Staging

חופשת כריסמס באירופה 2022 – שווקי חג המולד המומלצים באירופה

חופשת כריסמס באירופה 2022 – שווקי חג המולד המומלצים באירופה

אחרי כמה שנות קורונה, שלא חגגו באירופה את חג המולד כראוי – העולם מתחיל לחזור לעצמו וזה כולל את שווקי חג המולד שמקשטים את אירופה בחודש דצמבר. הסינכרון של חודש בו שווקי חג המולד מככבים באירופה עם חופשת חנוכה בארץ, מהווה הזדמנות מצויינת לקפיצה קטנה לאירופה, לחוות מעט מהקסם הזה שנקרא כריסמס.

השווקים ברחבי אירופה נפתחים בין סוף נובמבר לתחילת דצמבר, ולרוב פתוחים עד ה-24.12 – ערב חג המולד. חלק מהמדינות השווקים נשארים פתוחים עד השנה החדשה 31.12. בתכנון החופשה שלכם חשוב לקחת בחשבון שמרבית המקומות נסגרים לגמרי בימי החג עצמו (24-25 בדצמבר).

שוק כריסמס הגדול ביותר בברלין

קחו בחשבון – החורף באירופה כבר התחיל. 
צריכים טיפים איך להתמודד עם החורף האירופאי? לחצו כאן!

יעדים לחופשת חג המולד באירופה

כמעט בכל עיר אירופאית תוכלו למצוא שוק חג המולד. אבל יש כמה ערים ואזורים באירופה שלוקחים את החגיגות קצת יותר ברצינות ולאורך דצמבר מקושטים באורות, שווקים ויין חם.

ברלין – גרמניה

בברלין, בירת גרמניה, יש אינספור שוקי כריסמס וכל אחד מהם מלא בדוכנים המציעים מתנות מקומיות, שתייה ואוכל מצוין. בביקור שלי בברלין בכריסמס ספרתי מעל ל-60 שווקים.

הז'אנדרמנמרקט, ממוקם על אחת הכיכרות היפות שיש בברלין בין פרנשיישר דום לדויטשר דום, הוא אחד השווקים היפים בברלין, עם שלל דוכני אוכל ושתייה והופעות לתוך הלילה. אם אתם מטיילים עם ילדים, השווקים שלדעתי הכי שווה עברוכם הוא באלכסנדרפלאץ – למעשה, יש שניים ענקים אחד ליד השני.

לחצו כאן לקרוא על השווקים שהכי אהבתי בביקור שלי בברלין.

שווקי כריסמס בברלין

וינה – אוסטריה

ללא ספק וינה היא אחת הערים היפות ביותר באירופה, ובדצמבר וינה אפילו יפה עוד יותר. הרחובות מקושטים לקראת חג המולד, חלונות הראווה מדהימים ביופיים, השווקים מתמלאים במוצרים ייחודיים לקראת החג ודוכנים של יין חם צצים בכל פינה. 

יש המון שווקים בוינה, אבל אל תפספסו את שוק הסימטאות בשכונת שפיטלברג (Spittelberg) השוק הכי טוב (יחד עם המרכזי בבניין העירייה). שוק גדול מאוד שמסתעף בין שכונת שפיטלברג שממש יפה בערבים. המון דוכנים מעניינים, מרשימים ומגוונים.

רק קחו בחשבון שאוסטריה יקרה יחסית לשכנותייה צ'כיה או ברלין. 

לחצו כאן למסלול טיול קצר בוינה בחג המולד

שווקי כריסמס בוינה דוכנים

ורוצלב – פולין

פולין היא בירת שווקי חג המולד של מזרח אירופה. כמעט בכל עיר בפולין תוכלו למצוא המון קישוטי רחוב לכבוד החג ולפחות שוק אחד. אם אתם מחפשים יעד נהדר וזול ספוג אווירת חג המולד, פולין זה יעד מעולה עבורכם.

השוק הכי שווה לדעתי בפולין הוא בורוצלב. בעבר היו טיסות ישירות של חברת וויזאייר לורוצלב, אך נכון לרגע כתיבת שורות אלו הקו לא פועל. ניתן להגיע לורוצלב ברכבת מורשה וקרקוב.

שוק חג מולד מתקיים בכיכר Rynek Główny (הכיכר המרכזית בעיר העתיקה) של ורוצלב הוא מהגדולים והמרשימים שתמצאו בפולין. בשוק תמצאו דוכני אוכל רבים, לצד פסטיבל שלם לכל המשפחה הכולל מתקני משחקים, מיצגים מעניינים, רכבת הרים קטנה, הופעות, חץ וקשת ועוד.
בסופי שבוע בשעות הערב יש תהלוכה חגיגית עם דמויות של חג המולד: איילים, סנטה ועוד.

שווקי כריסמס בורוצלב פולין

חבל אלזס – צרפת

איזור קסום במיוחד לטייל בו בתקופת הכריסמס הוא חבל אלזס, שנמצא בצרפת על הגבול עם גרמניה. האיזור כולו מורכב מכפרים קטנים וציוריים, שבתקופת הכריסמס מקבלים עוד נדבך ליופי המקורי של המקום, ומתדהרים בקישוטים מושקעים וחזיתות בתים מעוצבות.

בין אם אתם בוחרים לטייל בריקוויאר, ריבוולה, קרייזסברג, קולמר או כל כפר אחר בחבל אלזס, תוכלו ליהנות מהבתים הצבעוניים, הסמטאות הצרות והייחודיות, שווקי הכריסמס החגיגיים, המוכרים חפצי אומנות תוצרת יד, מזכרות, עבודות עץ, נייר וזכוכית וכמובן אוכל מקומי בדוגמת ה"שפצלה" – כופתאות בצק נימוחות בגבינה, או לשתות יין חם ומתובל.

לא לוותר על ביקור בבירת חבל אלזס – העיר שטרסבורג שנמצאת ממש על הגבול עם גרמניה. בשטרסבורג תמצאו שוק כריסמס קסום במיוחד, כל הבניינים מקושטים, יש עצי אשוח צבעוניים בכל מקום והאווירה בה מהפנטת.

בודפשט – הונגריה

בחודש דצמבר, בודפשט חגיגית וצבעונית. העיר מוארת ויש המון שווקי כריסמס בכל מקום, יין חם, ערמונים חמים, קורטוש חם, לאנגוש, מרק גולש, עוגות וקינוחים מקומיים, מופעי אור קוליים, מוזיקה והופעות, החלקה על הקרח ועוד שלל אטרקציות חורפיות.

השוק המרכזי בבודפשט ממוקם בכיכר ורושמרטי בואצי אוצה, השדרה הראשית של העיר. בשוק תמצאו דוכנים המציעים מגוון רחב של מוצרים כמו מזכרות, משחקים ויצירות מיוחדות של אמנים מקומיים. אל תדאגו, ישנם גם לא מעט דוכני אוכל הונגרי מסורתי כדוגמא את הלאנגוש ההונגרי או את הקיורטוש על גחלים בשילוב יין חם.  

החלקה על הקרח בבודפשט

פראג- צ'כיה

אין ספק שפראג יפה ורומנטית כל השנה, אבל בחודש דצמבר, לכבוד חג המולד, היא יפה אפילו יותר. הרחובות מתקשטים באורות מנצנצים והאווירה צבעונית ושמחה.

בשבוע הראשון של דצמבר מציבים את עץ האשוח המסורתי והמרהיב בכיכר העיר העתיקה  (Staromestske Namesti), ו"מדליקים" אותו על רקע שני צריחיה המרשימים של כנסיית טין. כך, בבת אחת, הופכת הכיכר הפוטוגנית לקסומה, כאילו לקוחה מהאגדות.  אפשר לשוטט שעות בסימטאותיה הצבעוניות והציוריות של פראג, ללגום יין חם או שוקולטה קינמון ולטעום מעוגיות הזנגוויל המעוטרות.

לעת ערב מומלץ להגיע לסיבוב בין שווקי הכריסמס הצבעוניים, שמציעים למכירה עבודות יד מעץ וריקמה, פרטי לבוש, מזכרות, וכמובן מאכלים מסורתיים, מאפים, דוכני קיורטוש וסיידר חם. 

חג המולד בפראג

לונדון – בריטניה

בכל שנה לקראת חג הקריסמס לונדון הופכת חגיגית במיוחד, הרחובות והחנויות לובשים תאורה ססגונית וכל העיר נוצצת וקסומה.

לקראת סוף נובמבר קם בהייד פארק WINTER WONDERLAND מתחם שעשועים ענק עם שלל אזורים ומתקנים שמתאים לכל הגילאים שרוצים להנות ולבלות. המתחם פתוח מסוף נובמבר ועד תחילת ינואר מהבוקר ועד הלילה קשה לפספס את הגלגל הענק והמתקנים הזוהרים שמתנוססים גובה בשמים.

בלונדון תוכלו לצאת לסיור לילה באוטובוס פתוח ברחבי העיר ובנקודות ציון מפורסמות המוארות בשלל אורות חג המולד מרהיבים. לחצו כאן להזמנה מראש.

יצא לכם לצאת לחופשת חג המולד באירופה?
שתפו אותנו בתגובות ברשמים שלכם!

שתמיד נטייל,
שיר-ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן