Staging

יעדים מומלצים לפי חודשי השנה

יעדים מומלצים לפי חודשי השנה

לכל יעד יש את מזג האוויר האופייני שלו שיוצר עונות נוחות יותר לטיול ותקופות פחות נוחות.
כל עונה והיופי שלה, שלכת בסתיו, פריחה באביב, שלג בחורף וחופי ים בקיץ. 
מה שבטוח, בכל עונה תוכלו למצוא יעדים מומלצים שיספקו לכם טיול מעניין וכייפי.

אספתי בעזרת מיטב בלוגריות הטיולים המלצות ליעדים שכדאי לטוס אליהם לפי חודשי השנה.
לכל חודש מספר המלצות שכל המלצה כתבה וצלמה בלוגרית אחרת. 

יעדים לטיול לפי חודשי השנה

יעדים מומלצים לפי חודשים:

יעדים מומלצים בינואר

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש בינואר.

הקרטרה אוסטרל – ויקי מטעמים מקצה העולם.

הדרך הנקראת קרטרה אוסטרל היא אחת מהדרכים היפות בעולם.
רוב השנה אי אפשר לטייל בה מכיוון שמאוד קר שם, כך שהחודשים האידיאליים לטיול הם מסוף נובמבר ועד מרץ הנחשבים חודשי קיץ (אבל בשבילנו הישראלים זה חורף). רוב הנסיעה היא בדרכי עפר ולכן כדאי להשכיר רכב 4X4, פגשנו בדרך גם אנשים הרוכבים על אופנים וגם כאלה שהסתמכו על טרמפים ותחבורה ציבורית.

טיילנו שם בפארקים יפהפיים, ראינו קרחונים, יערות גשם, היער המכושף, מערות שיש הנמצאות על אחד האגמים היפים שראיתי ובעיקר המון נוף בתולי שכמעט לא ניתן לראות כבר היום.

לחצו כאן לקריאה על ארבעת המקומות הכי יפים בקרטרה אוסטרל לפי ויקי.

 
קארטרה אאוסטרל

חופשת ספא בבוואריה – גלית בעלת הבלוג בלוגלית.

חופשת ספא הינה טרנד מוכר, סגנון שאינו חולף. צורת בילוי נפוצה מאד ופופולרית כאן במדינות אירופה, במיוחד בעונת החורף כשקר בחוץ ומושלג, לאלו שעושים סקי וחוזרים למלון החם והמפנק עם הסאונות והמסאז'ים אבל לא רק להם. 

מלונות הספא בדרך כלל ממוקמים במקומות עוצרי נשימה, לצד אגם, על צלע הר, עם נוף להרים או לעמקים, ודמיינו כמה יופי לראות את הכל מכוסה בלבן חגיגי.  אין כמו להתפנק בלילה או שניים בחוויה מסוג אחר. הרבה שקט ורוגע ושלווה. טבילה בבריכות חמות אפופות אדים, בג'קוזי מבעבע, יכולה להיות שונה מאד ומהנה אף יותר כאשר הטמפרטורות בחוץ יורדות והנוף נצבע בלבן של שלג רך. במרבית מלונות הספא יש בריכות מחוממות חיצוניות או מתחם הסגור בחלונות ענק המאפשרים חיבור לחוץ. חוויה יוצא דופן במיוחד עם נופים אלפיניים.

לחצו כאן לקריאה על מה צריך לדעת לפני שמזמינים חופשת ספא והמלצות על שישה מלונות ספא מפנקים במיוחד בדרום בוואריה ובאזור טירול.

 
חופשת ספא חורפית באירופה

יעדים מומלצים בפברואר

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש בפברואר.

פסטיבלים באיטליה – איריס סביניק קרסו בעלת הבלוג עד הטיול הבא.

פברואר הוא זמן מצוין לטייל באיטליה ולהשתתף בפסטיבלי החורף הססגוניים שהופכים את הביקור לחוויה צבעונית ומיוחדת.

קרנבל המסכות בונציה
הקרנבל המפורסם בצפון איטליה. נחגג מאז ימי הביניים, במשך שבועיים מדי פברואר. נשפים, תהלוכות ומופעי רחוב נערכים בעיר. התחפושות מושקעות והתוצאה מרהיבה. כדאי לבקר גם באיים מורנו ובורנו.                  
השנה יערך ב 9-25/2/20.

קרנבל הניוקי של ורונה
מתקיים בורונה מדי שנה, ביום שישי האחרון שלפני הלנט. חוגגים את סוף תקופת הרעב של המאה ה 16. תהלוכה מרשימה של בובות ענק, צועדים ותזמורות בהובלת “פפה ניוקי“ עוברת במרכז העיר. את החגיגות מסיימים בחלוקת ניוקי שמסמלת את שובו של השפע.
השנה יערך ב 21/2/20. 

קרב התפוזים ב IVREA
קרנבל מקומי, פראי ומיוחד. מקורו במרד עתיק נגד השליט המקומי, שנהג לשכב עם בתולות טרום חתונתן. כזכר לאותו נצחון נחגג מדי שנה קרב תפוזים. במשך 3 ימים מתחרות זו בזו 9 קבוצות מקומיות בהשלכת תפוזים. הקרב אלים למדי ויש להקפיד לעמוד מאחורי רשת מגן.
השנה יערך ב 22-25/2/20.

קרנבל ויארג'יו
קרנבל נוסף שמתקיים בצפון טוסקנה בעירViareggio . בתהלוכה של בובות ענק, זיקוקים ומופעי רחוב חוגגים במשך מספר ימים. בובות הענק המושקעות עשויות מעיסת נייר ומעוצבות בדמויות שונות. הכניסה בתשלום.
השנה יערך ב 1, 9, 15, 23, 25 בפברואר. 

לחצו כאן למידע נוסף על הפסטיבלים וטיפים בבלוג של איריס.

פסטיבלים באיטליה

טיול שלג בבולגריה – ינינה זסלבסקי אפק מהבלוג "אפקים מטיילים".

אוהבים שלג אבל חוששים מסקי ? טיול בנעלי שלג בבולגריה הוא הטיול בשבילכם.  הליכה בנעלי שלג אינה מצריכה ידע מוקדם ומאפשרת להנות מחווית טבע מושלג.

פברואר הוא הזמן הנכון להרפתקה המושלגת – מצד אחד השלג עדיין מובטח , ומצד שני יש מספיק שעות אור להנות מהם.
בולגריה מציעה מסלולי הלעכה בשלג רבים החל משעות בודדות וכלי בטרקים של מספר ימים . אפילו בהר ויטושה המשקיף על סופיה הבירה אפשר לצאת לשוטט בשלג.  

לחצו כאן לחוויה המלאה של ינינה מהטיול שלג בבולגריה.

טיול שלג בבולגריה

קרנבל בברזיל – רעות שוגר משוגר טרבלס.

היעד הכי שווה אליו תוכלו לנסוע בחודש פברואר הוא הקרנבל האגדי בברזיל!
זהו האירוע הכי גדול בשנה וחוגגים אותו ברחבי המדינה. הערים המומלצות ביותר לחגוג בהן הם ריו או סלבדור. בריו תוכלו לצפות בתהלוכה המפורסמת של בתי הספר של סמבה המתכוננים לאירוע כל השנה.
אם לא תרצו לשלם סכומי עתק בשביל כרטיס תוכלו להינות ממסיבות הרחוב עם משאיות ונגנים.

בבירת באהיה, סלבדור, תוכלו להינות מתהלוכה מפוארת העוברות בטיילת העיר ובה מופיעים הזמרים הכי גדולים בברזיל.  

ב-2020 הקרנבל מתחיל ב-21 לפברואר, אך מומלץ להגיע לעיר כמה ימים לפני כדי לספוג את אווירת ההכנות.

לחצו כאן לחוויה המלאה של רעות מהפסטיבל בברזיל.

קרנבל בברזיל

יעדים מומלצים במרץ

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש מרץ.

השפיץ הצפוני של לפלנד - איילת גזית מהבלוג איילת מטיילת

החלום להגיע לשפיץ הצפוני הקפוא של לפלנד, ליווה אותי הרבה שנים, ולפני שנה החלטנו שזהו הזמן הנכון להתחיל לממש את כל החלומות. 

לפלנד, היא חבל ארץ שיושב בקצה הצפוני של אירופה ומשתרע על שטחיהן של ארבע מדינות: פינלנד, רוסיה, נורווגיה ושבדיה.  היא שוכנת בחוג הארקטי, לחופי הים הצפוני ולפיכך הטמפרטורה בחורף יכולה להגיע למינוס 40 מעלות. אך החורף הוא גם המועד שבו הזוהר הצפוני יוצא לסיבוב ההופעות המרהיב שלו. ולכן הזמן הטוב ביותר לבקר בלפלנד הוא בחודשים פברואר- מרץ.  השם "לפלנד" בא מהמילה הפינית לאפי (LAPPI), שפירושה "ארץ הקצה הצפוני" ובירת החבל היא העיר רוביניימי הפינית.

תושביה המפורסמים של לפלנד הם אושיית ילדותינו אלה קארי, כוכבת סיפרה של אלי ינס (בצילומי השחור לבן של חיה ריבקין- בריק) ונילס הולגרסון ואווזי הבר שלו. אך כאמור הסלבריטי הכי נוצץ הוא סנטה קלאוס, תושבה הותיק של לפלנד אשר יוצא ממנה בכל שנה לסבב חלוקת המתנות לילדי הגויים.

בשנה שעברה, התגברנו על כל הדעות הקדומות שהיו לנו על טיולים מאורגנים והצטרפנו לטיול מאורגן   שמאגד לתוכו את כל ההיילייט שיש ללפלנד להציע- שייט בשוברת קרח, נהיגה באופנועי שלג, ביקור בחוות כלבי האסקי, ביקור בכפר של סנטה ועוד כהנה וכהנה וכמובן- מרדף אחרי הזוהר הצפוני, בתקווה שהוא אכן יופיע.

לחצו כאן לקרוא על חוויות של איילת מהטיול שלה בלפלנד.

לפלנד

לגלוש ולרקוד בפלאיה ונאו שבפנמה – שילה ברון Travel with Sheila

אם אתם כבר מתכננים להגיע לפנמה (ורצוי מאוד שתתכנו) שווה להגיע לחוף פלאיה ונאו לקראת סוף מרץ.
פלאיה ונאו ממוקמת בצד הפאסיפי של פנמה ומרוחקת כחמש שעות מפנמה סיטי. מדובר בעיירת חוף קטנה ומקסימה עם הרבה אופציות לינה ומסעדות. היעד המועדף על המטיילים הישראלים ושל גולשים מרחבי העולם.
לקראת סוף מרץ בכל שנה מתקיימת במפרץ מסיבה ענקית שנקראת SONICA VENAO המסיבה מתקיימת כשבוע ימים וההשקעה באלמנטים גדולה.

פנמה ממוקמת במרכז אמריקה ונחשבת ליעד שרבים לא מגיעים אליו – וחבל.
היא מלאה באיים טרופים, יערות גשם, חופים בתוליים ועוד הרבה סיבות טובות לקפוץ לבקר בה.

לחצו כאן לקרוא על המיטב של פנמה בבלוג של שילה.

צפון ים המלח – גלית קידר מהבלוג שיעמום הוא בחירה.

רוב המטיילים יגיעו למרכז ים המלח ומשם יסעו לכיוון המלונות בדרום.
בשנה האחרונה, דווקא אזור צפון ים המלח, התחיל להיות המסקרן יותר, עם התפתחות מואצת של אתרים שמתחדשים, חופים מיוחדים, תיירות מרתקת ופינות ניסתרות הכי מדהימות שיש על פני כדור הארץ.
נתחיל עם הפניה הכי צפונית בים המלח, קאסר אל יהוד, מקום קדוש גם ליהודים וגם לנוצרים. מידי יום נערכים במקום טקסים של נוצרים מאמינים לצד טקסים יהודיים. ואם תרצו תוכלו לנופף לשלום לשומר הירדני שעומד ממש כ 5 מטר מכם מעבר לנחל.
משם נמשיך לארץ המנזרים. מנזרים שנהרסו בעיקבות המלחמות, כל השטח היה מלא במוקשים. כיום עובר כל אזור המנזרים ניקוי והמנזרים נפתחים לקהל הרחב.
מנזר מוממלץ לביקור דיר חג'ל, שם תוכלו לראות אייקונות עתיקים מלפני הספריה שהשתמרו בצורה מדהימה.

לחצו כאן לקרוא מידע נוסף על צפון ים המלח בבלוג של גלית.

קאסר ים המלח

יעדים מומלצים באפריל

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש אפריל.

פריחת הדובדבן ביפן – טליה ממטיילים בחו"ל עם ילדים.

יפן מטריפה בכל עונה – היא שונה מכל מקום בה ביקרתם (אלא אם כן כבר הייתם בה), אבל העונה החזקה ביותר היא של פריחת הדובדבן – הסאקורה. העונה מתחילה בדרך כלל בסוף מרץ ועד תחילת מאי, תלוי במזג האוויר הספציפי בכל מקום, והפריחה עצמה היא שבוע בלבד. פה תוכלו לעקוב אחרי התחזיות לכל אזור.

בניגוד לרוב העולם, ביפן לא מנפחים מחירים והעלויות של הלינה יהיו זהים לעונות האחרות.

אנחנו הגענו לסאקורה עם תינוקת בת שנה בשנה שהפריחה החלה מוקדם – אז הספקתי לתפוס אותה. התמונות לא עושות צדק ליופי של עשרות ומאות עצי דובדבן ורודים בשורה – כשברקע ארמון אוסקה, הר פוג׳י, ועוד המון מקומות מהממים בכל אזור. בטוקיו תוכלו להצטרף לאלפי משפחות שעושות בפיקניק בפארק Shijuku או Ueno, בקיוטו ה-Philosopher’s Path ו-מקדש Hirano, ובאוסקה בארמון אוסקה ובפארק Kema Sakuranomiya.

מזג האוויר מושלם בתקופה הזאת – מספיק קריר שלא סובלים מחום, ולרוב אפשר להסתובב עם שכבה אחת ארוכה. יפן היא מדינה מצויינת לטייל בה עם תינוקות וילדים – חזרנו בקיץ האחרון עם בת 7.5 (זאת שהיתה בת שנה) ותאומים שחגגו יום הולדת 5 ביפן.

לחצו כאן לקרוא מידע על יפן, תחבורה, מסלולים, ועוד מידע שיעזור לכם לתכנן טיול אל יפן עם ילדים.

פריחת הדובדבן ביפן

קסמיה של טוסקנה – חן אברהם מהבלוג מטיילים עם חן

בטיולים שלנו, מתן ואני לרוב מחפשים את המקומות השונים, העטופים בטבע, שלווה ויופי טבעי. 
יצאנו לטיול ROAD TRIP מקסים מרומא לפירנצה, טיול מרהיב לזוגות אוהבים, חיפשנו רומנטיקה ומצאנו אותה בעיקר בטוסקנה.
טוסקנה היא אחד מחבלי הארץ היפים ביותר באיטליה והיא גם אחת מהמקומות האהובים עלינו באירופה, כל כך קל  להתאהב ביופי ובאוירה הנפלאה והרומנטית שהיא מציעה לזוגות אוהבים. 
כחובבי יין נהננו שם מאוד, אך לא רק. ניתן למצוא שם הרבה יותר מיקבים, היא מלאה בעיירות קטנות ומתוקות -לכל אחת מהן הייחודיות שלה.
אפריל הוא חודש מושלם לביקור באיטליה, מזג האויר נעים נע בין 17-25 מעלות וההפתעה שחיכתה לנו בעיירה סטורניה בהחלט התאימה למזג אויר מופלא שכזה.
 
הנה שתי המלצות לעיירות שמאוד אהבנו בדרך מרומא לפירנצה:
מונטפולצ'אנו – הפנינה של המאה ה-16
כבר בדרך לעיר הציורית מתקופת הרנסנס התחלנו להתרגש, הנופים המרהיבים בכביש הפתוח גרמו לי להרגיש כמו בסרט אוהבים, השיער שהתנפנף בבריזה הנעימה ומסביב שדות ירוקים, עצים זקופי קומה ופרחים מכל עבר.  
האוירה הקסומה הזו מרהיבה ומשתפרת ככל שנוסעים על הכביש. העיירה נמצאת כ-190 ק"מ צפונית לרומא. וידועה בזכות הגבינות, הדבש והיין המצויין שלה, אני ממליצה לעצור לטעימות יין ואוכל משובח במקום הנקרא Gattavecchi Winery.ישנן הרבה אטרקציות באזור, אך ההיסטורית מכולן היא כנסיית San Biagio בדרך לעיירה מונטפולצ'אנו – מומלץ לא לפספס.
סטורניה – מעיינות חמים טבעיים (Cascate del Mulino) 
מקום מרהיב שיש לטוסקנה להציע הוא כפר הנקרא סטורניה,היא קטנה, מתוקה ומציעה מעיינות חמים עתירי גופרית הנשפכים דרך מפל גדול למספר מפלים קטנים מדורגים, מראה קסום כשלעצמו. 
מקור המעיינות הוא במכתש וולקני שיצר נחל טבעי, הבדלי הגובה יוצרים מפלים קטנים שניתן לשחות בהם ולהנות מהמים החמים והמהמרגיעים. המפלים נגישים וחינמיים, כל יום בכל שעות היממה ובעיני השעה היפה ביותר להגיע למקום הוא בלילה בהיר תחת הכוכבים ואור הירח. 

לחצו כאן לבלוג המקסים של חן.

אפריל בטוסקנה

יעדים מומלצים במאי

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש מאי.

פריחת הצבעונים בהולנד – רחלי דגן מרק עתיק.

כמו בכל שנה, הם מתחילים לבצבץ מעל פני האדמה כבר בחודש אפריל ובתחילת מאי הם שם ברוב הדרם. הצבעונים! אדמת הכבול הפוריה מזינה אותם ועם התחממות מזג האוויר הולנד מתהדרת במאות דונמים של שדות צבעונים בשלל צבעים.

המקום הכי פופולרי להנות מן הפריחה הוא הפארק הידוע – קוקנהוף והשדות שמסביבו. אבל אפשר גם להנות מן הפריחה באזורים אחרים פחות מוכרים ופחות עמוסים בתיירים. המלצה שלי: סעו צפונה לאזור אלמירה. שם תוכלו לנסוע ולטייל בין השדות, לקטוף (במקום מוסדר כמובן) ואף לטוס מעל השדות. בינתיים תוכלו לקרוא על פרח הצבעוני בבלוג שלי ולקראת אפריל אעדכן כאן לגבי תאריכים מדוייקים של כל הפעילויות.

לחצו כאן לקריאה נוספת על פריחת הצבעוניים בבלוג של רחלי. 

פסטיבל פרחים בגירונה - ענבל כבירי

מדי אביב העיר גירונה בצפון קטלוניה לובשת חג ומתמלאת בכמויות אדירות של פרחים. 
הפסטיבל שייערך השנה בין התאריכים 9-17 למאי 2020, הוא הזדמנות נפלאה לבקר בעיר המיוחדת הזאת, שלא זוכה לתשומת לב ראויה בעיני (כתושבת ברצלונה). הפסטיבל הזה מרהיב ושווה הגעה מיוחדת לפחות כטיול יום.  

מה עוד לעשות בעיר? סיור בעקבות לוקיישנים של משחקי הכס, ביקור במסעדת שלושה כוכבי מישלן, טיול על חומות העיר העתיקה הן רק חלק מהאפשרויות. הרובע היהודי הוא אפשרות נוספת. מתאים מאוד לטיול עם ילדים, חובבי אבירים יהנו כאן במיוחד. 

לחצו כאן לקריאה נוספת על גירונה בבלוג של ענבל.

פסטיבל הפרחים בגירונה

רומניה סטייל – קרן מיסוק מטיסות עם עודף מ-100.

שהלן התקשרה והזמינה אותנו להתארח אצלם בחווה האורגנית.
לא באמת ידעתי למה לצפות חבל בוזאו ברומניה מי בכלל שמע על זה…

אבל הזדמנויות לא מגיעות סתם וידעתי שזה הזמן שלי ושלנו, להתנתק, להתחבר, לנוח קצת, לכתוב, לצלם, לנשום את הירוק, לחוות את כל הקסם שיש למקום להציע לנו, לראות ולהכיר ולהראות רומניה אחרת.

מאי היא תקופה מצויינת לבלות בבוזאו ובכלל ברומניה.
האביב הגיע, הימים מתארכים, השלגים נמסים, הנהרות והנחלים מלאים במים והכול פורח  מסביב ויפה כ"כ, מדיי יום היינו יוצאים לקטוף פרחים בשדות הפרא שבחווה, ובאותה נשימה גם את ארוחת הבוקר/ערב שלנו.

לחצו כאן לקריאה בבלוג של קרן על הביקורים שלה ברומניה.

רומניה במאי

יעדים מומלצים ביוני

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש יוני.

מלטה – סהר קרט מיולו בלוג

מלטה הינה מדינת אי בים התיכון, ממש ליד סיצליה ועם טיסה ישירה מישראל. אני ממליצה לבקר במלטה בחודש יוני, שמספיק חם כדי להנות מהחופים היפיפיים ולפני שהופך עמוס בתיירים וחם מידי. כמעט כולם יכולים למצוא מה לעשות במלטה כי יש בה הכל: נופים יפים, היסטוריה ותרבות מעניינת, בטן- גב, אתרי צלילה, קניות וחיי לילה עשירים. במיוחד הרשימה אותי עיר הבירה של מלטה, "ולטה", אחת הערים היפות בהן ביקרתי בעולם. בכניסה לעיר, תרגישו כאילו חזרתם אחורה בזמן, כל פינה מיוחדת ומעוצבת ומאחוריה מסתתר סיפור מעניין. מקום יפיפיה נוסף הוא חוף ה"גולדן ביי", בו תוכלו לתפוס קצת שמש, להנות מאטרקציות ימיות ולטפס לתצפית יפיפיה על המפרצים הקרובים

מוזמנים לקרוא עוד על מלטה בפוסט של בבלוג של סהר.

מלטה בלוג טיולים

יוון, רגע לפני כולם – עינת הרשקו מאלטר-נע-טיבה.

נכון שכולנו מחפשים לאן לנסוע בחופשות ובחגים, אבל אם בא לכם ליהנות ממדינה קסומה ומרתקת, דווקא בתקופה שהיא קצת פחות מתוירת ועמוסה מחד אבל כן מאפשרת לחוות את כל העושר שיש לה להציע, סעו ליוון בסוף מאי או בתחילת יוני.
מזג האוויר נהדר, הנופים משגעים וירוקים אחרי החורף, האתרים לא עמוסים עד אפס מקום, הכבישים המתפתלים בינות לערים ולכפרים יחסית ריקים ופנויים.

יש ימים של שמש  חמימה וגם ימים קצת גשומים.
הכל רענן, נקי ופורח. יש קסם באויר.
ועוד לא הזכרתי את מחירי הטיסות והמלונות…רבע מחיר לעומת התקופות העמוסות.
אולי זה לא הזמן הכי מתאים לבטן גב בים, אבל לכל השאר – הכי כן.

סעו ליוון רגע לפני כולם.
בטוחה שתהנו.

לחצו כאן לפוסטים שכתבה עינת עם המלצות לביקור ביוון.

יוני ביוון

יעדים מומלצים ביולי

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש יולי.

איי פארו – Islands in the mist – שלי חן מהבלוג 

הטבע במיטבו- נוף דרמטי, מסתורי, בתולי, צוקים מתנשאים, מפלים בכל פינה, ים סוער, ציפורים מיוחדות, ומלא ירוק אינסטגרם.
ביניהם משובצים כפרים צבעוניים עם גגות דשא, כבשים ומגרשי כדורגל.

המדינה קטנה, הכבישים מצויינים ומרחקי הנסיעה קצרים, אך כשבכל פינה אורב לך רגע אינסטגרמי, דרך של כמה קילומטרים הופכת לנסיעה של שעה…
את כל זה מלווה מזג אויר משתנה, כאשר השליט ללא עוררין הינו הערפל. יש משהו בו בערפל שמוסיף עומק ונופך מיוחד לנופים המרגשים, כי בינינו, מי צריך שמש? יש אותה בכל מקום…

העונה המומלצת היא בין יוני לאוגוסט, גם מבחינת מזג אויר (עדיין צריך מעיל וכובע צמר:)) אך בעיקר, כי זוהי עונת הקינון של הפאפינים המתוקים. 

מהרו לשם, לפני שנחיל התיירים מגלה את איי פארו!

לחצו כאן למידע נוסף על איי פארו בבלוג של שלי.

איי פארו

לוויתנים באלסקה – נטע דגני כותבת מדריכי נסיעות לארה"ב וקנדה.

יולי הוא חודש השיא בפעילות הלווייתנים גדולי הסנפיר בכף אדולפוס הסמוכה לשמורת הטבע הלאומית גליישר ביי שבאלסקה. הייחוד של כף זה הוא העבודה שיש בו גאות ושפל משמעותיים הגורמים להיווצרות זרמים במי הים הנושאים עמם מזון. זהו אחד המקומות הטובים בעולם לצפות בו ביונקים ימיים אלה. 

הלווייתנים מגיעים לכאן בקיץ כשהם רעבים מאוד. הם מבלים את רוב זמנם באכילה, המסתכמת בצריכת כשתי טונות מזון ללווייתן מדי יום. כדי לתפוס את טרפם משתמשים הלווייתנים בכמה טכניקות, ביניהן יצירת טבעת של בועות אוויר על ידי כמה לווייתנים המשתפים פעולה. הבועות יוצרות מעין קיר המונע מהדגים להתפזר, והלווייתנים מזנקים כלפי מעלה כשפיהם פעור לעבר הדגים וטורפים אותם. 

כמות הלווייתנים בכף אדולפוס רבה. בכל שיט אפשר לראות עשרות מהם, והצפייה בהם אוכלים, קופצים, ומדי פעם צוללים ומציגים את סנפיר הזנב שלהם היא לא פחות מחווייה שתיחקק לעד בליבו של כל מטייל, ובעיקר בליבם של ילדים ובני נוער. מומלץ ביותר.

לחצו כאן למסלולים של נטע בארה"ב וקנדה.

צפייה בלוויתנים באלסקה ביולי

טיול באוסטריה – הילה לוי מהחו"ל כלול.

בחודש יולי, כשהחופש הגדול מתחיל, רוב השלגים באוסטריה כבר הפשירו, הנחלים שוצפים ומלאים, מזג האוויר מתחמם ונעשה מאוד נעים, כבר לא קר וגם לא חם מידי ולכן זה החודש המועדף עלי לטיול באוסטריה המדהימה. אני ממליצה בתור התחלה לטייל בחבל ארץ שנקרא זלצבורגלנד, אזור זה שופע באטרקציות לכל המשפחה ולכל הגילאים.

באוסטריה נופים מדהימים בטבע אינסופי, מפלים, נחלים, רכבלים רבים ואפילו שלג בפסגות ההרים. בזלצבורגלנד תוכלו לעשות מסלולי הליכה, לשכשך בבריכות חמות בפארקי מים רבים, לגלוש באומגות, לשוט באגמים, לטפס בפארק חבלים, לשחק משחקי שלג במזג-אויר נעים, לרכב על אופנוע (גם ילדים) ולהתפנק בצימר כפרי עם בעלי חיים חביבים בחצר.

לחצו כאן למסלול טיול משפחתי באוסטריה בבלוג של הילה החו"ל כלול. 

אוסטריה ביולי

פריחת לוונדר בפרובנס - נורית גאון מתכננת מסלולים וסיורים בפרובנס ובריברייה הצרפתית.

אם אתם חובבי נופים מדהימים, אוכל מושלם וקינוחים אלוהיים, מומלץ לטייל בפרובנס ובמיוחד כדאי להגיע בחודש יולי כדי להנות מפריחת הלבנדר.

בחודש הזה השדות בחוות ובאזורי הגידול בשיא הפריחה, הסגול העז כבר שולט בנוף ותוכלו להנות מפריחה אין סופית, ריח מתקתק שעוטף את האויר וכמובן לצלם תמונות בלתי נשכחות.
כדי להשלים את החוויה מומלץ לטייל בכפרים ובעיירות הפרובנסיאליות. 
 
לחצו כאן לפרטים נוספים אודות פריחת הלוונדר בפרובנס בבלוג של נורית.
פריחת הלוונדר בפרובנס ביולי

יעדים מומלצים באוגוסט

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש אוגוסט.

קוסטה ריקה דווקא באוגוסט –  יערה גדרון מהבלוג eatnresting

כולם מחפשים את המקומות הפחות מתויירים ופחות עמוסים באוגוסט. אנחנו מצאנו את זה דווקא בקוסטה ריקה.
נכון, אוגוסט נחשב מחוץ לעונה בקוסטה ריקה, אבל זו בדיוק הסיבה שיש בה פחות תיירים בתקופה הזו.
באוגוסט זו העונה הרטובה מה שאומר שיש סיכוי לגשם, אבל זה גם אומר שהכל ירוק ויפה ופורח.
למי שחושש מהגשם, אני קודם כל אגיד שזה כמובן עניין של מזל. במקרה שלנו בטיול של שבועיים לא ירד הרבה גשם בכלל וכשירד זה היה רק לזמן קצר ואחריו יצאה השמש.
קוסטה ריקה מדינה מדהימה ומגוונת. מתאימה לטיולי זוגות, אבל גם למשפחות.
כל אחד ימצא כאן משהו שהוא אוהב בין אם זה בטן גב, גלישה, טרקים, בעלי חיים, ספורט אתגרי ועוד.  

לחצו כאן לקרוא על הטיול של יערה בקוסטה ריקה.

קוסטה ריקה באוגוסט

טיול קריר באסטוניה – ינינה זסלבסקי אפק מהבלוג "אפקים מטיילים".

אם אתם רוצים לברוח מהחום והטרוף של אוגוסט למקום קריר ורגוע – אסטוניה היא היעד בשבילכם.
אסטוניה , המבוססת מבין שלוש המדינות , הבלטיות שוכנת לחופי הים הבלטי ומתגאה בלא פחות מ2000 איים בשטחה.  נופה של אסטוניה עוצב בעידן הקרח האחרון והיא שטוחה , מיוערת ונהרות רבים זורמים בשטחה. האסטונים חובבי נופש פעיל פתחו רשת של מסלולי הליכה, רכיבה על אופנים, פארקי חבלים ושיט  בכל חלקי המדחנה. 

טאלין הבירה בעלת האופי הימי – ביניים תוססת ומושכת אליה מבקרים רבים.
בשנים האחרונות עוברת על העיר תנופת פיתוח ויצירתיות בה מבנים קומוניסטים ישנים הופכים למתחמי בילוי ויצירה שוקקים.

לחצו כאן לקרוא על הטיול של ינינה באסטוניה.

חופשת בטן גב בסאמוס –  שיר ים מצ'ק אין/אאוט

אם אתם רוצים חופשת בטן גב, במרחק שעת טיסה אשר לא עמוסה בתיירים גם בשיא העונה – סאמוס היא היעד בשבילכם. מדובר באי יווני קטנטן ויפייפה במזרח הים האגאי, הממוקם במרחק של 2 קילומטר מחופי טורקיה.

לא שומעים הרבה על סאמוס, וזה מה שהופך אותה למיוחדת.
לאחר סופ"ש באי הגעתי למסקנה – אין ספק שהגיע הזמן לשים את סאמוס על מפת התיירות הישראלית!
ביקור באי מתאים בעיקר לזוגות אך גם משפחות עם ילדים יוכלו למצוא אטרקציות מקסימות. 

הטופוגרפיה ההררית יותר נופים קסומים, מסלולי הליכה נהדרים וחופים מקסימים עם חלוקי נחל. 

לחצו כאן לקרוא על החוויה המושלמת שלי בסאמוס.

ערסל חוף הים בסאמוס

יעדים מומלצים בספטמבר

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש ספטמבר.

חגיגות סתיו באלפים –  זיוה רענן משמתי לב.

חודש ספטמבר במדינות האלפים הוא זמן מיוחד. מספר התיירים יורד. רוב הימים עדיין נעימים אבל מורגשת קרירות של סתיו. אם יש מזל קורה שחווים את אחד השלגים הראשונים של העונה, ולאחריו מופיעה מיד השמש כי גם באלפים מזג האוויר יודע להשתגע. בתקופה הזאת עדרי הפרות יורדים ממרעה הקיץ בהרים אל המחסה שבקרבת העיירות ובכפרים.

בעבר הדרכים היו מסוכנות יותר ולא היתה תקשורת עם הרועים שיצאו להר. על כן החזרה מההרים לוותה בשמחה גדולה ובחגיגות. המסורת הזאת נשמרת עד היום והחל מסוף אוגוסט ועד תחילת אוקטובר ניתן להצטרף לחגיגות בשוויץ, באוסטריה, בדרום בוואריה (גרמניה) וקצת גם באלפים הצרפתיים. את הפרות מקשטים בכתר פרחים על הראש ובפעמונים גדולים, וכשהן מגיעות "הביתה" מחכים להם בנגינה ושירה ועם הרבה בירה ואוכל. בחגיגה שבה השתתפתי בחבל טירול באוסטריה פעלו גם דוכנים של מלאכות יד מקומיות והמונים באו להשתתף בחגיגה. הפרטים מתעדכנים בבלוג שלי לקראת העונה.

לחצו כאן לקרוא על חגיגות הסתיו באלפים של זיוה. 

ספטמבר באלפים

בציר ענבים בחבל קאחתי - שיר ים מצ'ק אין/אאוט

ידעתם שבגאורגיה מייצרים יין מעל ל-3000 שנה? עובדה הנתמכת בכלי חרס שנמצאו בגאורגיה בני מעל ל-3000 שנים ששימשו להכנת יין.  ידעתם שבחודש ספטמבר מתחיל תקופת בציר הענבים בחבל קאחתי? זאת גם תקופה נהדרת לבקר בגאורגיה.

בחודש ספטמבר תוכל לצאת לסיור בחבל קאחתי ולהצטרף לקטיף ענבים, לטעום מהיין המקומי הנהדר ולאכול צורצחלות טריות. אם תרצו לטייל באזורים נוספים וצפוניים יותר של גאורגיה תוכלו ליהנות מצבעי השלכת המקסימים אשר מתחילים לצבוע את ההרים כבר בספטמבר. 

אנחנו טיילנו בגאורגיה בסוף ספטמבר והמזג אוויר היה פשוט מושלם.
לחצו כאן לקרוא על הביקור שלנו בגאורגיה.

בציר ענבים גאורגיה

יעדים מומלצים באוקטובר

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש אוקטובר.

שלכת בארה"ב וקנדה –  נטע דגני כותבת מדריכי נסיעות לארה"ב וקנדה.

יש מקומות בארה"ב ובקנדה בהם השלכת מתחילה כבר בסוף ספטמבר, יש מקומות בהם היא נמשכת אל תוך נובמבר, אך אוקטובר הוא חודש שיא השלכת בארה"ב ובקנדה, שאפשר לראותה לא רק בניו-אינגלנד המפורסמת בקיץ האינדיאני המרהיב שלה, אלא כמעט בכל מקום שיש בו עצים נשירים.

בצפון מזרח ארה"ב ובמזרח קנדה העצים הנותנים את מירב התפאורה הם עצי המייפל שגווני השלכת שלהם אדומים עזים, ואילו במערב העץ הנותן את הטון העיקרי במניפת הצבעים הוא עץ הצפצפה המאופיין בגווני שלכת צהובים וכתומים. שינוי הצבע מתחיל כאשר הטמפרטורה יורדת ואורך היום מתקצר. כתוצאה מכך פוחתת כמות הכלורופיל (שהוא מקור הצבע הירוק) בעלה.

גורמים רבים משפיעים על עצמת התופעה מדי שנה ביניהם – כמות המשקעים וקצב שינוי הטמפרטורה. בשנים האחרונות השלכת מתעכבת לעתים קרובות, ככל הנראה בשל התחממות גולבאלית, ואם פעם כלל אצבע היה למשל ששיא השלכת בניו אינגלנד הוא ב-1.10, היום יותר קשה לנבאה.

לחצו כאן למידע נוסף על ארה"ב וקנדה.

שלכת בסיליקון וואלי

פסטיבל כדורים פורחים באלבקורקי, ניו מקסיקו – יועצת ומתכננת טיולים לארה"ב.

ניו מקסיקו לא נמצאת על מפת התיירות הישראלית בארצות הברית, אולם באוקטובר שווה להגיע אליה ולו בזכות פסטיבל הכדורים הפורחים (Albuquerque International Balloon Fiesta) המתקיים בעיר ומושך אליו אלפי מבקרים בכל שנה.

בכל בוקר בימי הפסטיבל (ובמידה ומזג האויר מאפשר זאת) מתקיים מטס של כדורים פורחים בשמי העיר. 

את המטס פותח הכדור של נותני החסות לאירוע. הכדור עולה לאוויר, נושא את הדגל האמריקאי, לכל מחיאות כפיים סוערות ולשירת ההמנון האמריקאי. שאר הכדורים המנופחים עומדים בשורה מרוחקת ושוכבים על הארץ כאילו מרכינים ראשם בקידה להמנון ולדגל.

לאחר הטסת הכדור הראשון מתחילה החגיגה האמיתית. מאות כדורים בצבעים שונים וצורות מגוונות עולים לאוויר בקולות צהלה, ובכל פעם שעולה כדור, נשמעות קריאות רמות. איזו חגיגה !!

לחצו כאן למידע נוסף על החוויה של אושרה מהפסטיבל.

שלכת בשטוקהולם – אורה גזית מחלומות שמורים

תמונות שלכת תמיד הציתו את הדמיון שלי, וכשגיליתי את השילוב המושלם בין יעד מרתק, מחיר טיסה שפוי וסתיו אמיתי – לא חשבתי פעמיים וטסתי באוקטובר לשטוקהולם. שטוקהולם יפה ומעניינת תמיד, אבל בשלכת היא נהדרת במיוחד. בעונת זו נצבעת העיר בגווני כתום-אדמדם-צהוב וכשמסתובבים ברחובות יש תחושה כאילו גשם של זהב מסתחרר סביב. ריבוי הפארקים, הגנים והיערות, סביב ובתוך העיר, נותנים boost רציני ותורמים לחוויה הסתווית המהממת.

למגיעים לשטוקהולם באוקטובר אני ממליצה במיוחד על טיול בפארק Hagaparken, שהוא פארק טבעי למחצה הנמצא בצפון העיר. זו הנקודה בה תמצאו את מופע השלכת בשיאו. שיטוט בשבילי הפארק וביקור במונומנטים הפזורים בו הם חוויה בלתי נשכחת.

לחצו כאן לפוסט המלא של אורה על טיול שלכת בשטוקהולם.

שלכת בסטוקהולם

יעדים מומלצים בנובמבר

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש נובמבר.

ביקור ביבשת השביעית, אנטארקטיקה – שלי חן

חוויה של פעם בחיים! 
מסע שייט מרגש של 3 שבועות בין איי פוקלנד, ג'ורג'יה הדרומית ואנטארקטיקה.
מפגש בלתי אמצעי עם טבע עוצמתי ובתולי שמעטים נגעו בו, בספינה מפנקת וארגון מהמדוייקים והמוקפדים שחוויתי. בין קרחונים עצומים ולוויתנים לא פחות בין אלפי פינגווינים, פילי ים ואלבטרוסים. 

כל זה בליווי משלחת מדריכים מוכשרים מכל העולם, מהם לומדים על קרח, ציפורים, היסטוריה, צילום, מגלי ארצות ועוד ועוד, וארוחות מפנקות עם יין ומפות לבנות. 

כן, זה טיול יקר, זה טיול שצריך זמן בשבילו ובעיקר מטיילים שם ותיקים ומבוגרים,אבל לא, אל תחכו עם הטיול לפנסיה (בהנחה שיש לכם את ההזדמנות עכשיו..)
ולא, אין שם דובים, זה בקוטב הצפוני. בדרומי יש פינגווינים.

לחצו כאן לפוסט המלא של שלי על הביקור הקסום שלה באנטארקטיקה.

מדבר אטקמה – ויקי מטעמים מקצה העולם

מדבר אטקמה נמצא בצפון צ'ילה והוא המדבר עם הכי פחות משקעים בעולם.
העיר ממנה יוצאים לטיולים באזור נקראת san pedro de atacama והיא עיירת מדבר טיפוסית עם בתים קטנים ונמוכים, מסעדות נחמדות ואווירה כיפית . מהעיירה יוצאים למגוון רחב של טיולים: סקי על דיונות החול, לגונות מדהימות ביופיין הנמצאות בגובה 4500 מטר, טיול לבקעת הירח, הסלאר שהוא ימת מלח ענקית שהתייבשה ואפשר לראות שם המון פלמינגואים, אגם מלח קטן שאפשר לצוף עליו, הגייזרים המפורסמים ומעיינות חמים טבעיים באוויר הפתוח.
בתקופת האביב יש במדבר גם פריחה משגעת של פרחים שלא כדאי לפספס.

לחצו כאן לפוסט המלא של ויקי על הביקור שלה במדבר אטקמה (ובסופו מתכון לפסטל דה צ׳וקלו).

יעדים מומלצים בדצמבר

המלצות ליעדים נהדרים לטיול בחודש דצמבר.

שווקי חג המולד במינכן – גלית בעלת הבלוג בלוגלית.

תקופת חג המולד באירופה היא אחת התקופות היפות בשנה. הרחובות הופכים מקושטים, בקבוקי היין החםעוברים לשורה הראשונה על המדף בסופר, הכל נצבע בחגיגיות, עצי האשוח נמכרים בכל פינת רחוב והסיכוי לשלג הולך וגדל. 

מינכן היא ללא ספק אחת הערים המרכזיות והוותיקות באירופה בהן נחגג החג. 
אחרי שבע שנים בהם אני גרה במינכן, יכולה להמליץ על השווקים מעיניים מקומיות. 

השווקים במינכן רבים מאד, יותר נכון 24 במספר. חלקם קטנים יותר, שכונתיים, וחלקם ותיקים וידועים, קבועים בכל שנה זה עשרות שנים באותו המקום. חלקם מעוצבים בסגנון מסוים, לפי נושא כלשהו וכל הדוכנים מעוצבים בהתאם, וחלקם כלליים עם מבחר גדול של מתנות לחג וקישוטים. המשותף לכל השווקים הוא אוכל רחוב טעים ויין חם (Glühwein), כזה המגיע מתובל ולוהט ונשתה בשלוקים קטנים, מחליק לגרון ושולח גלים חמים לכל חלקי הגוף. 

לחצו כאן לקריאה מהם ששת השווקים המומלצים שלי, מה רואים, מה אוכלים ואיך להתלבש.

כריסמס במינכן

תאילנד – הילה לוי מהחו"ל כלול

למרות שבתאילנד אפשר וכייף לטייל בכל חודשי השנה – חודש דצמבר הוא החודש בו מתחילה עונת התיירות והוא החודש האידיאלי לביקור שם. מבחינת מזג האוויר חודש דצמבר הוא אחד מארבעת החודשים הטובים ביותר לטיול בכל רחבי תאילנד. בחודש זה יש מעט מאוד ימי גשם (אם בכלל), הטמפרטורות נעימות ומתאימות לרחצה בים ובבריכה ומי הים נוחים וללא נוכחות מדוזות מסוכנות. 

אנו חוגגים את חג החנוכה בכל שנה במהלך חודש דצמבר וזה זמן נהדר לבלות את חופשת חנוכה בתאילנד השמשית והאקזוטית כשאצלנו בארץ קר וגשום. בנוסף, בתקופת טרום כריסטמס בתאילנד בתי המלון והקניונים מקושטים באווירת חג המולד ובבית חב"ד ידליקו נרות חנוכה ויחלקו לכם סופגניות.

לחצו כאן לקריאה של הפוסט על הילה מהביקור שלה בתאילנד.

חופשת כריסמס רומנטי באלזס – רינת ברק מהבלוג travels in between

דצמבר הוא חודש נפלא לטיול בו בחו"ל, אירופה כולה מתקשטת לכבוד חג המולד. השווקים נפתחים, האורות מנצנצים, והטמפרטורות יורדות. 

הסינכרון של חודש הכריסמס עם חופשת חנוכה בארץ, מהווה הזדמנות מצויינת לקפיצה קטנה לאירופה, לחוות מעט מהקסם הזה שנקרא כריסמס.

איזור קסום במיוחד הוא חבל אלזס, שנמצא בצרפת. אלזס מוכר בעיקר כקטע מעבר בדרך היין שביער השחור. אלזס נמצא על הגבול בין גרמניה לצרפת ולכן רבים משלבים אותו בטיולים לאיזור היער השחור. האיזור כולו מורכב מכפרים קטנים וציוריים, שבתקופת הכריסמס מקבלים עוד נדבך ליופי המקורי של המקום, ומתדהרים בקישוטים מושקעים וחזיתות בתים מעוצבות.

בין אם אתם בוחרים לטייל בריקוויאר, ריבוולה, קרייזסברג, קולמר או כל כפר אחר בחבל אלזס, תוכלו ליהנות מהבתים הצבעוניים, הסמטאות הצרות והייחודיות, שווקי הכריסמס החגיגיים, המוכרים חפצי אומנות תוצרת יד, מזכרות, עבודות עץ, נייר וזכוכית וכמובן אוכל מקומי בדוגמת ה"שפצלה" – כופתאות בצק נימוחות בגבינה, או לשתות יין חם ומתובל.

לא לוותר גם על העיר שטרסבורג שנמצאת ממש על הגבול עם גרמניה, שם תוכלו להרגיש עיר אירופית אמיתית, להסתובב בשוק עצום למרגלות הקתדרלה האימתנית, לטעום קינוחים מרהיבים, ולשוט בין תעלות העיר לרובע "פריז הקטנה".

לקריאה נוספת על חופשת כריסמס רומנטי בבלוג של רינת לחצו כאן.

חג המולד באלזס

לונדון מנצנצת ומוארת – שילה ברון מהבלוג Travel with Sheila

בכל שנה לקראת חג הקריסמס לונדון הופכת לעיר מיוחדת, הרחובות והחנויות לובשים תאורה ססגונית וכל העיר נוצצת וקסומה.
לקראת סוף נובמבר קם בהייד פארק WINTER WONDERLAND מתחם שעשועים ענק עם שלל אזורים ומתקנים שמתאים לכל הגילאים שרוצים להנות ולבלות. המתחם פתוח מסוף נובמבר ועד תחילת ינואר מהבוקר ועד הלילה קשה לפספס את הגלגל הענק והמתקנים הזוהרים שמתנוססים גובה בשמים.

מאוד מומלץ לבקר את לונדון בתקופה הזאת של השנה ולנשום אוויר של חג וקסם.

לחצו כאן לקריאה על מקומות מיוחדים בלונדון בבלוג של שילה

פארק הקרח בלונדון

חופשת טרום כריסמס בפראג - סיוון רביבו

אין ספק שפראג יפה ורומנטית כל השנה, אבל בחודש דצמבר, לכבוד חג הכריסמס, היא מתיפייפת אפילו יותר. הרחובות מתקשטים באורות מנצנצים, אנשים גודשים את הקניונים בחיפוש אחר מתנות, והאווירה צבעונית ושמחה.

בשבוע הראשון של דצמבר מציבים את עץ האשוח המסורתי והמרהיב בכיכר העיר העתיקה  (Staromestske Namesti), ו"מדליקים" אותו על רקע שני צריחיה המרשימים של כנסיית טין. כך, בבת אחת, הופכת הכיכר הפוטוגנית לקסומה, כאילו לקוחה מהאגדות.  אפשר לשוטט שעות בסימטאותיה הצבעוניות והציוריות של פראג, ללגום יין חם או שוקולטה קינמון ולטעום מעוגיות הזנגוויל המעוטרות.
אל תפספסו ביקור במצודת פראג, שנרשמה בספר השיאים של גינס כטירה העתיקה הגדולה ביותר בעולם, והיא באמת מרשימה ! שם גם תיהנו מתצפית יפה על כל העיר. אם תגיעו ב- 12:00 תוכלו אף לחזות בטקס חילופי המשמרות בפתח המצודה. לעת ערב מומלץ להגיע לסיבוב בין שווקי הכריסמס הצבעוניים, שמציעים למכירה עבודות יד מעץ וריקמה, פרטי לבוש, מזכרות, וכמובן מאכלים מסורתיים, מאפים, דוכני קיורטוש וסיידר חם. יש עוד הרבה מה לעשות בפראג.

מוזמנים להיכנס לסיכום הטיול הזוגי של סיון, ולהיעזר בתוכנית היומית: https://bit.ly/2tyAmuE

חג המולד בפראג

יש לכם המלצות ליעדים נוספים שלא נכללו ברשימה?
אשמח אם תשתפו אותנו בתגובות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. בבלוג תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

4 תגובות

  1. איזה פוסט מגוון ומרהיב שעושה סדר ונותן רעיונות לכל מצב רוח, לכל כיס ולכל עונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן