Staging

פסטיבל דרום אדום – פברואר 2022

פסטיבל דרום אדום – פברואר 2022

במהלך חודש פברואר הדרום נצבע אדום ופסטיבל דרום אדום מתחיל. כלניות מכסות את צפון הנגב ומתקיימים מגוון רחב של פעילויות לכל המשפחה. מגוון רחב של סיורים מודרכים ללא תשלום מוצעים לציבור הרחב. יש מגוון רחב של פעילויות לכל המשפחה, שווקים וירידים חקלאיים. 

ריכזתי עבורכם חלק מהפעילויות במסגרת פסטיבל דרום אדום. 

כלניות בבתרונות רוחמה

פסטיבל "דרום אדום" חוזר , זו השנה ה-17, עם מרבדים אדומים ושלל פעילויות במרחבים הירוקים של הנגב בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב. גם השנה קרן קיימת לישראל שותפה לחגיגה האדומה. ביערות ובחניוני קק"ל, בהם עיקר מוקדי הפריחה, יערכו שלל הפעלות וסיורים מודרכים ללא תשלום, לרווחת המבקרים בפסטיבל.

האירועים המרכזיים של פסטיבל דרום אדום

בין הפעילויות המתוכננות במהלך הפסטיבל השנה: "גאונים חשבו על זה קודם" – לאורך סופי השבוע מוזמנים להגיע ולשחק במשחקי חשיבה ואתגר ייחודיים בפינות חמד בטבע – ללא תשלום, סיורי פריחה מודרכים בהדרכת קק"ל – ללא תשלום, "צבע בטבע" – סדנאות הפעלה ויצירה בטבע, 'נוגעים בעבר' עם רשות העתיקות בבית הכנסת העתיק מעון – נירים, תערוכה מיוחדת לציון 40 שנה לפינוי חבל ימית, סיורים חקלאיים האופייניים וייחודיים לאזור, סיורים היסטוריים וסיורים מודרכים ברכב וברגל בכל המרחב אל מוקדי הפריחות.

בשעות הערב ייערך דרום אדום Live מופעים עם מיטב האמנים: גורי אלפי, תיסלם, חווה אלברשטיין במופע חדש, הדג נחש, מארינה מקסימיליאן ונרקיס.

צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל, לזכרה של ענקית הזמר שושנה דמארי, תתקיים על פני מספר ימים בתאריכים 21-25.2, מרוץ הכלניות שייערך בתאריכים 7-11.2 ויספק חוויית ריצה בין שדות חקלאיים ופריחה.

לאורך סופי השבוע, וגם במהלכם, ניתן להגיע לבקר בשדות האינסופיים של הכלניות בצפון הנגב, וליהנות מעשרות פעילויות באתרים בסביבה כמו קטיף תותים וירקות, סיורים חקלאיים, מגוון סדנאות יצירה, סיור מודרכים, ביקורים בחוות, מוזיאונים בכניסה ללא תשלום בשישי ושבת כחלק ממיזם "שבת ישראלית", טיולי אופניים בטבע ועוד.

לא פחות מ-10 שווקים וירידים יתקיימו בימי הפסטיבל, והם יציעו למבקרים את מיטב התוצרת המקומית, עם דוכני אוכל מוכן, ירקות ופירות, גבינות, בירות ויין, יצירות אומנות ועוד.

פסטיבל דרום אדום, חג הכלניות של צפון הנגב, 1-28 בפברואר

פסטיבל דרום אדום 2022 – תכנית הפסטיבל

פסטיבל דרום אדום כולל שלל פעילויות במרחבים הירוקים של צפון הנגב. 
רוב הפעילויות דורשות הרשמה מראש!

סיורי פריחה מודרכים ללא תשלום ובהרשמה מראש

מיער ניר משה לגבעת הכלניות  – בהדרכת קק"ל
כל שני,  נפגש – בכניסה ליער ניר משה
סיור רכוב על דרך נוף שאורכה 7.3 ק"מ. סיפור מפעל ההתיישבות בצפון הנגב: חקלאות, מים, הקמת המושבים בשנות ה-50 ופועלה של קק"ל לפיתוח השטחים במרחב. מלחמת העולם הראשונה דרך סיפורם של 'פרשי היֵ אומַ נְ רִ י', חיילים מתנדבים בריטים שהגנו על גבולות הממלכה הבריטית בא"י. התפתחות מפעל המים שאפשר את ההתיישבות באזור מאז ועד היום. משך הסיור כשעה וחצי.

פארק נחל גרר – יער שרשרת  בהדרכת קק"ל

כל שלישי ושישי, נפגש בחניון הראשון של פארק נחל גרר מצד ימין

נחל גרר שימש כמקור מים חשוב עוד מימי המקרא, כפי שמעיד ספר בראשית בו מסופר על יצחק חופר הבארות. במהלך הסיור הרגלי נלמד מהממצאים הארכיאולוגים המספרים את סיפורן של תקופות מיושבות רבות במהלך ההיסטוריה של א"י, החל מתקופת האבן ועד היום. נכיר את הצמחייה הייחודית שגורמת ל"העלמות" המים מיוני ועד אוקטובר ואת החי הייחודי לאזור בעיקר על ציר נדידת הציפורים ונקנח בפריחת הכלניות. משך הסיור – כשעה וחצי

חניון ורמולן – יער בארי ודרך השישה – בהדרכת קק"ל

כל שלישי ושישי, נפגש בחניון יונתן ורמולן ליד צומת סעד 

סיור רכוב ב'דרך השישה' ביער בארי, הגדול ביערות קק"ל בצפון הנגב. על שמם של שישה לוחמי שריון שנהרגו ברצועת עזה. ננוע על חלק מדרך השישה ונשמע סקירה על התיישבות, חקלאות, מים ובטחון בנגב אז והיום. נראה את מאגר המים שנפרץ ונתוודע לסיפורו של החייל יונתן ורמולן. נסיים במגדל המים העתיק המספר את סיפורה של בארות יצחק הישנה וסיפור ההתיישבות בנגב. משך הסיור – כשעה וחצי

יער בארי -חניון רעים "דרך מתקני המים" בהדרכת קק"ל
כל שלישי, נפגש בכניסה לחניון רעים, ליד הבאר
סיור רגלי החוצה את חלקו הדרומי של יער בארי. בסיור נתוודע אל שיטות איסוף ואיגום מים לאורך ההיסטוריה. בניית מתקני מים קדומים, בורות, בארות לאגירה ושינוע מים שיובילו את המטיילים במנהרת הזמן של ההתיישבות לפני קום המדינה ולאורך ההיסטוריה. משך הסיור -כשעה וחצי.

מים חקלאות ופריחה בנגב – חנין מרווה יער שוקדה בהדרכת קק"ל
כל רביעי, נפגש בחניון סמוך לשולחנות
החקלאות המשגשגת בנגב המערבי זיכתה את האזור בשם "אסם התבואה של ישראל". התפתחות החקלאות וההתיישבות שהחלה עם הנחת קו המים ל-11 הנקודות בסוף שנות ה-40 ,הובילה לפיתוח ויצירת סביבה ירוקה. בסיור נתוודע לסיפור מפעל המים והחקלאות בנגב. סיור רגלי לזכרה של מרווה בביאן ז"ל, מקיבוץ עלומים. משך הסיור –כשעה וחצי

אל בתרונות רוחמה בהדרכת קק"ל

כל רביעי, נפגש בכניסה לקיבוץ רוחמה, ליד הפסל משמאל

נוף ציורי של גבעות מעוגלות הנצבע בשלל צבעים. סיור רגלי אל חורבת ג'ממה, שרידי כפר ערבי של פלחים ועובדי אדמה, אשר בנו ביתם על שרידי ישוב ביזנטי עתיק. נעבור בשבילים לצד מרבדי הכלניות ונקודות תצפית ונשמע על סיפור ההתיישבות באזור, מתקופות קדומות ועד ימינו, וכיצד הפך המדבר מאזור ספר לריאה ירוקה. משך הסיור – כשעה וחצי

ארבעים שנה לפינוי ימית סיפורו של חבל ימית "חייו ומותו" בהדרכה קק"ל
כל שישי-שבת, נפגש בחניון אנדרטת אוגדת הפלדה
נשמע סקירה קצרה על כיבוש חצי האי סיני – באנדרטת אוגדת הפלדה. נערוך תצפית מראש האנדרטה  ונמשיך אל "קירות ימית"-בית קברות לבתים שנעזבו למען השלום. נסיים סמוך למעבר המשאיות במעבר כרם שלום ונתוודע על משמעות המעבר ועל משולש הגבולות. משך הסיור – כשעה וחצי

דרך נוף הבשור התיכונה (החדשה) בהדרכת קק"ל
כל שישי, נפגש מול המתקן של מקורות על כביש 241 ,כק"מ מזרחית לצומת מעון לכיוון אופקים
דרך נוף הבשור התיכונה נחנכה לאחרונה וחושפת טפח נוסף במראה הייחודי של הנגב המערבי ונחל הבשור. ניסע לאורך 13 הק"מ של הדרך, נתחיל בנסיעה בין פרדסים נחצה את יער המילואים ונעצור לתצפית ממצפור שי הממוקמת 90 מ' מעל פני הים ומאפשרת מבט על המרחב שבין עזה לבאר שבע. נמשיך אל אחת מנקודות התצפית היפות באזור על מאגר נירים, נשמע על בעיית המים וכיצד באה על פתרונה. נמשיך בנסיעה ל'באר הדקלים' זכר לכפר קטן שסיפורו מהווה תעלומה בלתי פתורה. משך הסיור – כשעה וחצי

 שביל הזהב ביער להב – חורבת אבו חוף בהדרכת  קק"ל

כל שבת, נפגש בשער הכניסה של מוזיאון ג'ו אלון

'חורבת אבו חוף' משתרעת על פני גבעה ביער להב. סיורנו יעסוק בתקופה הביזנטית עם הקמת יישוב נוצרי גדול במקום. בתחילת המסלול נצפה באחת מבארות המים הקדומות בישראל שהשתמרה ונמשיך לטיול רגלי קצר על שביל הזהב העובר בין שרידי ההתיישבות הקדומה: מערת מגורים, גת, שרידי מחצבה וקולומבריום ייחודי (בנוי ולא חצוב). נחפש את מטמון מטבעות הזהב, שלפי הסיפורים, הוסתר במקום על ידי גובה מיסים מטעם השלטון העות'מני ולא נמצא עד עצם היום הזה.  משך הסיור – כשעה וחצי.

אל הבתרונות והפריחה בנחל בשור בהדרכת רט"ג
כל שישי ושבת כל שעה עגולה בין השעות 10:00-16:00
נפגש בגשר התלוי נחל בשור, משך הסיור כ-40 דקות.

פעילויות בטבע ללא תשלום

מצטלמים בשדה
כל שבת בין השעות 10:00-15:00, ללא תשלום,
הכנו את הרקע לצילום שלא ישכח, באלת חציר, בגדים מפעם, עת ,טוריה ונוף  קסום.
בואו להשתלב ולעצב את התמונה שלכם!
אנו נחכה לכם בחניון ורמולן, ביער ניר משה וביער שרשרת.

גאונים חשבו על זה קודם  – משחקי חשיבה בליווי שחקן מבריק  – חינם לכל המשפחה
כל שישי בין השעות  10:00-15:00  בקירות ימית וחניון מרווה
כל שבת בין השעות 10:00-15:00  ביער דבירה וניר משה
תעוזה ,חזון, דמיון וגאונות – הובילו את הראשונים ,לפני קום המדינה, להניח את צינור המים הראשון  לנגב ובכך לאפשר את מפעל ההתיישבות שלא פסק עד ימינו.
מוזמנים לפגוש את "דמות הגאון " ולשחק במשחקי חשיבה ואתגר ייחודיים. הנאתכם מובטחת!

מציירים בטבע – חווית ציור לכל המשפחה – ללא תשלום
כל שישי בין השעות 10:00-15:00 במגדל תצפית רוחמה
כל שבת בין השעות 10:00-15:00 מצפור מאגרים
הקהל מוזמן להשתתף  בציור על בד ענק בלב  הטבע, הכנו עבורכם. צבע ומכחול
וכולם יכולים להתנסות בציור חופשי של נופים ופריחות. כולנו ציירים ליום אחד!

מרוץ הכלניות ה-9 של קק"ל – יער שוקדה

7-11.2 | ימים שני עד שישי | יער שוקדה | בהרשמה מראש

השנה אתם בוחרים מתי לרוץ , כמה לרוץ ועם מי לרוץ.. לכל היתר אנחנו כבר נדאג : שילוט, הכוונה , ערכה מפנקת והכי חשוב – לתפאורה הכי יפה למרוץ: מרבדים של כלניות באדום ,שדות ירוקים, שמים כחולים ומרחבי טבע ואוויר נקי. אז איך זה יעבוד?
מזמינים חברים ומשפחה להצטרף לריצה, ונרשמים באתר ליום שהכי מתאים לכם לרוץ בו. אוספים  מראש את ערכת המרוץ מנקודת האיסוף (בחנות קולומביה עודפים בקלחים או לה מדווש בבארי) ויוצאים לרוץ בכיף בקצב שלכם. ערכת המרוץ כוללת מתנות ממותגות של הפסטיבל, מספר חזה ופינוקים נוספים מנותני החסות.
בניגוד למרוצים אחרים, אין צורך לתכנן את מסלול הריצה מראש – לזה אנחנו דואגים.
בשטחי המרוץ יחכו לכם שלטי הכוונה למקצה שבחרתם, מרוץ הכלניות 2022 אינו תחרותי, התוצאה אישית והחוויה כולה שלכם. ההשתתפות במרוץ מותנית בהרשמה מראש במצב בריאותי תקין.
מסלולי המרוץ  2 ק"מ, 5 ק’’מ, 10 ק’’מ ו-15 ק"מ ,לבחירתכם. הכרטיס כולל מסלול משולט , ביטוח וערכה מפנקת לכל משתתף. הביטוח מכסה רק  מי שרכש כרטיס באתר: www.daromadomrun.co.il

צעדת הכלניות של קק"ל

21-25.2 | שני עד שישי 9:00-15:00 | בהרשמה מראש | בתרונות רוחמה

צעדת הכלניות הנחשבת לאחת הצעדות העממיות המובילות במדינה כבר מעל מעשור-צעדה לכל המשפחה בין גבעות מוריקות באזור יער רוחמה ושמורת בתרונות רוחמה.

השנה תתקיים הצעדה באופן שונה, בוחרים את היום והשעה שרוצים, בוחרים שותפים לצעדה, ויוצאים לצעוד בכיף בין שדות ירוקים, שמים כחולים, מרחבים פתוחים, פריחה ואוויר נקי .

מסלול הצעדה עובר בין כלניות ופרחי בר הפורחים באזור, שדות חקלאים, נקודות תצפית ומרחבים פתוחים.
בצעדה שלושה מסלולים: מסלול קצר (3.5 ק"מ) מסלול בינוני (5.5 ק"מ) וארוך (8  ק"מ). דרגת הקושי קלה עד בינונית וההליכה עוברת ברובה במסלול מישורי. ההליכה בקצב שלכם. לאורך המסלול ישולבו תחנות הפעלה, משחקים וחידות. ההשתתפות בצעדה מותנית בהרשמה מראש. כל נרשם יקבל ערכת הרשמה מפנקת. היציאה למסלול בסמוך לחניה, באתר הראשונים בקיבוץ רוחמה. המסלולים מומלצים מגיל 3 ומעלה ואינם מתאימים לעגלות. מומלץ להצטייד במנשאים. ניתן לערוך פיקניק באתר ראשונים או לאורך המסלול. למידע נוסף והרשמה: www.habsor.co.il

דרום אדום LIVE

תיסלם רוקנר'ול

אולם המופעים מ.א אשכול
חמישי | 3.2.22 | 21:00

לאחר סיבוב קיץ שכלל הופעות בקיסריה, בריכת הסולטן, לייב פארק, נהלל, בית גוברין בית גבריאל, שוני ועוד, יחד עם עשרות אלפי צופים נרגשים, מגיעה הלקה למופע שכולו רוקנרול במסגרת פסטיבל 'דרום אדום' באולם המופעים מועצה אזורית אשכול.
תיסלם הם: יזהר אשדות, יאיר ניצני, דני בסן, יושי שדה, צוף פילוסוף וסמי אבזרדל.

חווה אלברשטיין במופע חדש

אולם המופעים קיבוץ דורות
שישי | 11.2.22 | 21:30

אחרי כמעט שנתיים שקטות בחסות הקורונה, נרקם המופע החדש, או יותר נכון המתחדש.
על הבמה אנסמבל הכולל את חוה, ערן ויץ (גיטרות וניהול מוזיקלי) ושני חברים חדשים נפלאים, מאיה בלזיצמן (צ'לו ושירה) ומתן אפרת (כלי הקשה ומחשב).
ההרכב החדש צובע את השירים בסאונד וצבעים אחרים, כמו תמונות קולנוע. שירים שטרם בוצעו על הבמה לצד כאלה שכן. אקרובטיקה עדינה מהלכת בינות הרפרטואר העשיר של אלברשטיין הכולל מעל ל 60 אלבומים ומאות שירים.  זה לצד זה נארגים שירים מאז ומהיום, על הארץ הזו ועל מקומות רחוקים, על האישי ועל הקולקטיבי – יחד הם הופכים את הערב לרקמה אנושית אחת.

הדג נחש

אולם המופעים מ.א אשכול
שבת | 12.2.22 | 15:00

הדג נחש הם הלהקה המצליחה ואהובה בישראל, עם  25 שנות פעילות רציפה, אלבומי זהב, פלטינה ובעיקר מטען שירים שתופסים אצל כל אחד מאתנו רגע, תקופה ומצב בחיים, לכל אחד יש את הפלייליסט הדג נחש האישי  שלו.
גם הפעם הם מזמינים אתכם לזוז איתם בחגיגת להיטים מכל האלבומים, מכל התקופות.

נרקיס

היכל התרבות שדות נגב 
חמישי | 17.2.22 | 21:00

שדות, אל תעזוב, ענני, ממה אתה בורח וגבלי הם רק חלק מלהיטיה הגדולים של נרקיס שפרצה בשנתיים האחרונות כרוח סערה אל לב הקונצנזוס הישראלי. מלווה בלהקת נגנים מעולה כובשת נרקיס את הבמה  תוך שהיא חושפת את מסע חייה המרתק הנע בין העולם החילוני לעולם הדתי, בין אשקלון, לגוש גוש קטיף, בין תל אביב להודו, בין צפת לעוטף עזה. הכנות שלה סוחפת את הקהל למערבולת של רגשות והנאה צרופה .

גורי אלפי

אולם המופעים ביישוב מבועים 
חמישי | 24.2.22 | 21:00

מהכוחות החזקים בעולם התרבות
מוביל את הקומדיה והסאטירה בישראל כבר מעל 20 שנה
לצד קריירת טלוויזיה מצליחה ושנה מרשימה וגדושה על המסך עם תוכניות כמו: ”הלילה
עם לוסי וגורי", ״הטבח״, ״בלקספייס״, ״שקופים״ ״היהודי החדש״ ועוד
גורי חוזר בענק לאהבה הכי גדולה שלו -סטנדאפ!
המופע של גורי שנון, מושחז, אותנטי, פרוע, משוחרר ובעיקר קורע.

מארינה מקסימיליאן

אולם המופעים קיבוץ דורות
שישי | 25.2.22 | 21:00

במופע להקה בלתי נשכח ומהפנט עם מיטב הרפרטואר שלה מכל התקופות – עמוק בטל, 1990, Hurricane, Tango, Glow now והשירים החדשים שנכנסו ללב – בוער בי השינוי, ביחד, אמא… כיאה לפרפורמרית הטובה בארץ, מדובר באחד המופעים המבוקשים בישראל.

לרכישת כרטיסים לכל המופעים –  8449*

 

לאוהבי טיולים וסיורים

דרך הבשור הצפונית

בתאריך 15.2.22 יחנך קטע הדרך בטקס שילווה בסיור רכוב מודרך בשטח. הסיור הינו עם רכב עצמאי בליווי מדריך העובר במספר נקודות עניין לאורך הדרך שאורכה כ-20 ק"מ.

ניתן להצטרף לסיור בהרשמה מראש באתר.

נקודה ירוקה בקיבוץ ניר עוז

סיור מודרך בגן הבוטני בקיבוץ ניר עוז, נווה מדבר אקולוגי שהוא פלא מדעי בו נכיר ונלמד על דרך אחרת ליצירת סביבה ירוקה, כיצד יוצרים גן בוטני בלב מדבר, שמתחייב לחיסכון מקסימלי במים ולחקלאות ברת- קיימא, שמתחשבת גם בדורות הבאים. האגרונום רן פאוקר ילווה אתכם בשבילי הקיבוץ ויחשוף בפניכם את הסיפור הייחודי של המקום

בתיאום מראש 077-7295820

על הגבול עם יפעת בנתיב העשרה וסיורים בכל האזור

אירוח ביתי אצלי בנתיב העשרה (כולל כיבוד קל) וסיפור החיים כאן, על הגבול כולל ביקור בתצפית ניר פרס ובחומת הגבול. סיורים בני מספר שעות ברחבי האזור: תצפיות, פריחות, שדרות ועוד. סיורים במלאת 40 שנים לנסיגה מסיני כולל מפגשים עם תושבים מחבל ימית. את הסיורים והאירוח מובילה יפעת, תושבת האזור היום, שגדלה כאן כילדה.

בתיאום מראש 077-7295792

סיורים מודרכים בשדרות

  1. סיור בעקבות המוזיקה עם חיים אוליאל 0777295801
    הצטרפו לסיור מרתק בעקבות המוזיקה בשדרות בעבר ובהווה עם היוצר חיים אוליאל. בסיור נכיר את התחנות השונות בחייו של היוצר הבינלאומי חיים אוליאל ונכיר את סיפורן המרתק של להקות הרוק האיכותיות שיצאו משדרות.
  2. סיורי איזיריידר – מגלים בגלגלים את הדרום האדום 077-7295825
    מגלים בגלגלים את הדרום האדום, סיורי פריחה משגעים בכלי השטח החדש שהטריף את המדינה- איזיריידר. מאגם המוזיקה למאגר נירעם דרך השבילים והפריחה. הסיור יעבור בתצפית על עזה, פארק המוזיקה ונק' טבע נוספות בשדרות ובסביבתה.

נתיב העשרה תיירות עד הקצה (נגישות לנכים)

מפגש וסיור עם תושב/ת שיספר לכם את סיפורו המיוחד של נתיב העשרה, חקלאות ,אתגרים של יישוב צמוד גדר, ובעיקר על קהילה חזקה ,חוסן וצמיחה. סיור הכולל ביקור בתצפית מרהיבה לכיוון עזה על שם אל"מ ניר פרס ז"ל, וביקור בחומת הגבול. האירוח במרכז המבקרים כולל שתייה חמה וכיבוד קל.

בהרשמה ותיאום מראש 077-7295807.

פעילויות חקלאיות

  • קטיף תותים ב'משק 77' בתקומה
    בתיאום והרשמה – סגור בשבת – 077-7295896
  • 'אורי תותים' קטיף עצמי של תות תלוי בישע
    בתיאום והרשמה – 077-7295757
  • 'בחצר של אורה' בכפר מימון
    בתיאום והרשמה מראש – לא בשבת – 077-7295739
    סיור מודרך בבוסתן של 120 עצי פרי אקזוטיים וייחודים, הכולל טעימת מיצים תוצרת בית מפירות הבוסתן, בליווי סיפורי שורשים אישיים מרתקים וסיפורים על ראשית ההתיישבות בנגב.
  • 'שביל הסלט' בתלמי יוסף
    בתיאום והרשמה – סגור בשבת –  077-7295702
    חוויה חקלאית לכל המשפחה, שילוב של טעם, ריח וצבע. סיור מודרך בו נטעם בחממות עגבניות שרי בשלל צבעים, תות שדה תלוי, מלפפונים, פלפלים חריפים, מבוך פסיפלורה, גזר צבעוני, משק תבלינים, פרדס תפוזונים סיניים ומרוץ יוני דואר.
  • 'מבוך מרים' בניר משה
    בתיאום והרשמה – 077-7295715
    מבוך מפותל בין שיחי תבלינים ובשמים. 

'חמדת שדות' בפרי גן 

טיול קסום בהשראת ימי הבריאה בין מעגלי צמחי המרפא, בוסתן העצים ומשק החי ותנו לטבע לנגן על כל החושים שלכם. בסיור נכיר את צמחי המרפא השונים המלווים את האדם, דרך רפואת הרמב"ם ועד הארומתרפיה של היום, נחלוט תה מצמחי המקום, נפגוש בעלי החיים במשק, נאפה פיתות על הסאג'. במקום קפיטריה וחנות עם מגוון מוצרי קוסמטיקה טבעיים וסבונים מצמחי המקום.

בתיאום מראש 077-7295878

'קטיף לי' בתלמי יוסף

איסוף וליקוט של שלל ירקות מיוחדים: עגבניות שרי ייחודיות, מלפפוני בייבי, תרד, סוגי נענע שונים, פלפל חריף במיוחד, תפוחי אדמה, גזר צבעוני, צנוניות אדומות, חסה, עלי מנגולד, שמיר, סלרי ועוד. ההיצע עד גמר המלאי. מוזמנים לבקר, להריח, לטעום, לקטוף ולחזור הביתה עם בטן מלא וסל מלא.

בתיאום והרשמה – 077-7295864

תיירות קיבוץ חצרים

ביקרו ללא תשלום, "מעץ בודד לקיבוץ פורח", במרכז המבקרים של קיבוץ חצרים,הסבר קצר על קיבוץ חצרים וענפיו, סרטון קצר על שמן החוחובה הטהור, הקוסמטי והאיכותי, המופק ממטעי החוחובה הירוקים הסובבים את הקיבוץ. מכירת מוצרי קוסמטיקה מבוססי שמן חוחובה טהור. ביקור והדרכה במוזיאון הצריף המספר את סיפור חצרים מרגע העלייה לקרקע ועד היום.

בתיאום מראש 077-7295809

'חוות רימון' בביער להב

חווה טיפולית לקידום נוער בסיכון. דרך חקלאות בת קיימא וסביבה קהילתית תומכת, אנו נותנים כלים והזדמנות נוספת לנערות ונערים שנשרו מהמסגרות הלימודיות. סיור חקלאי מרתק, שעובר בין הכרמים והגידולים השונים ומספר את סיפור המקום, התהליך החינוכי-טיפולי, הצד החקלאי והאקולוגי. במקום קיימות פינות יצירה לילדים, ונית לרכוש מתוצרת החווה הטריה.

בתיאום והרשמה  077-7295796

'החווה של גילר' בנתיב בעשרה

אצלנו בחווה תוכלו להכנות מגבינות טעימות מקומיות ויין משובח, ג'חנון, פיתה בטאבון, מיץ תפוזים סחוט, קפה וגלידות לילדים. ניתן להזמין סיור בדיר בו הילדים יוכלו ללטף והאכיל את הטלאים והגדיים.  סדנה להכנת גבינה וסיור הספר את סיפור החקלאי בשילוב טעימת גבינות עיזים.

בתיאום מראש והרשמה 077-7295834

חוויה קיבוצית מתוקה ביד מרדכי

שלל פעילויות מתוקות מדבש: מסע אל עולמן הקסום של הדבורים בבית הדבש והדבורה. סיור בטרקטור הקיבוצי במרחבי הקיבוץ וצפייה מזווית חדשה ומעוררת השראה על תחומי המשק החקלאי שלנו. סדנא מתוקה לאפיית עוגות דבש במהלכה אתם הקונדיטורים, נחשוף בפניכם את המתכון הסודי של עוגות הדבש המפורסמות שלנו ויחד נכין עוגה חמה ומתוקה. 

בתיאום והרשמה 077-7295701

גן שירת הארץ| נווה, חבל שלום

גן פורח בשטח של כ-20 דונם הכולל כרם ענבי יין, שבעת המינים, אתרוגים והדסים, צמחי תבלין ומרפא ועוד מצמחי ארץ ישראל.  במקום סיורי מורשת וציונות, קופסא משפחתית לקטיף תבלינים, משחק זיהוי צמחיה עפ"י הריח, קופסאות עם חידות ברחבי הגן- סיפורם של עצים מיוחדים, קישוט צנצנות בשמים לילדים. קיימת אפשרות לקניית תוצרת מקומית.

בתיאום והרשמה 077-7295882
*סגור בשבת

'הזית 43'  בכוכב מיכאל

מרכז מבקרים הכולל ביקור והדרכה אודות התהליך היחודי של הפקת שמן הזית. צפייה בסרט קצר – "מכרם הזיתים ליצור שמן הזית",  הדרכה על עולם שמן הזית ואיכויותיו. במקום חנות לרכישת שמן זית וזיתים כבושים תוצרת בית, דבש טהור, סבונים בעבודת יד וחפצי קרמיקה .

כל השבוע בתיאום מראש 077-7295837

פעילויות לכל המשפחה

ניווט לכל המשפחה ביער דבירה
שבת – 26.2.22  בתיאום והרשמה 077-7295894

פעילות ניווט משפחתית באוויר הפתוח. מקבלים הדרכה, מפת ניווט, דף חידות, ערכת מדבקות לילדים ויוצאים לדרך. כל משפחה צועדת בדרך שלה ובקצב שלה וחוזרת מתי שמתחשק. המסלול מגוון ומתאים לנווטים מתחילים וגם למתקדמים. בסיום הילדים מקבלים תעודות ומתיישבים לפיקניק בחיק הטבע. אפשרות להזמנת סל פיקניק בהזמנה מראש.

מרכז המבקרים 'עוז בנגב' בנחל עוז
בתיאום והרשמה 077-7295798

מרכז המבקרים עוז בנגב יארח אתכם לקפה ועוגה וטעימה מההיסטוריה של נחל עוז, החל מהיאחזות הנח"ל הראשונה בישראל ועד היום כולל צפייה בסרטון מרגש על הקיבוץ, מפגש עם אחד מחברי הקיבוץ וסיור לעמדה הקדמית בקרבת גדר הקיבוץ. במרכז המבקרים יש קפיטריה ובה ניתן לרכוש מתוצרת העוטף והאזור.

 

כיף בעוטף- מרכז המבקרים בכרם שלום

כרם שלום • 077-7295844
תושבי כרם שלום רוצים לספר לכם איך להפוך את האתגרים לסיפור הצלחה המשלב חילוניים ודתיים בקהילה חזקה ומגובשת. נתחיל את הסיור בביקור וסרטון קצר במרכז המבקרים, ומשם נמשיך לסיור רגלי בו נקבל הדרכה על סיפור הקיבוץ ועוטף עזה, נצפה ביצירות הגרפיטי מלאות החיים שצוירו על החומה המקיפה את הקיבוץ על ידי מיטב האמנים מהארץ והעולם, ונבקר בעמדת התצפית מהחומה ובתצוגת האמנות "חלון בחומה" המספרת את סיפור החיים באזור העוטף דרך יצירות אמנות מיוחדות ומעוררות השראה.

מרכז ג'ו אלון ביער להב

בתיאום והרשמה 077-7295735
מוזיאון תרבות הבדואים ממחיש את אורח החיים ואת התרבות הייחודית לקהילה הבדואית שמקורה באזורי הנגב וסיני.

אנו מבקשים ליצור שיח עכשווי שמטרתו להנכיח את סיפורה של הקהילה הבדואית בלב הציבוריות הישראלית. במוזיאון קיימות מספר תערוכות על החיים והתרבות הבדואית עבור המבקרים ואירוח באוהל בדואי מסורתי.

המרוץ למטמון בחוות הדקלים על ערוץ נחל גרר

בתיאום והרשמה – סגור בשבת – 077-7925866

בואו להשתתף במרוץ נגד הזמן במשחק משפחתי מהנה ומגבש סביב נחל גרר, ובשטח החווה שלנו. לאורך המשחק תעברו במגוון תחנות משימות ואתגרים: העברת מים בין שתי נקודות, מחט בערימת שחת ,הצופן שבנחל ,מפצח הכספות ועוד כולל פרסים שווים.

'עיט סקיי כיף' שדה תימן

בתיאום והרשמה – 077-7295782

חוויה מיוחדת שתעלה לכם את האדרנלין. טיסות חווייתיות וצניחה חופשית. במהלך הטיסות תוכלו לראות את הדרום הפורח וליהנות ממראות האזור המיוחדים והפעם מלמעלה.

 G-Room  חדרי בריחה בצומת גילת
בתיאום והרשמה – 077-7295826

חדר בריחה, משחק מאתגר מחשבתית הדורש שיתוף פעולה ועבודת צוות, במתחם חדש בדרום.

למחפשים אתגר, ריגוש וחוויה חובקת חידות וסקרנות, מזמינים אתכם לנסות לצאת בזמן מהחדרים שלנו. בואו לגלות את סודותיו של הקוסם הודיני ולהיחשף לקסמים הגדולים. חושבים שאתם מסוגלים? נראה אתכם, השעון מתקתק.  

מבוכים, דרקונים ונהנים בנחל עוז
שבת* 12.2, 26.2 בתיאום והרשמה – 077-7295798
יריד משפחתי במרכז המבקרים עוז בנגב הכולל מתחם מזון ותוצרת העוטף, סדנאות לילדים, חוויה לכל המשפחה במשק הילדים, בואו להאכיל וללטף את בעלי החיים. בנוסף פעילות מבוכים ודרקונים, בואו לקחת חלק בקרב אפי במלחמה ארוכת שנים.

קבלת שבת מוסיקלית ישראלית בנחל עוז
שישי 11.2.22, חינם אין צורך בהרשמה – 052-3815079

באווירה פתוחה ומשפחתית, ברוח ההתחדשות היהודית,בהובלת קהילת שער הנגב של התנועה הרפורמית וקהילות אורחות מרחבי הארץ.

'מועדון ישראל – שירת הארץ' בעין הבשור
חמישי 24.2.22 בתיאום והרשמה 077-7295840
ערב שירה בציבור מבית היוצר של מועדון העמק, בהנחיית צליל בירן, שנערך כל פעם במקום אחר בארץ, ובו מזמינים חברי המועדון המקומיים את תושבי האזור לערב שכולו שירה וחיבור. חיבור בין דתיים לחילוניים, חיבור בין מבוגרים וצעירים, חיבור בין מזרח ומערב, חיבור בין פעם לעכשיו. הכניסה לערב מגיל 14 בכפוף לנהלי התו הירוק.

'אוצרות מרחבים'

שישי 18.2.22, הרשמה מראש באתר.
מרוץ משפחתי חוויתי בנופיי וישובי המועצה האזורית מרחבים. המשפחות פותרות חידות אשר מובילות אותן לישובים השונים ובהן המשפחות מבצעות משימות משפחתיות באתרים ועסקים בישובים. בסוף המסלול מתקיים הפנינג ססגוני וטקס חלוקת פרסים ל-3 המקומות הראשונים.

'דרך הזית' בזמרת

077-7295748
משתלה המציעה מגוון עצום של צמחים, פרחים, שתילים, עציצים וציוד לגינה . דרך הזית מתגאים באוסף עצי הזית העתיקים הגדול בארץ . כל יום שישי, הפנינג בחוות הסוסים הסמוכה, חוות רפא-אל – פינות ליטוף של מגוון חיות: תוכים, ברווזים, חמורים ועוד.

'תפדלו' – החוויה הבדואית ברהט
בתיאום והרשמה 077-7295836

סיורים לקהל הרחב בהם נבקר בשוק המקומי, נכיר את הכלים, הבגדים והמאכלים המסורתיים, נבקר בחנות תבלינים מקומית, נתרשם מההיצע העצום, מהריחות המסחררים ונהנה מהכנסת אורחים כנהוג בחברה הבדואית.

'דּוּבִּידוּדִי' – מסע הרפתקאות סוחף על כנפי הדמיון
בתיאום והרשמה 077-7295823

פעילות סוחפת לילדים המבוססת על הספר  'דּוּבִּידוּדִי' – הילדים יהנו משעת סיפור וישתתפו בפעילויות אינטראקטיביות מבוססות על הסיפור – הכנת חנות צעצועים, מחנה, מסיבת ריקודים ועוד, בדגש על שימוש באביזרים יומיומיים ובשימוש חוזר.

לאוהבי היסטוריה ומורשת -סיורים בניחוח היסטורי

'מעוז מול עזה' בסעד

בתיאום והרשמה – סגור בשבת – 077-7295773
סיפורה של ההתיישבות בנגב מנקודת מבטם של חלוצי בני עקיבא, שחלמו, לחמו ונשאו על גבם את המדינה שבדרך. תמונות מרגשות, תצוגה ייחודית, סרט קצר ותצפית מגג המבנה ההיסטורי לעבר רצועת עזה והאזור
בתיאום נוסף: סיור בקיבוץ, בית הכנסת, גן הקקטוסים, ענפי ייצור חדשניים, אמנות וארוחת צהריים קיבוצית.

מצפה גבולות
גבולות • 077-729573
אתר מרתק מראשית ההתיישבות הציונית בנגב, לבני הבוץ (אדובה) ממנו בנויים קירותיו וחומותיו של מצפה גבולות, חובקים בתוכם את סיפורו המאלף של היישוב הראשון בנגב המתחדש. סיפורנו מתחיל במאי 1943 וממשיך עד היום.  בביקורנו במצפה נשמע מסיפורי חלוצים, נלמד על קו המים שהגיע לנגב, נבקר במאפיית הלחם המקומית ונכיר את שיטת הבנייה בבוץ. אתר זה משתתף בפרויקט 'שבת ישראלית' ופתוח בשישי-שבת להדרכה ללא תשלום בהרשמה מראש באתר.

באר משוחזרת, פועלת באתר הראשונים ברוחמה
בתיאום והרשמה 077-7295778

סיפור ההיסטוריה הייחודית של ההתיישבות הציונית הראשונה בנגב, סרט המספר את הסיפור בתמונות מיוחדות, חוויית שאיבת המים במשאבת הענק ששוקמה ושוחזרה בבאר הפועלת כפי שפעלה לפני יותר מ-100 שנה. משחק למשפחות "חפש את ההיסטוריה". במקום תצוגת כלי עבודה משנות ה-50 , משוריינים שולחנות פיקניק ושירותים. אפשרות לסיור מודרך באתר ובאזור רוחמה.  אתר זה משתתף בפרויקט 'שבת ישראלית' ופתוח בשישי-שבת להדרכה ללא תשלום בהרשמה מראש באתר.

'הגדת חבל ימית' בדקל

 בתיאום והרשמה 077-7295776.
40 שנים חלפו מאז יציאתנו ממצרים ואתם תשמעו את הסיפור ממקור ראשון.
במרכז המבקרים מוגש סיפור מרגש ומעורר השראה של חבל ימית מראשית ההתיישבות דרך הפינוי ועד ההחלטה להיבנות מחדש ולהפריח את הנגב. הדרכה מקורית לצד תצוגה מסקרנת וסרט קצר.   אתר זה משתתף בפרויקט 'שבת ישראלית' ופתוח בשישי-שבת להדרכה ללא תשלום בהרשמה מראש באתר.

מוזיאון 'מורשת צאן ברזל'
בתיאום והרשמה 077-7295777.

המוזיאון מספר את סיפור המורשת הציונית והישראלית המתבטאת בעבודות מתכת של בית מלאכה ירושלמי קטן. סיפור משפחתי מרתק, שבאמצעות אלפי פריטים, סמלים, מטבעות, מדליות ותבליטי ברזל, ממחיש את ההיסטוריה של א"י, הציונות ומדינת ישראל, מתחילת המאה שעברה. אתר זה משתתף בפרויקט 'שבת ישראלית' ופתוח בשישי-שבת להדרכה ללא תשלום בהרשמה מראש באתר.

מרכז 'בארות בנגב' בעלומים

בתיאום והרשמה – סגור בשבת – 077-7295741
חולמים ולוחמים" – סיור חלוצי וציוני מרתק. הכרות עם סיפורה של "בארות יצחק" ואתרי מורשת באזור. סיור מודרך, מייצג מולטימדיה המתאר את ההתיישבות בנגב וביקור באתר המגדל. אפשרות לארוחות בשריות ובית קפה 'המשולש' לקבוצות.

תיירות קיבוץ חצרים
בתיאום מראש 077-7295809

ביקרו ללא תשלום, "מעץ בודד לקיבוץ פורח", במרכז המבקרים של קיבוץ חצרים,הסבר קצר על קיבוץ חצרים וענפיו, סרטון קצר על שמן החוחובה הטהור, הקוסמטי והאיכותי, המופק ממטעי החוחובה הירוקים הסובבים את הקיבוץ. מכירת מוצרי קוסמטיקה מבוססי שמן חוחובה טהור. ביקור והדרכה במוזיאון הצריף המספר את סיפור חצרים מרגע העלייה לקרקע ועד היום. אתר זה משתתף בפרויקט 'שבת ישראלית' ופתוח בשישי-שבת להדרכה ללא תשלום בהרשמה מראש באתר.

'נתיב לשלום' בנתיב העשרה
בתיאום והרשמה 077-7295808

סיפור החיים בעוטף עזה, בחירת אבן קרמית צבעונית לכתיבת משאלה אישית, נסיעה קצרה לחומה להדבקת האבן על גבי חומת המגן. את היצירה המשותפת על גבי החומה יוצרים כולנו יחדיו וכך יוצרים במקום תקווה ושמחה.

מרכז קטיף להנצחת גוש קטיף בניצן
בתיאום והרשמה 0777295771

סיפור גוש קטיף החל מהקמתו והתפתחותו דרך תכנית ההתנתקות וכאב העקירה ועד לאתגרי הצמיחה מחדש. מסלול הביקור במרכז מתפרש על פני 6 מרחבים המשלבים סרטונים, ארט וידאו, תערוכת צילומים ומיצגים היוצרים חוויה ייחודית ומרגשת. את הסיור מעבירים אנשי גוש קטיף המשתפים את סיפורם האישי במהלך ההדרכה.

משואה לתקומה ואתר שחזור קרבות תש"ח ביד מרדכי
תיאום והרשמה 0777295700

סיור מרגש וחוויתי העוקב אחר סיפורו של העם היהודי בעשור הטרגי והדרמטי של השואה והתקומה. הסיור בנוי משני חלקים, ניתן לסייר בשני האתרים או בכל אחד בנפרד. סיור במבנה המוזיאון הייחודי הכולל את תצוגות השואה והקמת הקיבוץ. סיור באתר שחזור קרבות תש"ח.

נוגעים בעבר – בית הכנסת העתיק מעון – נירים

ימי שלישי 08/02, 15/02, 22/02 בין השעות 10:00-14:00 כל שעה עגולה. ללא עלות בהרשמה מראש באתר
 חוויה קסומה בין עיטורי בע"ח וסמלים יהודים שהתגלו על רצפת בית הכנסת מעון. "נחזור בזמן " עם הדרכה מקצועית שתפגיש את המבקרים  עם הקהילה היהודית שהתקיימה במקום בתקופת המשנה והתלמוד ונתוודע אל רצפת הפסיפס המרהיבה של בית הכנסת הקדום בפסיפס יש למעלה  מחמישים מדליונים המתארים בעלי חיים, סמלים יהודיים  וכתובות הקדשה. הפסיפס עבר שימור והוחזר לאתרו בסיוע ומימון קרן קמת, מ.א. אשכול ורשות העתיקות. באתר יערכו סדנאות להכנת דגם פסיפס בהנחיית מחלקת השימור של רשות העתיקות. הסדנה תהיה מותאמת גיל , גם לילדים וגם למבוגרים.

איפה לנים בפסטיבל דרום אדום?

צימרים ווילות

  • זהר בדשא | עין הבשור | 3 יח'
  • דזרטבי | גבעות בר | אירוח ביתי דזרטבי (DesertB) 
  • טבע הבשור | עין הבשור | 9 יח' | 077-7295721
  • חוות התבלינים | עין הבשור 4 יח' | 077-7295707
  • ראקויה צימרים יפנים | עין הבשור | 2 יח' | 077-7295703
  • כאן פקאן | תקומה | 3 יח' | 077-7295720
  • בכרם הזיתים | תלמי בילו | 4 יח' | 077-7295737
  • חלומות לפז | שדה צבי |3 סוויטות ובית נופש| 077-7295722
  • אחוזת איתמרי | תפרח | 4 יח' | 077-7295873
  • עינות בר | גבעות בר | 9 חדרים | 077-7295877
  • מלכת המדבר | מבועים | וילה לאירוח זוגי ומשפחתי עם בריכה.
  • דקל התמר | מושב דקל | וילה לאירוח זוגי ומשפחתי 
  • טוסקלריה | תלמי יפה | יח' 1 | 077-7295853

לינה כפרית

חאן ולינת שטח (קבוצות בתיאום מראש)

  • גן לאומי הבשור (אשכול) | פארק אשכול | – חניון לילה של רשות הטבע והגנים. 
  • שרמנ'ס פלייס | מרחבים – מציעים לינה בקראוונים בנוף הפרא של נחל גרר.
  • חוות נעמ"א – לינת שטח, חניון קראוונים, 2 יחידות אירוח, מתחם קמפינג ליד מושב תדהר

רוצים להיות מעודכנים כאשר עולים המלצות על מסלולים חדשים בבלוג?
היכנסו לעמוד הפייסבוק / הירשמו לניוזליטר / עקבו אחר ערוץ הטלגרם של הבלוג.

שיר ים פסקה

שיר ים פסקה

אני בעלת הבלוג טיולים צ'ק אין-אאוט, בו אני מתעדת את הטיולים שלי בארץ ובעולם. תוכלו למצוא הרבה המלצות מה לעשות בכל יעד, אטרקציות מגניבות, מקומות לינה שווים, סיורים מגניבים, מסלולי טבע שלא כדאי לפספס, מסעדות עם אוכל צמחוני ועוד המלצות שוות.

שתמיד נטייל,
שיר ים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שמורת בתרונוח רוחמה

לפי אזורים

חיפוש

חיפושים נפוצים

המלצות חמות

רעיונות נוספים

סופ"ש הקרוב

רוצים המלצות מה לעשות בשבת?

תוכן נוסף

הרשמה חינם לעסקי תיירות

הצטרפות לאינדקס עסקי התיירות של Check IN/OUT

שם פרטי *
שם משפחה *
אימייל *
סיסמה *
אימות סיסמה *

לקריאת התקנון

רוצים טיפים שווים?

יאללה, שלחי לי לאימייל...

דילוג לתוכן