Staging

ישראלים מספרים: קורונה מסביב לעולם – כתבה שלישית

האם הדשא של השכן ירוק יותר? האם שם מותר לצאת מהבית? האם שם יש תוכנית חזרה לשגרה? 
חברתי לישראלים המתגוררים במדינות ברחבי העולם בתקופה מוזרה זו ושאלתי אותם כמה שאלות: כיצד הם והמקום בו הם מתגוררים מתמודדים עם המצב.

זוהי הכתבה השלישית בסדרה.
בכתבה הראשונה בסדרה תוכלו למצוא את: אור מפירנציה (איטליה), ניצן מרוטרדם (הולנד), יפעת מזאגרב (קרואטיה), אור-טל מפריז (צרפת וטלי הרשקו מולנסיה (ספרד).

בכתבה הזו תוכלו למצוא את:

מוריה מספרת על המצב במיורקה

היי מוריה, ספרי לנו..

מי את ואיפה את מתגוררת? 

אני מוריה קינן, אדריכלית בהשכלתי ועוסקת בתיירות בוטיק ויחסי ציבור.
אני מתגוררת במיורקה שבספרד אך מבלה את מרבית זמני בנסיעות.

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים בספרד? 

ספרד היא המדינה בעלת המדיניות המחמירה ביותר במלחמה במגיפה וזה כלל סגר מוחלט שנמשך כחודש וחצי עם איסור גורף ליציאה מן הבתים גם לילדים. כל בתי העסק ומוסדות החינוך סגורים והאכיפה ברחובות קפדנית ביותר.

הכי חשוב, מותר לטייל אצלכם? 

תכנית החזרה לשגרה תצא לפועל באופן הדרגתי ובארבעה שלבים החל מיום שבת ה2 למאי. בשלב הראשון יורשה לצאת מהבתים לטיול רגלי או פעילות ספורטיבית. עסקים קטנים יוכלו לפתוח תוך שמירה על ריחוק חברתי, ומסעדות יוכלו לפתוח בשירות משלוחים בלבד. כל שלב יארך שבועיים בהתאם לתוצאות ההקלות של השלב הקודם.

במקומות בהם ההתפרצות היתה קטנה יותר, כגון האיים הקנריים והבלאריים יכנסו לשלב הבא כבר מעכשיו.

בשלב הבא אזרחים יוכלו לנסוע בחופשיות באותה פרובינציה בה הם מתגוררים, בתי קפה ברים ומסעדות יורשו קבלת לקוחות בשטח פתוח ובהגבלה של עד 30 אחוז תפוסה. נסיעה בתחבורה ציבורית תתאפשר גם כן, ונסיעה ברכב עם אנשים החיים באותו בית. בתי המלון יורשו לארח ללא שימוש במרחבים הציבוריים שלהם אוכלוסיה מאותה פרובינציה בלבד.

שלב נוסף כולל פתיחת מסעדות, ברים ובתי קפה גם בחלל הסגור אך עדיין עד 30 אחוז מהתפוסה, אותו הדבר לגבי בתי קולנוע תיאטראות ותערוכות. תורשה התקהלות עד 400 איש בשטח פתוח ובישיבה בלבד. בתי הספר יחזרו לפעילות מוגבלת לילדים עד גיל 6, אך שנת הלימודים המלאה תחזור לפעילות רק בחודש ספטמבר.

בשלב האחרון קיבולת העסקים תעלה ל50 אחוזי תפוסה, יתאפשר מפגש עם קשישים, חופי הרחצה ובריכות השחייה ייפתחו תוך שמירה על ריחוק חברתי, כמו כן כל החנויות ובתי העסק.

איך את מרגישה לגבי ההתנהלות של ספרד עם המצב בעקבות הקורונה?

אני מרגישה שהמדינה מתנהלת במצב הנוכחי בשיקול דעת נכון וזהיר. העם הספרדי הינו חם ומשפחתי וההגבלות המחמירות היו הכרחיות לבלימת המגיפה, אך יחד עם זאת, מרבית כלכלת ספרד תלויה בתיירות נכנסת ועל כן חזרה זהירה לשגרה תהיה הדבר הנכון כעת.

איך את מעבירה את הימים של הקורונה?

לשמחתי הקורונה תפסה אותי במיורקה בבית נופש נפלא, ונכפתה עליי הפסקה ארוכה מהטיסות והנסיעות הרבות שאורח החיים שלי דרש ממני. ניצלתי את הזמן לעבודות אומנות, תפירה, נגינה, וקורסים אונליין, כשהדבר היחיד שהעיק עליי מאוד בימים אלה הוא הדאגה והגעגועים למשפחה בישראל שאותם אני רואה מדי חודש.

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

כמעט כל התוכניות שלי התבטלו בגלל הקורונה. כאשר אני תלויה בבתי מלון וחברות תעופה בתקופה שבה כולנו מתכוננים לעוד עונת קיץ עמוסה ומוצלחת.

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשי?

הדבר הראשון שאעשה יהיה לטוס לישראל ולהיות עם המשפחה. שבת משפחתית היא החלום הכי גדול שלי כרגע.
בימים רגילים אני לא נפרדת מהמצלמה שלי, אז לצאת החוצה למקום יפה יהיה הדבר השני שאעשה.

ליום שאחרי הקורונה, איזה מקום את ממליצה לבקר בו בספרד?

ספרד היא אחת המדינות המתויירות בעולם. האי מיורקה הוא אתר נופש מהנודעים באירופה ונמצא כחצי שעת טיסה מברצלונה. יש בו שילוב של חופים בתוליים, כפרים מסורתיים, פנינים ארכיטקטוניות נהדרות ואוכל נהדר. בעמוד האינסטגרם ובאתר שלי ניתן להתרשם מתמונות ומהאווירה של האי היפהפה.

אם אתם מבקרים בספרד אשמח לחבר אתכם אל המקומות ואל נותני השירות הנכונים שיוסיפו לטיול שלכם מקסימום הנאה ונוחות.

תמונות של מיורקה מימי קורונה
התמונה צולמה ע"י מוריה קינן

רחלי מספרת על המצב בניימכן

היי רחלי, ספרי לנו..

מי את ואיפה את מתגוררת? 

הי, אני רחלי. גרה בהולנד בעיר ניימכן הנמצאת כחצי שעה מהגבול עם גרמניה. בימים רגילים אני עובדת כחצי משרה בחברה סיעודית. ביתר הזמן אני מארגנת ומובילה טיולי וינטג' בהולנד הכפרית. טיול וינטג' הוא מיזם ייחודי שאין כמותו בהולנד והוא מבטיח חוויה מיוחדת, מלאת השראה, בנופים האותנטיים של הולנד.

בזמני הפנוי אני מטיילת הרבה בהולנד וכותבת בבלוגזין שלי "רק עתיק" על טיולי, כאשר החזון שלי הוא להציג לקוראים את הולנד האחרת, הולנד מחוץ למסלול התיירותי הרגיל והמוכר. 

את הקוראים והעוקבים שלי אני פוגשת באופן יומיומי בקבוצת הפייסבוק שלי "הולנד. לטייל מחוץ למסלול", בה אני מספרת, משתפת ומנגישה את כל המקומות הפחות מוכרים אבל הלא פחות מעניינים ויפים בהולנד.

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים בהולנד? 

בהולנד הוחל באמצע מרץ ב"סגר אינטליגנטי". הרעיון הוא להגביל את התפשטות הוירוס תוך כדי מתן חופש תנועה מקסימלי לאנשים. למעשה, ההוראה אומרת שכל מי שיכול לעבוד מהבית צריך לעשות זאת. יש להימנע מיציאה מהבית ככל האפשר וביציאה לשמור על הכללים הידועים: ריחוק חברתי, איסור התקהלות וכו'. כל האירועים וההתקהלויות נאסרו; תחבורה ציבורית פועלת באופן מצומצם; חנויות יכולות לפתוח את שעריהן תוך כדי שמירה על מגבלות חמורות; בתי ספר סגורים.

מה מותר: יציאה לטיול, הליכה או פעילות ספורט אישית או בזוג. 

הכי חשוב, מותר לטייל אצלכם? 

לא רק שמותר לצאת לטייל בטבע, ראש הממשלה חזר ואמר שזה חשוב שאנשים ימשיכו לצאת לטייל, לנוע, לעשות ספורט בשל החשיבות הבריאותית של הדבר

התמונה צולמה ע"י רחלי דגן

האם התחילו בהולנד בתוכנית חזרה לשגרה? 

בימים אלה יש הקלות קלות באיסורים השונים. למשל, צימרים וכפרי נופש באזורים מסויימים יכולים לקבל תיירי פנים (תפוסה של לא יותר מ 15%). גם מועדוני ספורט פתחו השבוע שעריהם מחדש תחת מגבלות מסויימות.

ב-11 במאי יפתחו בתי הספר היסודיים במתכונת חלקית ולאחר כשבועיים יבחנו ההשפעות של ההחלטה הזאת ויתקבלו החלטות נוספות לגבי המשך החזרה לשגרה.

איך את מרגישה לגבי ההתנהלות של הולנד עם המצב בעקבות הקורונה?

הרגשתי לגבי ההתנהלות של הולנד במהלך המשבר היא דואלית. מצד אחד אני דוגלת בסגר האינטליגנטי ולא בסגר טוטאלי ומברכת על כך שחופש התנועה שלי לא הוגבל לחלוטין.
מצד שני ישנם צעדים שמעלים אצלי תהיות. כמו המחסור בבגדי הגנה ובבדיקות על כל המשתמע מכך. 

איך את מעבירה את הימים של הקורונה?

בשל עבודתי החיונית אני ממשיכה לעבוד כרגיל (סיוע לקשישים). כמובן שכל הטיולים אשר תוכננו לאביב בוטלו ואני כולי תקווה שבקיץ או לקראת הסתיו ישובו לכאן גם תיירי החוץ. 

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

לקראת הקיץ היה מתוכנן מיזם חדש אשר כלל לא בטוח שיוכל להתקיים השנה. המיזם קשור כמובן בטיולים בהולנד אבל לא ארצה להרחיב עליו בשלב זה.

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשי?

ביום שאחרי הקורונה אקח את בעלי לסוף שבוע כייפי בצימר מפנק וכמובן אטוס לישראל לבקר את משפחתי.

ליום שאחרי הקורונה, באיזה מקום את ממליצה לבקר בו בהולנד?

אחד האזורים הפחות מוכרים בהולנד הוא אזור צפון-מזרח המדינה. כאן תוכלו לגלות עיירות עתיקות וכפרים חמודים. לאורך נהר האייסל צמחו להן במאות ה 14-15 ערים אשר בשל השתייכותן לברית ההאנזה, גדלו ושגשגו והפכו להיות בעלות חשיבות עצומה באותם זמנים. כיום אלה הן ערים קטנות, עם הילה ימי בייניימית ואווירה היסטורית מרתקת. על כמה מהן כתבתי כבר בבלוגזין שלי ועל היתר אכתוב כאשר אבקר בהן, נכון…אחרי הקורונה!

עיר האנזה_רק עתיק_רחלי דגן
התמונה צולמה ע"י רחלי דגן

אביטל מספרת על המצב בלונדון

היי אביטל, ספרי לנו..

מי את ואיפה את מתגוררת? 

שמי אביטל אני מתגוררת בעירה מקסימה בשם בושי בפרברי לונדון, אני גרה עם בעלי דותן ו2 בנותי טליה ושירי.

אני עובדת כעוזרת לרוקח בבית מרקחת עד שהבנות חוזרות מבית הספר, ובימי ראשון אני מנהלת פעילות יצירה לילדים ולמשפחות. אפשר לעקוב אחרי רעיונות מדהימים של יצירה לילדים Crafternoon_Session.

בערבים אני יוצרת את התנועה be brave באינסטגרם ואני נותנת במה בטכניקת איור דיגיטלי לנשים שיכולות לעשות הכול אמיצות בדרכן והשגיהן, ניתן לראות באינסטגרם ב-avitalushi.

לאינסטגרם של אביטל 

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים בבריטניה?

אין סגר מוחלט.
בלונדון אנשים ממש לא שומרים מרחק או הולכים עם ציוד הגנה (מסכות, כפפות).
רשתות גדולות הן סגורות אך בתי עסק קטנים פתוחים.

העבודה במשרדים אפשרית, אבל בעיקר בהתנדבות. מי שרצה לעבוד, יכול לעבוד.  מבקשים למי שיכול לעבוד מהבית.
המדינה מאוד עוזרת לעסקים הקטנים עם מענקים והלוואות לשכירים.
לעצמאים רק באמצע מאי יתנו תשובות, חוץ מיזה אפשר לזכות במענק חד פעמי לעסק.

בתי הספר נסגרו מה-23/03/20 ולומר את האמת בתי הספר של בנותי עושה את המינימום שבמינימום.
יש אתר אינטרנט שמחולק לכיתות וכול שבוע מעמיסים קישורים להדפסת דפי עבודה (האחריות היא על ההורים בלבד) וללא שום אינטראקציה עם הכיתה או המורה.
שירי וטליה לא קיבלו שם קשר עם המחנכת האישית שלהם מאז הסגר, עצוב נכון??

הכי חשוב, מותר לטייל אצלכם?

ההנחיה היא שעה ביום לצורכי ספורט, אבל אין אכיפה.
לנו ליד הבית יש שדה פתוח שבו אנו יוצאים כול יום לחצי שעה לטיול בטבע.
לא ניתן להתקהל ובגינה הציבורית ליד הבית מבקשים לא להיכנס.

האם התחילו בבריטניה בתוכנית חזרה לשגרה?

לא.

איך את מרגישה לגבי ההתנהלות של בריטניה עם המצב בעקבות הקורונה?

התחילו מאוחר מאוד המשיכו מאוד חלש ואנחנו מקום שלישי בעולם לגבי עניין ההרוגים, אבל הגישה מאוד רגועה אין לחץ, הבריטים מטבעם מאוד מאוד calm.

יש להם גישה של Keep Calm and Drink Tea.

איך את מעבירה את הימים של הקורונה?

האתגר הכי גדול שיש לי הוא home schooling כי יש לחץ להמשיך את השיגרה וללמד דברים חדשים, וקצת קשה כי אין לי כלים ללמד את בנותיי חומר חדש.
גיליתי גם כמה הבנות לומדות להסתדר אחת עם השניה לומדות להעסיק את עצמן בצורה כל כך מקסימה שזה מעורר השראה להסתכל עליהן ולראות שיעמום זו לא מילה גסה.

אנחנו יוצרות המון Craft ואומנות אופות ומבשלות המון.

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

רצינו לטייל בחופש קצת, וזה לא יקרה לצערי בזמן הקרוב.

חווה בפרברי לונדון

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשי?

אני אהיה קצת עצובה כי נורא התרגלתי להיות עם הבנות וליצור לנו שיגרה מקסימה.
מצד שני, אני מאוד מתגעגעת לחברות הקרובות שלי, ונורא צרכה מהן חיבוקי.

ליום שאחרי הקורונה, איזה מקום את ממליצה לבקר בו בבריטניה?

לונדון מקסימה באמת, אבל גם פרבריי לונדון מקסימים.
הייתי שומרת לטייל בעיירות הציוריות של אנגליה Stratford-upon-Avon ,העיירה של שייקספיר, משכירה רכב ויוצאת לטייל בעיירות הקסומות.
הייתי מבקרת באולפני האריי פוטר בווטפוד (ליד העבודה שלי) למי שחובב את הז׳אנר.
רצוי להזמין כרטיסים מראש!

ערן מספר על המצב בסופיה

היי ערן, ספר לנו..

מי אתה ואיפה אתה מתגורר? 

שמי ערן איגנר, אני חי בסופיה כ-17 שנים ובעל שני עסקים אחד מהם לייצור ושיווק קוסמטיקה טבעית, נרות וסבונים והשני 'ערן מטייל בבולגריה' – בניית וליווי טיולים בעיקר לקהל הישראלי.

לדף הפייסבוק של ערן: ערן מטייל בבולגריה

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים בבולגריה?

אפשר לומר שכל מדיניות הסגר בבולגריה דומה מאד לזאת שנהוגה בארץ- מאמצע חודש מרץ נסגרו רוב מקומות העבודה וכל המוסדות הציבוריים ונשארו פתוחים רק הסופרים ובתי המרקחת.

לא היה פה סגר מוחלט אף פעם.

בימים האחרונים ניתן להרגיש את ההקלות כאשר רוב החנויות כבר פתוחות, הרבה אנשים ברחובות אבל עדיין יש חובת חבישת מסיכה בכל יציאה מהבית.

הכי חשוב, מותר לטייל אצלכם?

עדיין אי אפשר לטייל לצערי הרב- המעבר בין המחוזות חסום ודורש אישור מעבר.
לפני מספר ימים פתחו את הפארקים תחת הגבלות משמעותיות כמו איסור על קבוצות גדולות, שעות שבהן הפארק פתוח ובאיזה חלקים ממנו אפשר להסתובב. 

האם התחילו בבולגריה בתוכנית חזרה לשגרה?

אפשר להרגיש את החזרה הדרגתית לשגרה כאשר אנשים רבים מסתובבים ברחובות, רוב החנויות פתוחות ויש שוב פקקים בעיר.
באופן כללי שיחת היום היא ,בדומה לארץ, על המצב הכלכלי הרבה יותר מאשר על המצב הבריאותי.

איך אתה מרגיש לגבי ההתנהלות של בולגריה עם המצב?

ככל הידוע לי אין בבולגריה תוכנית מפורטת לחזרה לשגרה אלא יותר ניסוי וטעייה המבוססים על מודלים דומים במדינות אחר (שמתי לב שהרבה מהצעדים שננקטו פה כמו לדוגמא חובת המסיכה, ניתנו מייד אחרי שניתנו בישראל).

ההרגשה הספציפית שלי, בהתאם לרחשי המקומיים, היא שאין ממש שליטה בנושא אלא יותר ניסיון לחקות מדינות אחרות ובהיעדר בדיקות, שכמעט לא מתקיימות כאן, אין ממש תועלת לצעדים שננקטו כאן והלוואי ואני טועה. 

בכל מקרה, נכון לתחילת מאי, הקורונה לא ממש ביקרה בבולגריה וטוב שכך. 

איך אתה מעביר את הימים של הקורונה?

*אני אישית רוב הזמן בבית, המגיפה הזאת השביתה כמעט לגמרי את שני העסקים שלי אז חושבים על עסקים חדשים ומבלים זמן איכות עם הילדים

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

האביב והקיץ שלי היו מלאים בהזמנות לטיולים ולכן, למעשה, כל התוכניות שלי השתנו.

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשה?

אצא לטייל, עם לקוחות או בלעדיהם.
העונה היפה בבולגריה מתחילה עכשיו ואני מתתתת כבר להגיע למסלולים שמחוץ לסופיה. 

ליום שאחרי הקורונה, איזה מקום אתה ממליצה לבקר בו בבולגריה?

יש לי הרבה מקומות שאוכל להמליץ עליהם כי הטבע בבולגריה באמת קסום.
אבל אם אצטרך להמליץ רק על אחד זה יהיה בוודאי מסלול שבעת האגמים בהרי רילה.
נוף יפהפה והליכה שאינה קשה באופן מיוחד  מה שהופך את המקום למאד אטרקטיבי לכל המשפחה בחודשי האביב והקיץ של השנה. 

שבעת האגמים בבולגריה
תמונה צולמה ע"י ערן איגנר

עופר מספר על המצב בפראג

היי עופר, ספר לנו..

מי אתה ואיפה אתה מתגורר? 

עופר דהן, חי בפראג, נשוי ואבא ל-3 בנות. בעברי איש הייטק, כיום מתעסק בתיירות, הדרכה, הסעות ובחתונות אזרחיות  לישראלים, וכותב ספרי היסטוריה וטיולים על צ'כיה.
מחלק את חיי בין ביתי העירוני בפראג, לביתי הכפרי בגן העדן הצ'כי שהוא ללא ספק המקום היפה ביותר באזור.

אוהב לקחת ישראלים לטיולי טבע ובכלל טיולים מחוץ לפראג, כי צ'כיה זה לא רק פראג!! תמיד מופתע מההפתעה שלהם למראה הטבע המרהיב.

האתרים של עופר: גן העדן הצ'כי | קמילה פראג | חתונה בפראג

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים בצ'כיה?

אצלנו הגבולות נסגרו מהר מאוד, ממש עם תחילת המחלה, המדינה הבינה שחובה לסגור גבולות ולמעט מקרים חריגים אין יוצא ואין בא. בתחילה, מי שעבד מעבר לגבול בטווח קצר, יכול היה לעבור, אחרי זה הגבילו גם את זה.

במדינה עצמה לא היה סגר, למעט אזורים "בעייתיים", בעיקרון העבודה נמשכה כרגיל, למי שהייתה עבודה. מקומות מסחר, אירועים ותיירות נסגרו. גם כל מוסדות החינוך מגנים ועד אוניברסיטאות, נסגרו.

כיום הרוב עדיין סגור.
עכשיו מתחילים לפתוח חנויות קטנות שלא בקניונים, חנויות הובי למיניהן וכו'.

הכי חשוב, מותר לטייל אצלכם?

מאחר ולא נאסרה יציאה מהבית, מותר לטייל, אבל ביקשו להימנע וכולם נימנעו.
כיום יותר ויותר אנשים כן יוצאים לטיולים עירוניים.
מבחינת הטבע, בהחלט שמותר לנו, תחת מגבלות של ריחוק חברתי והימנעות מהתקהלויות.

האם התחילו בצ'כיה בתוכנית חזרה לשגרה?

בהחלט, החלו לפתוח חנויות שלא יושבות בקניונים, החלו לעודד מסחר, אבל עדיין לא מוסדות לימוד.

איך את מרגישה לגבי ההתנהלות של צ'כיה עם המצב?

הכי טוב יש, גם בהיערכות כמדינה – סגירת המקומות, קריאה לאזרחים לשור מרחק, הכנסת המסיכות, היערכות רפואית.. וגם בהיערכות מול האזרחים – עזרה כלכלית, דחיית משכנתאות והלוואות, ביטול מיסים וכו'.

איך את מעבירה את הימים של הקורונה?

מסדרים את הבית, רואים קצת סרטים, קוראים, עובדים בגינה. לשמחתי יש לנו בית פרטי בפראג ואת הבית הכפרי בגן העדן הצ'כי, ושם תמיד יש מה לעשות…. אז קצת בגינה, וקצת משפצים וקצת מטיילים בסביבה. לא יכול להגיד ש"סובלים".

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

ראשית עבודה – גם כל תחום התיירות של קרס, אבל גם העסק של אשתי "חתונה אזרחית בפראג עם קמילה" לא ממש יכול לעבוד כשהגבולות  סגורים. בנוסף, היינו אמורים להיות בפסח בארץ ולערוך סדר משפחתי מורחב (מאוד) ולהיות כ-300 איש.
באותו הזמן, היינו אמורים לחגוג בת מצווה לבת הקטנה – הכל כמובן נידחה.

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשי?

אטוס הביתה לחבק את ההורים. 
אולי לפני זה, אסע לחמי וחמותי לחבק אותם.

ליום שאחרי הקורונה, איזה מקום את ממליצה לבקר בו בצ'כיה?

זו בכלל לא שאלה – צפון צ'כיה בכלל וגן העדן הצ'כי בפרט.

התמונה מתוך האתר www.cesky-raj.co.il

הילה מספרת על המצב באנטוורפן

היי הילה, ספרי לנו..

מי את ואיפה את מתגוררת? 

הילה נחמני , בת 42 מתגוררת אנטוורפן בלגיה.  כ 3וחצי שנים כבר. עברתי מתל אביב. 

אמא לשניים (שנתיים וחצי ,וחודש וחצי), היהלומים של חיי.
עברתי לבלגיה בעקבות בן זוגי הבלגי.

במקצועי  אני ארט דיירקטור תוכניות טלויזיה, קליפים, הופעות, מעצבת פנים ובעלת מותג בשם livluvworld. תכשיטים מעוצבים לאם לתינוק, העשויים מחרוזי סיליקון נטולי רעלנים. מיועדים לחזק את הקשר בן אם לתינוק, מסייעים להקלה על כאבי חניכיים לקטנטנים. 

מחלקת את זמני בן הבית לפיתוח פרוייקטים הקשורים לעולם העיצוב כמו livluvworld.
כרגע אם במשרה מלאה ילדתי לפני 7 שבועות. 

הקורונה החלה שחזרנו מטיול משפחתי בתאילנד..

לעמוד הפייסבוק

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים בהולנד? 

תקופת הקורונה בבלגיה. החלה באופן די איטי מבחינת התחלת הגבלות פה.

בסביבות אמצע מרץ החלו עם סגירת בתי הספר, ומשם זה התקדם לעבר שאר העסקים. 
כל אזרח שיכול לעבוד מהבית ,עבר לעבודה  בבית, חלקם יצאו לחל"ת , או לצמצום שעות העבודה.
כמות המובטלים במדינה בעקבות עלתת באופן זמני עד  פתיחת  העסקים.

כל האוניברסיטאות  מהלימודים הוקפאו, גני ילדים. אבל מי שהיה חיוני בעבודה ויש לו ילדים יכול להשאיר את הילדים שלו בבית הספר ,שמתמקד כמו קייטנה, או בגן שמתפקד באופן מצומצם.
רק מי ששני ההורים עובדים יכול להשתמש בשירותים האלו. 

במקביל שלחו מבית הספר סרטונים להדרכה, שירים לילדים, פעילויות שונות באמצעות הוואטסאפ.
לפי חברותיי שיעורי זום היו גם חלק פעיל בלימודים.

הכי חשוב, מותר לטייל אצלכם? 

התנועה חופשית אך עדיין  מוגבלת, כלומר רק נסיעות חיוניות כלומר לעבודה או במקרה מיוחד.

רכיבה על אופניים ממולצת אבל ביחידים (עד 2 אנשים). לא קבוצות.
טיולים בחיק הטבע הפארקים ובעיר אפשריים רק במרחק בטיחות של 2 מטר. 
ללכת לים לא מותר , כניסה לגני שעשועים ומשחק עם המתקנים אסורה. 
ישיבה בקבוצות  או פיקניק אסור. ישנם קנסות של עד 250 יורו בעבור זה.

אנשים מאוד שומרים על מרחק בטיחות, חלקם אף חובש מסיכות. 

סופרמרקט בשעות הבוקר לשעה אחת  נפתח הסופר רק לבעלי סיכון הגיל השלישי לקניות. כניסה לסופרים , מתנהלת בצורה מסודרת עם שמירת מרחק וכמות אנשים ספציפית. 
ממליצים להקל על העסקים הקטנים . כלומר בעלי מכולות, עסקים קטנים  גם מבחינת העובדה ששם אין ריכוז גבוהה של אנשים. וגם לעזור להם כלכלית. העסקים הגדולים ישרדו בכל מצב. 

סגירת גבולות או רק נסיעה הכרחית מותרת במעבר בן מדינות.

חנויות צמחים ובנייה פתוחים, כניסה לבד בלי משפחה וחברים.

האם התחילו בבלגיה בתוכניות חזרה לשגרה?

שלב ראשון החל מ-4 במאי, כל עסקים לא חיוניים יכולים להיפתח עסקים  שמתנהלים עסק לעסק. אבל המלצה למי שיכול לעבוד מהבית שימשיך לעבוד.

חנויות בדים פתוחות – שאנשים יכינו מסכות בעצמם.
בבתי חולים התחילו טיפולים וניתוחים שלא הוגדרו בתור הכרחיים.
אבל חנויות לא נפתחו. 

מסכות בתחבורה ציבורית חובה, במקומות הומי אדם מומלצת. 
בתחנת רכבת המרכזית ימכרו מסכות, בתוך מתקן מיוחד.

 

ב-11 במאי  החניות יפתחו, תחת הנחיות מדוייקות.   קוסמטיקאית, פדיקור ומניקור לא מותרים בנתיים, כמו כל מה שמצריך קשר ישיר עם אדם.

ב-18 במאי חלק מבתי הספר יפתחו. כיתות הגן לא יפתחו. 
הילדים כלומר מ-3 חודשים עד שנתיים וחצי ישארו במתכונת מצוצמצת.
החל מגיל 6 ועד 17 יתחילו ללמוד במתכונת מיוחדת. 
יפתחו מוזיאונים,  ספרים ,  קוסמטיקאית  ,ושאר העסקים שלא נפתחו. 
ניתן להתחיל בחופשות קטנות של עד מספר ימים, ברחבי בלגיה בלבד.  

מפגש עם חברים ומשפחה מותר .

רק החל מ 8 ביוני יפתחו במידה ויתאפשר יפתחו עסקי המזון בתי קפה, מסיבות ואירועים קטנים באוויר הפתוח. 
אטרקציות יפתחו גני שעשועים , וגני חיות. 
נסיעה בן מדינות כלומר נגיד נסיעה לאמסטרדם תהיה מותרת.

הכל תלוי כמובן שבכל שלב ירדו המספרים והמצב יהיה תחת שליטה.

איך את מרגישה לגבי ההתנהלות של בלגיה עם המצב?

בעיני ההתנהלות בהתחלה הייתה מאוד איטית. לקח להם קצת זמן להבין אבל מדהים איך נכנסו בדריכות לעניין. 

בבלגיה אין עדיין ממשלה, במקום יש ממשלת חירום, שבראשה אישה. הם מנהלים את המשבר בשקיפות מלאה. מכיוון שהם לא פוליטקאים שמיועדים להבחר הם מבצעים את תפקידים בעיני בצורה טובה. 

בתי החולים היו מאובזרים וההתנהלות הייתה מאוד מסודרת.
בתחילת המשבר ילדתי בבית חולים 15.3.2020, והאווירה הייתה של חוסר וודאות אבל מאוד מאורגנת. 

מעדכנים בשקיפות.
מספר המתים גבוה כי הם סופרים גם את כל מי שנפטר בבית מעל גיל מסוים.
כיוון שאין סיבה לבזבז בדיקה לדעת אם מי שמת מת מקורונה.

הם נותנים מענקים לכל העסקים כמובן בהתאם להכנסות וכו. משלמים לעצמאים שנפגעו במהלך הקורונה, משלמים דמי אבטלה. התנהלות כלכלית בעיני למופת. 

איך את מעבירה את הימים של הקורונה?

מעבירה בבית עם שני הזאטוטים .לא פשוט להיות רילוקיישן עם שניים קטנים, אבל זמן משפחתי תמיד טוב. בעלי עובד חלק מהבית חלק במעבדה. 

יוצאים לפחות פעם ביום בטיול לשאוף אוויר,  לקנות דברים ולטייל בפארק.

בבית אנחנו צופים בסרטים, מכינים פעילות יצירה , מבשלים ומנקים.. קיצר עקרת בית ..

חופשת לידה – מאתגר לחוות את התקופה הזו.

הילה מבלגיה
התמונות צולמו ע"י הילה

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

נסיעה לארץ ליום הולדת 70 של אבא שלי. 
יישום פרוייקט בארץ .
מפגשים עם חברים. 
מסיבת ברית…  לא פשוט 

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשי?

אטוס לחופשה באילת לראות את ההורים.
מסיבה לעצמי עם מלא יין.
קניות בגדים ונעליים וספר צמוד.

ליום שאחרי הקורונה, איזה מקום את ממליצה לבקר בו בבלגיה?

בעיני אנטוורפן וגנט שני ערים מקסימות בעלות אופי שונה. שניהם מלאות הסטוריה עם מבנים אדרגליים מהממים.

אנטוורפן יותר מודרנית גנט יותר מסורתית..  לאכול ופל בלגי נקי. לטעום קינוחים ושוקלד בלגי, לקנח בבירה משובחת מתוך המבחר האינסופי שלהם של בירות.

כיכר העיר אוונטרפן בימי הקורונה
התמונה צולמה ע"י הילה

חברתי לישראלים רבים על מנת להביא לכם מגוון של מדינות, ולעיתים גם הסתכלויות שונות מאותה מדינה. 
ריכזתי קישורים לכל הכתבות:
כתבה ראשונה | כתבה שנייה | כתבה שלישית | כתבה רביעית | כתבה חמישית

שנחזור לטייל במהרה,
שיר-ים.

2 תגובות

  1. אוהבת את סדרת הפוסטים הזאת! מאד מעניין לקרוא ולהבין מה קורה ומה מרגישים אנשים שגרים במקומות שונים בעולם, בוודאי אלה שעוסקים בתחום התיירות.
    תודה שיר-ים על האירוח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נעים להכיר..
שיר ים פסקה

שמי שיר-ים ואני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט. בבלוג אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם.
בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.
בנוסף אני כותבת גם הרבה טיפים על תכנון טיול והוזלת עלויות.

_____________________________________
שירותים של בלוגרית טיולים
ציוד טיול לחו"ל
טיפים להוזלת עלויות טיול
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן