העתיקה, גלריה קואופרטיבית של 10 אומניות החוגגות את חגי דצמבר עם חנוכיות, כלי הגשה ללביבות וסופגניות, קישוטים לעץ האשוח ועוד.

מתי:  במהלך סוף השבוע 17-19.12
כמה: משתנה מפעילות לפעילות
פרטים נוספים  באתר.

פסוטה חג המולד
צילום: אנטולי מיכאלו

סיורי קק"ל לכבוד חג החנוכה

קק"ל מוציאה מגוון של סיורים לכבוד חג החנוכה בכל רחבי הארץ.
כל הסיורים מותנים בהרשמה מראש.

בלב השרון נמצא גן מיוחד במינו, גן אילנות, בו צומחים 350 מיני עצים מכל רחבי העולם.
בחג החנוכה נציגים של קק"ל מוצאים סיור חוויתי לכל המשפחה בגן הקסום, נשמע על מיני העצים השונים בשילוב משחקים, חידונים ושירים.
הסיורים מתאימים לכל המשפחה.

מתי? יום ראשון 13 בדצמבר 2020 בשעה 10:00.
משך הסיור כשעה.
כמה? חינם. 
לחצו כאן לפרטים נוספים והרשמה.

לכבוד חג החנוכה מוציאים המדריכים של קק"ל סיור רגלי מודרך ביער בן שמן ואזור העיר מודיעין, בו חיו ופעלו המכבים, נלחמו בגבורה ויצרו את המיתוס המלווה אותנו עד היום.
בסיור מבקרים באזורי הקרבות, במערת קבורה חשמונאית, ונלמד על האתר המרתק "קברות המכבים". בסיום המסלול הרגלי, עולים על הרכבים לנסיעה קצרה אל המקום בו לפי המסורת מצוין הקבר של מתתיהו החשמונאי, ומשם ממשיכים לתצפית נוף לכיוון הכפר מידיה.

מתי? יום שישי 11 בדצמבר 2020 בשעה 9:30.
משך הסיור כשעתיים.
כמה? חינם.
לחצו כאן לפרטים נוספים והרשמה.

סיור לילי ביער בחשיכה לאור עששיות. בסיור תחושו ותלמדו על חיי הלילה ביער (האם ער הוא, או שמא הולך לישון), תשמעו סיפורי גבורה, אגדות וצ'יזבטים מרתקים אשר יילוו לאורך המסלול. תשמעו על היער, פיתוחו וחשיבות השמירה על יער נקי. 
תדליקו נרות חנוכה ולקינוח תשתו תה צמחים טעים וחמים!
כל משפחה תקבל עששית אחת.

הסיור מתאים להורים ולילדים (מגיל 5).

מתי? יום שני 14 בדצמבר 2020, בשעה 16:45
משך הטיול כשעתיים וחצי.
כמה? חינם.
לחצו כאן לפרטים נוספים והרשמה.

אירועים של ארגון אשכולות וקק"ל

לאחר חודשים ממושכים של שהייה בבתים ולכבוד חג האורים, ארגון אשכולות בשיתוף קרן קיימת לישראל יציעו במהלך חג החנוכה מערך טיולים ארצי ופעילויות לכל המשפחה המשלבים טבע, מורשת ופעילות ערכית ושורשית. הפעילות תתקיים ב-16 מוקדים מצפון לדרום ובניהם, סיור בין כרמי הענבים ומטעי הפירות ברמת הגולן, סיור בנקודות תצפית מרהיבות ונסתרות של יערות קק"ל ובהם: תצפית טיילת הגולן ומצפה עומרי טל, מערת קשת ופארק אדמית בגליל המערבי, ועוד. סיורי טבע נוף ומורשת בכתף שאול שבגלבוע, גדות הירקון, יער חולדה, הר כרמילה שבהרי ירושלים ואגם ירוחם. סיור באתרי ארכאולוגיה עם נופים מיוחדים של פריחת חורף ביער להב וסיורי מעיינות בפארק עמק התכלת שבגליל ופארק נחל חדרה.

לצד הסיורים, בחלק מהמוקדים יתקיימו פעילויות לכל המשפחה לרבות פעילות לחג החנוכה בהן, משחק ניווט משפחתי ביער יתיר, משחק בריחה אינטראקטיבי בפארק נחל חדרה, פעילות הפקת שמן זית בחיק הטבע ופעילות יצירת פסיפס ביער להב. בסיורים ובפעילויות השונות יגלו המטיילים צדדים חדשים ומפתיעים באתרי הטבע השונים וביערות קק"ל שיועברו על ידי מדריכי ומדריכות אשכולות. לצד ההסברים ייהנו המטיילים מאווירת חג ומפעילות חווייתית לכל המשפחה.

מתי? הסיורים יתקיימו בימי שני-שלישי, 14-15/12/2020
שעות הסיורים: 9:30, 12:00, 14:00
כמה? חינם
לפרטים והרשמהwww.eshkolot.org

 

מצפור יהודה לביא

פעילויות לחנוכה של רשות הטבע והגנים

חוויה מוזיקלית בגן לאומי בית גוברין 

לכבוד חנוכה ושבוע מורשת, הכינו לכם חוויה מוזיקלית במערות הפעמון הענקיות בגן לאומי בית גוברין. המערות מרשימות את כל הנכנס אליהן ומרשימות אף יותר כשמופקים בהן צלילים והם מהדהדים בין קירות המערות וחלליהן. צורתן המיוחדת של המערות והאקוסטיקה המיוחדת בהן נתנו השראה לאומנים ולמוזיקאים רבים. 

אתם מוזמנים לטייל בין מתחמי המערות בגן לאומי בית גוברין ולקנח בצלילים ובהדרכה במתחם מערות הפעמון. 

בהדרכה קצרה ומותאמת לכל המשפחה תיחשפו למורשת החציבה המאפיינת את האזור ולשימושים שעשו במערות.  בדרך תוכלו להאזין לצלילי נגן פעמונים וכלי הקשה מפתיעים, והם יוסיפו חוויה מיוחדת לביקורכם. מתחם מערות הפעמון מונגש לכיסאות גלגלים.

בשל הנחיות התו הסגול יצאו הדרכות קצרות (כ־15 דקות) כל חצי שעה ובקבוצות קטנות בלבד. 

היכן: גן לאומי בית גוברין במתחם מערות הפעמון
מתי: יום ראשון עד חמישי (חנוכה), 13-17.12, בשעות 11:00–15:00.
כמה? ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.
לפי הנחיות משרד הבריאות יש לתאם ביקור באתר רשות הטבע והגנים לפני הגעה לאתר.

מבצר צלבני בגן לאומי בית גוברין

פעילויות חנוכה בלי לצאת מהבית

השנה יש לנו סגר לילי – ולא לכולם יש חשק לצאת מהבית.
אז ריכזתי עבורכם כמה המלצות שלא צריך לצאת בשבילם מהבית.

בעקבות סודות האש – במוזיאון ארצות המקרא ירושלים

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים יקיים פעילויות חנוכה לכל המשפחה ללא תשלום במהדורה מקוונת בעקבות סודות האש!

בפעילות "תעלומת סודות האש", סיפורי אש יתעוררו, ניחוחות קסומים יעלו ובישולים מסתוריים יתבשלו בסירים עתיקים…
פעילות משימות משפחתית, תיאטרון צלליות וחפצים, וערכות ליצירה עצמית – לכולם מהבית.

מתי? ימים א'-ג' | 13-15 בדצמבר |  בשעות 10:00 ו-11:00
כמה? ההשתתפות ללא תשלום ובהרשמה מראש. 
משך הפעילות כשעה וחצי.
מתאים לגילאי 6 ומעלה.
איפה נרשמים? באתר | 02-5611066

רוצים לקבל המלצות מדי שבוע עם המלצות "מה לעשות בשבת".? 
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו. 

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר של הבלוג.

שתמיד נטייל,
שיר ים

 

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פעילויות לחנוכה

לפי אזורים

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן