Staging

ישראלים מספרים: קורונה מסביב לעולם – כתבה ראשונה

באיטליה, החליטו לא לקחת סיכונים, ולוותר על שנת הלימודים הנוכחית. בהולנד, יש סיכוי לכל קנס של 400 אירו לאדם אם מתקהלים יותר מ-3 אנשים. בספרד, מאפשרים להורים וילדים לצאת לטייל עד מרחק קילומטר מהבית. 

האם הדשא של השכן ירוק יותר? האם שם מותר לצאת מהבית? האם שם יש תוכנית חזרה לשגרה? 
חברתי לישראלים המתגוררים במדינות ברחבי העולם בתקופה מוזרה זו ושאלתי אותם כמה שאלות: כיצד הם והמקום בו הם מתגוררים מתמודדים עם המצב.

בכתבה הראשונה בסדרה תוכלו למצוא את:

אור מספרת על המצב בפירנצה

היי אור, ספרי לנו..

מי את ואיפה את מתגוררת? 

אור הדר, מדריכת טיולים באיטליה, המתגוררת בפרברי פירנצה.

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים בפירנצה? 

הסגר באיטליה התחיל ב-10 למרץ, הוא עדיין נמשך אך צפוי בצורה הדרגתית להפתח החל מה-4.5

רוב עובדי המשרדים עדיין עובדים מהבית (אלא אם כן מדובר במשרדים של בתי עסק חיוניים).

לימודים פיזיים בבית הספר לא מתקיימים. מהרגע בו החל הסגר הלימודים עברו למתכונת אונליין. על מנת לא לקחת סיכון ליצירת גל נדבקים שני, החליטו לסיים את שנת הלימודים הנוכחית בלימודי אונליין ולחזור ללמוד פיזית בבתי הספר רק בשנת הלימודים הבאה שתחל בחודש ספטמבר. 

עם זאת, תלמידי התיכון יוכלו לגשת לבגרויות שיתחילו ב17.6.

הכי חשוב, מותר לטייל אצלכם? 

בכל שלב, פעילות ספורטיבית מותרת בקרבת הבית . 
יציאה של הורה עם הילד לטיול בקרבת הבית התאפשר וכך גם לגבי טיול עם הכלב.

החל ממחר (1.5) בפירנצה תתחיל הקלה שאומרת שמותר לצאת לפעילות ספורטיבית בשטח העירייה בה מתגוררים. 

האם התחילו באיטליה בתוכנית חזרה לשגרה?

ההקלות במחוז טוסקנה כבר התחילו בשבוע שעבר כאשר מסעדות קיבלו אישור לעבוד במתכונת טייק אווי. הלקוחות רשאים להיכנס למסעדה אדם אחד בו זמנית ומחוייבים לצרוך את המזון בבית או במשרד (אין לצרוך את המזון בחוץ מול בית העסק). במחוז קלבריה שבדרום איטליה כבר הכריזו על כך שיאפשרו למסעדות שיש להם מקומות ישיבה בחוץ לפתוח מחדש באופן מיידי. 

לפני כשבועיים באיטליה כבר אישרו פתיחה של חנויות ספרים, כלי כתיבה ומוצרי תינוקות

תוכנית החזרה לשגרה הכלל איטלקית מתוכננת במתכונת הבאה, אך לכל מחוז יש אפשרות חלקית לערוך שינויים:
4.5 – פותחים מפעלים – מה שצפוי להחזיר כ-3 מיליון איטלקים לעבודה.
18.5 – פתיחת חנויות, ספריות ומוזיאונים.
1.6 פתיחת בתי קפה ומסעדות, מספרות ומכוני יופי.

החל מה4.5 יהיה אפשר לבקר בני משפחה תוך כדי שמירת זהירות.
כינוס ארוחות ערב משפחתיות נרחבות לא אפשריות כרגע. 

אור מדריכת טיולים בטוסקנה
התמונה צולמה ע"י אור הדר

איך את מרגישה לגבי ההתנהלות של איטליה עם המצב בעקבות הקורונה?

באופן מפתיע ההתנהלות מאוד מאורגנת. לא ממתינים לרגע האחרון וראש ממשלת איטליה מכנס מסיבת עיתונאים כל מספר ימים במהלכה יש גם מענה על שאלות.

איך את מעבירה את הימים של הקורונה?

לומדת דברים חדשים באמצעות קורסים אונליין, קוראת ספרים, משתזפת במרפסת ועושה הליכות מתחת לבית

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

במהלך חודש אפריל, חודש חופשת הפסח הייתי מתוכננת להעביר סיורים בלו"ז מלא. עקב המצב כמובן הכל התבטל. 

כולל החופשה שתכננתי בנאפולי במהלך חודש מאי. 

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשי?

ב-18.5 שזה למעשה התאריך הראשון שבו יהיה אפשר לנוע בחופשיות בתוך המחוז ללא הצורך בסיבת יציאה הכרחית אני מתכננת ללכת לגלריית האופיצי שמרכזת את מיטב יצירות הרנסנס.  אני מעוניינת לנצל את ההזדמנות לשוטט במוזיאון כשיש בו מרחב וללא עומס של תיירים. זו תהיה הזדמנות נדירה לחוות את היצירות!

ליום שאחרי הקורונה, איזה מקום את ממליצה לבקר בו באיטליה?

רק מקום אחד?! טוסקנה מדהימה, יש בה כל כך הרבה עיירות קסומות, מוזיאונים ואטרקציות.

בחודש ספטמבר – חודש חגיגות היין, יש המון אירועים בעיירות היין של קיאנטי. אני מקווה מאוד שאירועים אלו יתקיימו כסדרם ויובילו לסיום המשבר. 

עיירה יפה בטוסקנה
התמונה צולמה ע"י אור הדר

ניצן מספרת על המצב ברוטרדם

היי ניצן, ספרי לנו..

מי את ואיפה את מתגוררת? 

שמי ניצן, אני מתגוררת ברוטרדם, הולנד. אני הבעלים של בוטיק מתוק בשם Alice in Cakeland בו אני מתמחה בהכנת קאפקייקס אמריקאים ועוגות מעוצבות לכל אירוע. 

אני עושה בעיקר קייטרינג לחתונות, ימים הולדת ומכינה כל מיני עיצובים בהזמנה אישית עם פרחים טריים, יצירות בבצק סוכר, ציורים Freestyle על העוגה ועוד…ממש כיף!

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים ברוטרדם? 

אין אצלנו בהולנד הסגר אבל עם זאת מבקשים מאנשים להישאר בבית. יש הרבה הגבלות על עניין היציאה מהבית כמו לשמור מרחק של 1.5 מטר אחד מהשני, איסור על התקהלויות של 3 אנשים ומעלה עם איום קנסות (400€ לאדם פרטי ו4,000€ לעסק). אפשר ללכת לסופר ובכל מקום יש הגבלה על כמות האנשים שיכולים להיות בפנים בבת אחת לפי גודל המקום.

הממשל ממליץ שכל מי שיכול לעבוד מהבית עדיף שיעשה ככה וכל החברות שיכולות להרשות את זה שלחו את העובדים הביתה. בן הזוג שלי עובד מהבית כבר חודש וחצי. כל בתי הקפה והמסעדות סגורים ויכולים להציע רק Take out או משלוחים לפי ההעדפה שלהם. 

בתי ספר ואוניברסיטאות כולם מלמדים אונליין – הלימודים ממשיכים אבל בתי הספר עצמם סגורים. מדברים על זה שבתי הספר היסודיים יפתחו כאן ב11.5 במתכונת מיוחדת של חצאי כיתות כדי לשמור על מרחקים מתאימים… נראה איך זה ילך.

הכי חשוב, מותר לטייל אצלכם? 

כן אבל קצת מורכב, בגדול מותר כל עוד שומרים על מרחקים ולא מתקהלים לפי ההנחיות שנתנו. ברגע שאנשים מתעלמים מזה הממשלה פשוט סוגרת מקומות. כבר קרה שבמזג אויר יפה אנשים החליטו שבא להם להגיע בהמוניהם לחוף/ פארק ואז פשוט סגרו את המקום לגישה לחלוטין. צריך פשוט להפעיל שיקול דעת בריא בעניין – אפשר לצאת להסתובב, לטייל ולהתאוורר כל עוד לא מגזימים.

תמונות של רוטרדם בימי קורונה
התמונות צולמו ע"י ניצן

האם התחילו בהולנד בתוכנית חזרה לשגרה? 

מדברים על זה שבתי הספר היסודיים יפתחו ברוטרדם ב-11.5 במתכונת מיוחדת של חצאי כיתות כדי לשמור על מרחקים מתאימים. כל השאר כרגע עדיין מחכה, מנסים לראות אם ואיך יהיה אפשרי לפתוח מקומות תוך כדי שמירה על מרחק 1.5מ׳.
בגדול הגישה היא שעד שיהיה חיסון אי אפשר יהיה באמת לחזור לשגרה, והמחסור הגדול במסכות לא עוזר.

איך את מרגישה לגבי ההתנהלות של הולנד עם המצב בעקבות הקורונה?

קצת חלוקה- מצד אחד זה מצויין שיש היערכות לעזרה כלכלית (גם אם סמלית) לרוב האזרחים. רוב האנשים שנרשמו לסיוע כלכלי קיבלו כבר תשלום אחד של סביבות ה 1,200 יורו עם אופציה לעוד שני תשלומים כאלה בהמשך המצב אבל לא יותר מכך. השכר הזה כולל גם עצמאים ולא רק שכירים שזה מדהים בעיני. עסקים גם יכולים להגיש בקשה למענק חד פעמי של 4,000 יורו שזה נחמד…אבל כל עוד לא נותנים הקלות בעניין שכר הדירה – בתור בעלת עסק זה לא עושה יותר מדי לצערי. 

מצד שני היתה ועדיין יש הרבה מאוד שאננות. לקח לא מעט זמן עד שהבינו פה את חומרת המצב והתחילו להציב מגבלות, חסרות מסכות לשימוש יום-יומי בהרבה מקומות ונראה שגם כשהולכים לסופר למשל יש אנשים שלא מעניין אותם לשמור מרחק אחד מהשני גם אם את ממש משתדלת בעצמך. 

התמונה צולמה ע"י ניצן

איך את מעבירה את הימים של הקורונה?

בעבודה, עבודה ועוד עבודה. החודש וחצי האחרונים היו בלגן די רציני לתעשיית הקייטרינג וחתונות. נאלצתי לקבוע מחדש קרוב ל40 חתונות שנדחו לשנה הבאה מה שכלל תיאומים מחדש עם כל הזוגות, גני האירועים ועוד…. ועם זה מנסה ליצור שיתופי פעולה עם עוד עסקים קטנים מקומיים כדי לתמוך אחד בשני בתקופה המאתגרת הזאת. לשמחתי יש לי לא מעט לקוחות מקסימים ואנשים עדיין חוגגים ימי הולדת, גם אם במתכונת מצומצמת, וממשיכים להזמין עוגות בעיצובים מיוחדים ככה שלא חסרה לי תעסוקה לשמחתי. 

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

עוד שבועיים וחצי אני הולכת לחגוג יום הולדת 30. התכנון היה להיות בארץ עם כל החברים והמשפחה לחגוג ביחד אבל נראה שבמקום זה נעשה יום הולדת בשלט רחוק בשיחת וידיאו. בעיקר מבאס להיות רחוקה מכולם אבל עושה את המיטב עם מה שיש.
לפני כמה חודשים הודעתי רשמית שאני מחפשת קונה לבוטיק שלי שימשיכו את העבודה המתוקה כי אנחנו רוצים לעבור לגור בארץ – לחזור להיות קרובים למשפחה ולחברים. היו כבר כמה מתעניינים אבל לאור המצב ברור שהכל הולך להתקדם עכשיו בהילוך איטי יותר ככה שאנחנו עדיין מחפשים קונה וחולמים על המעבר.

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשי?

נראה לי שהחזרה לשגרה תהיה מאוד הדרגתית. ברגע שיהיה אפשר להתכנס שוב נעשה מסיבה בחנות כדי להרים את מצב הרוח. ברגע שיהיה אפשר לטוס שוב- לבוא לארץ לראות את המשפחה והחברים.

ליום שאחרי הקורונה, באיזה מקום את ממליצה לבקר בו בהולנד?

רוטרדם! עיר מעניינת וטעימה להפליא. לכל חובבי הצילום וארכיטקטורה – יש כאן שפע של בניינים מעניינים מאוד שנבנו בשיתוף פעולה בין ארכיטקטים ואמנים אחרי מלחמת העולם השניה. יש אצלנו גם המון מקומות שווים לאכול מהרבה עדות ותרבויות שונות- ראמן, מסעדות איטלקיות, קינוחים טבעוניים, סושי אכול כפי יכולתך, גריל ברזילאי ועוד המון. העיר מאוד מודרנית ושונה מהנוף ההולנדי הקלאסי ונראה לי שגם לחובבי אמסטרדם שווה לראות צד אחר מדי פעם 🙂

מבנים מיוחדים ברוטרדם הולנד
התמונות צולמו ע"י ניצן

יפעת מספרת על המצב בזאגרב

היי יפעת, ספרי לנו..

מי את ואיפה את מתגוררת? 

אנחנו יפעת ואיילת שטיבל דורון, בימים רגילים מעבירות סיורים קולינריים בזאגרב, בירת קרואטיה. עקב השבתת הפעילויות שלנו מתעסקות בשירות הפקת כתוביות לסרטים/סרטונים, עיצוב לדיגיטל, בניית אתרי תדמית ודפי נחיתה.

לאתר שלהן על קרואטיה וסלובניה | לקבוצת הפייסבוק שלהן על קרואטיה וסלובניה.

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים בקרואטיה?

היה סגר מוחלט בערך מאמצע מרץ, ללא בתי ספר ומוסדות אקדמיים, ללא תחבורה ציבורית. עבדו רק ״עובדים חיוניים״ כמו משרדי ממשלה וגופים ציבוריים ללא קבלת קהל.
זה נמשך עד לפני כמה ימים, עכשיו יש תוכנית יציאה הדרגתית.

הכי חשוב, מותר לטייל אצלכם?

לנו יש יער מקסים ליד הבית והוא מפוצץ באנשים, לא אכפו את זה בשום דרך, די מותר לטייל בטבע וגם בעיר.
מה שכן, אסור לעבור ממחוז למחוז למשל מזאגרב לספליט וכולי אלא עם מקבלים אישור מיוחד מהמשטרה.

התמונות צולמו ע"י יפעת

האם התחילו בקרואטיה בתוכנית חזרה לשגרה?

כן. חנויות רחוב חזרו לשגרה נכון לעכשיו וגם נסיעה באוטובוסים כאשר כמות מוגבלת של נוסעים יכולה לנסוע כל פעם. הטראמים (רכבות) עוד לא חזרו.
ב-11.5 יפתחו גם מסעדות ובתי קפה ומותר יהיה לשבת רק במרפסות בחוץ. לאחר מכן יפתחו גם קניונים ויהיה אפשר לטייל בכל המדינה מעיר לעיר.

איך את מרגישה לגבי ההתנהלות של קרואטיה עם המצב בעקבות הקורונה?

מרגישות מצויין, כל יום מתקיימת מסיבת עיתונאים אונליין ומסבירים הכל, אין הרבה חולים בסה״כ ודי שומרים על הכללים. אין הרבה נדבקים/מתים וגם לא הרבה מחוברים למכונות הנשמה. חושבות שזה אחת המדינות אם לא ה-שהתמודדה יפה עם המשבר.

איך את מעבירה את הימים של הקורונה?

בגלל שאנחנו מתעסקות בתיירות אנחנו מושבתות לגמרי ואין לדעת עד מתי. לכן, התחלנו להתעסק בעבודה מהבית דרך המחשב בדברים שאנחנו יודעות לעשות וטובות בהן כמו עיצוב, בניית אתרים, עדכון הבלוג שלנו. הרבה טיולים ביער מקסימיר ליד הבית עם הכלבים וצפייה בנטפליקס.

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

תכננו שיתוף פעולה חדש לקדם את התיירות בעיר לישראלים ולא יכולנו לתת לו ביטוי עקב המצב.

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשי?

נצא לעיר לבדוק מקומות חדשים לאכול בהם ולבדוק איך אפשר לשלב אותם בסיורים שלנו.

ליום שאחרי הקורונה, איזה מקום את ממליצה לבקר בו בקרואטיה?

היער שליד הבית שלנו – פארק מקסימיר.
פארק ענקי וירוק עם אגמים, בית קפה, שבילים קסומים, ויש לידו גם גן חיות.
לדעתי, כמעט אף תייר שמגיע לזאגרב לא חושב לבקר בפארק הזה וחבל.

אורטל מספרת על המצב בפריז

היי אור-טל, ספרי לנו..

מי את ואיפה את מתגוררת? 

אני אור-טל אברהמס ואני גרה בפריז מזה 7 שנים לאחר רילוקיישן של שנתיים בקמרון. 
אני עובדת בסוכנות היהודית כיועצת עלייה ומלווה את המשפחות בכל התהליך. 
אני אמא גאה לשלושה גברברים ובעל מהווים את מרכז עולמי.

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים בצרפת?

יום שישי ה-13 למרץ היה היום האחרון שילדיי הלכו למסגרות וביום שני שאחריו הוחלט על סגר בתנאים מוקפדים: הגבלת תנועה, סגירת מסחר ומקומות עבודה למעט עבור בעלי תפקידים חיוניים, בתי מרקחת וסופרים שמאפשרים מתן שירות חיוני בלבד.

מותר לצאת לנשום אויר או לעשות ספורט בליווי הצהרה חתומה לזמן ומרחק מוגבלים. לאור ההתפרצות החריפה של המגפה בצרפת בכלל ובפריז בפרט, בחרנו שלא לצאת בכלל מאז שהודיעו על ההסגר.

אני מצרפת תמונה של מטרו קו 13 בפריז. זה הקו שאני לוקחת כל יום לעבודה והוא ידוע כאחד מהקוים היותר עמוסים, ובבוקר האנשים נדחסים אליו כמו סרדינים. בימים אלה הוא פתוח ע"מ לשרת את מי שחייב להתנייד כגון רופאים, שוטרים, עובדים בסופרים וכו' אך הוא ריק מאדם.

תמונת המטרו בפריז בימי הקורונה

האם התחילו בצרפת בתוכנית חזרה לשגרה?

הוצגה ל"כנסת" הצרפתית (אנסבמבל נשיונל) תוכנית קפדנית להתרת ההסגר שתחול החל מה-11 למאי ובאופן הדרגתי ע"מ לאפשר לאזרחים לחזור לשיגרה. המדינה תספק לתושבים מסכות, ויאשרו בהתאם להתפתחות המצב חזרה למקומות העבודה ולפתיחת בתי המסחר. ז"א , מדובר בתהליך ולא באופן מיידי. כך למשל, בתי הספר נערכים להמשך לימוד מרחוק ושילוב של הילדים בחצאי כיתות למשל רק יומיים בשבוע. בגנים, הנהלת כל גן צריכה לבחור בהתאם לצוות שיאושר לו לחזור לעבודה את מי מהילדים יוכלו לקבל בחזרה ואת מי יצטרכו לדחות עד לתחילת השנה הבאה.

איך את מרגישה לגבי ההתנהלות של צרפת עם המצב?

אני חשה שההתנהלות מאוד מפוקחת, ואני מאוד מעריכה את המסירות של הצוות הרפואי. יחד עם זאת, בפועל צרפת ספגה נכון להיום אובדן של מעל 24,500 אנשים ו-167,000 חולים. אולי אם הסגר היה מתחיל קודם המספרים היו נמוכים יותר. יש המון ביקורות על הסגר והשלכותיו במיוחד מבחינה נפשית וכלכלית על התושבים. אני אישית תומכת בו. במיוחד מאחר ומדובר במגיפה גלובאלית חדשה שנכפתה על רוב העולם ורק אי מגע עם אנשים חולים יכולה למנוע את התפשטותה.

איך את מעבירה את הימים של הקורונה?

הימים בצל הקורונה מטורפים 🙂 אני חייבת לג'נגל בין 3 ילדים שצריך לתת להם תשומת לב ולהאכיל. העבודה שאני ממשיכה בשלט רחוק ובזמינות לעולים שממשיכים להגיע לארץ גם בתקופה זו. והכי מאתגר זה שיעורי הבית שלדעתי אינם מתחשבים או מותאמים למצב.

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

חופשה משפחתית, מעבר דירה, חגיגות גיל ה-40 🙂

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשי?

אתחבק עם החברות שלי. אני חושבת שמה שהכי חסר לי אחרי ההסתגרות בדירה לטווח כ"כ ארוך זה הטבע, ואני אשמח שנצא לטיול ביער קרוב ולראות קצת ירוק. 

ליום שאחרי הקורונה, איזה מקום את ממליצה לבקר בו בצרפת?

מאוד קשה לבחור מקום אחד שמומלץ לבקר בו בצרפת, מאחר והמדינה מציעה שילוב של יופי, תרבות, קולינאריות המון טבע וגם מקומות חמד שאינם תיירותיים. מאחר ואני מתגוררת בפריז, הייתי מציעה להגיע למרכז העיר ופשוט לתת לרגליים להוביל. פריז קסומה ומלאה בפינות חמד.

טלי מספרת על המצב בולנסיה

היי טלי, ספרי לנו..

מי את ואיפה את מתגוררת? 

שמי טלי הרשקו ואני גרה עם משפחתי, בעלי ו-3 ילדים בולנסיה, ספרד, קצת יותר משנה וחצי.
בימים רגילים אני עובדת כעצמאית בשני תחומים – יועצת בתחום של ניהול מוצר לחברות, בעיקר בתחום המכשור הרפואי, וגם מלמדת פילאטיס באנגלית. ביום יום אני מלמדת בבוקר ופעם בשבוע בערב ובשאר הזמן עובדת מהבית על פרויקטים וקידום העסק שלי.

אתר פילאטיס | דף פייסבוק | ערוץ יוטיוב | אינסטגרם | אתר לייעוץ עסקי

מה המצב מבחינת הגבלות והסגרים בספרד?

היה בכל ספרד סגר די מוחלט, למעט יציאה לסופרמרקט ולבתי מרקחת במשך כ6 שבועות.
כל שאר הפעילויות בוטלו, כל החנויות נסגרו. רק הבנקים, בתי המרקחת, סופרמרקטים ומה שחיוני המשיכו לעבוד. בתי הספר בוטלו, ככל הנראה עד ספטמבר.
גם לאותם מקומות חיוניים היה מותר להגיע רק בן משפחה אחד. ההגבלות היו די קשוחות.

הכי חשוב, מותר לטייל אצלכם?

החל מלפני שבוע הרשו לילדים לצאת, אחרי 6 שבועות בבית, בליווי מבוגר אחד למשך שעה, עד קילומטר מהבית.

החל ממחר, ה-2.5 , מרשים למבוגרים לצאת בשעות מסוימות לצורך פעילות ספורטיבית, עד קילומטר מהבית.
אם יש טבע קרוב לבית וזה לפי התקנות, אז מותר לטייל שם, ואם הים קרוב לבית, אז גם מותר, אבל אסור לנסוע במיוחד לטיול בטבע או לטיול בים.

תמונה שצולמה לאחר 6 שבועות ביום שיכולנו לצאת עם הילדים לטיול קרוב לבית

האם התחילו בספרד בתוכנית חזרה לשגרה?

השבוע שלחו תוכנית חזרה לשגרה הכולל 4 שלבים, כאשר יש שבועיים בפרש בין כל שלב.
שלב ראשון מאפשרים לאנשים לצאת לפעילות ספורטיבית, וחילקו את היום לפי שעות מתי מותר לילדים, למבוגרים ולקשישים.
שלב השני יפתחו בתי עסק קטנים, חנויות קטנות (לא קניונים), אפשר לשבת בחוץ במסעדה בתפוסה של 30%, מלונות באופן דומה, מקומות תרבות עם תפוסה חלקית וכולי.
שלב שלישי יורשו מקומות פנים כמו בתוך מסעדה, מוזאונים בתפוסה חלקית וכולי.
שלב 4, שזה יקרה ב-8.6, תהיה כמעט חזרה לשגרה יפתחו קניונים בתפוסה של 50% ויהיה אפשר לנסוע באופן חופשי אבל צריך לשמור על מרחק ועל כללי היגיינה.

איך את מרגישה לגבי ההתנהלות של ספרד עם המצב?

אני שמחה שכרגע יש תוכנית ברורה מה הולך לקרות ומתי, למרות שעדין לא הכל מובן עדין ויש שאלות פתוחות.
עד עכשיו הממשלה לא היתה ברורה מה יהיה ושינתה את דעתה אז הם יכלו להתנהל בצורה טובה יותר לפי דעתי.

איך את מעבירה את הימים של הקורונה?

אני מלמדת פילאטיס בצורה חלקית באון ליין, ממשיכה את הפרויקטים שלי מהבית ועוזרת המון לילדים עם השיעורים. הם בבית ספר פרטי והם לומדים און ליין ואני משמשת כמורה חלקית. חוץ מזה יש את כל מטלות הבית, הרבה בישולים, שעות יצירה, שעות מסך וספורט.

איזה תוכניות שלך התבטלו בגלל הקורונה?

רצינו לטייל במהלך חופשת הפסח / פסחא וחלק מהשיעורים שלי התבטלו.

ביום שאחרי הקורונה, מה הדבר הראשון שתעשי?

אצא לטייל! או בעיר או בים או בטבע, העיקר לנסוע קצת לשאוף אויר אחר!

ליום שאחרי הקורונה, איזה מקום את ממליצה לבקר בו בספרד?

ולנסיה היא עיר מקסימה ומעניינית אני באופן אישי מאד אוהבת את האזור שנקרא Arts and Science Center.
זאת פנינה ארכיטקטונית שאסור לפספס, יש שם כמה אתרים מעניינים וזה מדהים לראות את המקום. בנוסף, יש שם את הפארק המפורסם שהיה פעם נהר, ה-Turia,  שגם מאד כיף לטייל בו.

חברתי לישראלים רבים על מנת להביא לכם מגוון של מדינות, ולעיתים גם הסתכלויות שונות מאותה מדינה. 
ריכזתי קישורים לכל הכתבות:
כתבה ראשונה | כתבה שנייה | כתבה שלישית | כתבה רביעית | כתבה חמישית

שנחזור לטייל במהרה,
שיר-ים.

8 תגובות

    1. היי ארז, אני לאורך כל השבוע אפרסם כתבות כאלה.
      תוכל להיות מעודכן בעמוד הפייסבוק כאשר עולה כתבה חדשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נעים להכיר..
שיר ים פסקה

שמי שיר-ים ואני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט. בבלוג אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם.
בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.
בנוסף אני כותבת גם הרבה טיפים על תכנון טיול והוזלת עלויות.

_____________________________________
שירותים של בלוגרית טיולים
ציוד טיול לחו"ל
טיפים להוזלת עלויות טיול
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן